Gå til innhold

Metal Gear Solid 4 er ferdig (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Assassins Creed er utter shit i forhold til MGS4

Har du prøvd MGS4?

 

:nei:

 

Skal mye til for at MGS4 blir noe dårligere enn AC, som eg personlig syns var ein solid nedtur og forferdelse å spille igjennom. Om MGS4 stiller seg på lik linje med Sons of Liberty er eg fornøy, snuser det på Snake Eater i større grad melder skepsisen seg.

 

Snake Eater var heilt far-out, med noen helt elendige bosser som var regelrett uintressante og sjelløse.For å ikkje å snakke om tidenes verste åpnings låt som trakk førsteintrykkene ned i dass.Blei nesten litt flau der eg satt. Slutt timene og historien mot slutten reddet spillet fra fullstendig skandale syns eg da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
All denne intertekstualiteten er ikke utelukkende noe bra. Med en gang Kojima, som jeg pr i dag respekterer høyt, firer på det estetiske til fordel for det kommersielle ... Da blir jeg kvalm.

Er det ikke akkurat det han sier at han ikke gjør, da?

 

– Spill utviklet for allmennheten har blitt vanlige i industrien. Det er ikke bare et japansk fenomen, men noe som skjer over hele verden. Nye markeder og muligheter åpner seg takket være denne trenden, og det er flott, men på den andre siden må vi ikke glemme den harde kjernen som lever og ånder for spill. De spillerne som regner spill som en egen subkultur, og som liker å sette seg ned og spille spill som gir dem energi og mot.

 

Han fortsetter:

 

– Vi utviklet MGS4 for de som elsker Metal Gear, men samtidig var jeg opptatt av at det kunne bli en ny vår for spill som ikke er myntet på allmennheten.

Lenke til kommentar
All denne intertekstualiteten er ikke utelukkende noe bra. Med en gang Kojima, som jeg pr i dag respekterer høyt, firer på det estetiske til fordel for det kommersielle ... Da blir jeg kvalm.

Er det ikke akkurat det han sier at han ikke gjør, da?

 

– Spill utviklet for allmennheten har blitt vanlige i industrien. Det er ikke bare et japansk fenomen, men noe som skjer over hele verden. Nye markeder og muligheter åpner seg takket være denne trenden, og det er flott, men på den andre siden må vi ikke glemme den harde kjernen som lever og ånder for spill. De spillerne som regner spill som en egen subkultur, og som liker å sette seg ned og spille spill som gir dem energi og mot.

 

Han fortsetter:

 

– Vi utviklet MGS4 for de som elsker Metal Gear, men samtidig var jeg opptatt av at det kunne bli en ny vår for spill som ikke er myntet på allmennheten.

 

Jeg vet ikke hva du kaller en Ipod en kan laste ned sanger til mens en spiller, men jeg kaller det tull og tøys. Det har ingen ting med MGS å gjøre. Og at Snake kan drikke japansk merkevarebrus for å få energi? Hva faen? Det er Solid Snake vi snakker om her, ikke jævla Buzz Lightyear.

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Assassins Creed er utter shit i forhold til MGS4

Har du prøvd MGS4?

 

:nei:

 

Skal mye til for at MGS4 blir noe dårligere enn AC, som eg personlig syns var ein solid nedtur og forferdelse å spille igjennom. Om MGS4 stiller seg på lik linje med Sons of Liberty er eg fornøy, snuser det på Snake Eater i større grad melder skepsisen seg.

 

Snake Eater var heilt far-out, med noen helt elendige bosser som var regelrett uintressante og sjelløse.For å ikkje å snakke om tidenes verste åpnings låt som trakk førsteintrykkene ned i dass.Blei nesten litt flau der eg satt. Slutt timene og historien mot slutten reddet spillet fra fullstendig skandale syns eg da.

Hver sin smak når det gjelder MGS3, jeg syntes spillet var genialt. Og hadde mye å by på i skogen. Bossene hadde kanskje kjedelige navn, men var varierende og kule. Det var kanskje ikke like omfattende som MGS2. Men hadde sin egen sjarm, men så blir 4ern sikkert bedre enn alle spillene som er kommet.

 

Bare vent, om en mnd kommer vi alle til å bli imponert over hvor genialt spillet er. Og det kommer vi til å utrykke her når anmeldelsen til gamer.no er kommet med en 9/10(eller 10/10:p)

Endret av master_al
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva du kaller en Ipod en kan laste ned sanger til mens en spiller, men jeg kaller det tull og tøys. Det har ingen ting med MGS å gjøre. Og at Snake kan drikke japansk merkevarebrus for å få energi? Hva faen? Det er Solid Snake vi snakker om her, ikke jævla Buzz Lightyear.

Nja, kunne nok vært foruten iPoden, men du kan jo like gjerne tenke på den som en tilfeldig mp3-spiller, og da passer det faktisk ganske godt inn. Metal Gear Solid har, som Grand Theft Auto, alltid vært en spillserie full av detaljer man egentlig ikke trenger.

Lenke til kommentar

Hey for min del så synes jeg det er kult å foreksempel høre på linkin park numb eller dj splash mens jeg choker en type eller kutter halsen hans og angående den brusen som snake kan drikke er jeg ikke serlig glad for.Men den assasins creed drakten kan vi bare drite i jeg skal bruke octocamo uansett.Assasins creed levde ikke opp til mine forventninger i det hele tatt det framtids pisset og det men hva kan vi forvente fra ubisoft uansett laver faenma bare dritt spell hele dritten.

Lenke til kommentar
Hey for min del så synes jeg det er kult å foreksempel høre på linkin park numb eller dj splash mens jeg choker en type eller kutter halsen hans og angående den brusen som snake kan drikke er jeg ikke serlig glad for.Men den assasins creed drakten kan vi bare drite i jeg skal bruke octocamo uansett.Assasins creed levde ikke opp til mine forventninger i det hele tatt det framtids pisset og det men hva kan vi forvente fra ubisoft uansett laver faenma bare dritt spell hele dritten.

Enig i at det blir litt for mye feil fokus, med masse reklame opplegg osv. Men heldigvis har du valget om du skal bruke det. Syntes ikke at den brusen passer inn i det hele tatt. Ipoden gjør vel ingenting, men drakten fra Assassins Creed var vel heller litt unødvendig. Selvom det ikke gjør noe, da du kan unngå den om du ikke liker den :)

Lenke til kommentar
Innse at din mening ikke har noe å si.

Hø? Det kunne du skrevet i hver eneste tråd her på forumet, da alle tråder inneholder en persons meninger. Det blir vel liten vits i et diskusjonsforum hvis man skal skrive det du skrev etter at noen har kommet med meningen sin. Det blir også unødvendig å diskutere denne artikkelen videre fordi vår mening har ingenting å si.

 

PS: Du kan ikke svare på dette innlegget. Du må innse at din mening ikke har noe å si.

 

Edit: Holy crap, min post nummer 1000 :woot:

Endret av -drugiS-
Lenke til kommentar

Bare jeg som syns den siste traileren som kom var skuffende?

 

Og skal spillet fortone seg like mye som en hollywood actionflick som traileren gjør tyder på kan jeg ikke si jeg bare gleder meg.

 

Og hva brus og iPod gjør - brusen funker vel som en videreføring av mat-elementet i MGS3. iPoden funker vel bare som en liten add-on, selv om det jo høres latterlig ut når Snake allerede har øre dytta fullt av nanokommunikasjonsutstyr.

Lenke til kommentar

Det som var så fantastisk med toerns historie, var i mine øyne at den utga seg for å være en Hollywood actionfilm, men at man etter hvert innså at det hele gikk langt dypere.

 

Treern ble for meg bare overfadisk Hollywoodunderholdning, la oss håpe at 4 heller følger i sporene til 1 og 2.

 

We want some heavy shit this time!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...