Gå til innhold

Topline har "stjålet" 8000kr fra meg - Hva skal je


Anbefalte innlegg

hmm....

 

Kan ikke nekte for at alle forslagene om å besøke ham med en gjeng STORE venner høres fristende ut når jeg ser hvordan denne fyren driver på.

 

MEN, selv om norge er ett skakkkjørt land kan man jo gi politi og rettsystem en sjanse. IKKE GI DEG. :woot:

 

En mulighet, muligens litt ulovelig både for deg og dem, er hvis du kjenner en/noen som jobber i politiet. Spør han/hun/dem om de kunne "bare stikke innom en tur" og UTEN å TRUE, medele mannen om at forholdene er anmeldt og at de vil følge opp saken. Folk har, som det ble sagt tidligere, en merkelig tendens til å høre etter/rydde opp når onkel Blå kommer inn i bildet.

 

 

Virker som denne saken har kommet til et slikt punkt at NESTEN alle muligheter burde prøves. :shrug:

 

 

Føler med deg og blir bare mer og mer misfornøyd/skremt av alle #%%&!¤ &!#¤"! som svindler på qxl.no. :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner egentlig ikke hvorfor denne gamle posten kom opp, men svarer gjerne nå som den uansett er tatt opp igjen.

 

Jeg må innrømme at jeg har lagt det bak meg for en stund siden, selv om det er ekstremt irriterende. Har blitt mye mer skeptisk til alt som heter kjøp av annet enn store og kjente butikk. Holder meg nå til de store nettbutikkene, komplett.no, psdata.no(grunnet perfekt service) og diverse. Brukthandler er jeg langt mer skeptisk til, og kjøper ikke lengre for større summer.

 

Jeg hadde glemt saken i lang tid, men plutselig så jeg faktisk han. Jeg hadde ekstremt lyst til å banke dritten ut av ham eller knivstikke han, og jeg må inrømme at det ikke var langt ifra at jeg gikk bort til ham. Men fornuften vant, og jeg gikk. 8000 tusen er svært mange penger (iallfall for en 16 åring), men verden må gå videre.

Han er visst en fattig ******, men kjørte fra der jeg så han i en taxi. Hvis det blir noen nestegang flyr jeg på han.

Lenke til kommentar

Har du politianmeldt det da?

Det er mest sannsynlig ikke noen sak som blir prioritert av politiet. Skulle du få gjennomslag hos eventuellt forliksrådet og han er uten fast inntekt så er det uansett ikke noe å hente der.

 

Men... du kan da ikke finne deg i å betale 8000 kr for ingen ting!?

Da er det bare en utvei igjen...

Lenke til kommentar
Du har addressen til han. Jeg vet hvad jeg ville gjørt. Politiet hjelper ikke vannlige folk og straffer dem for at få frem rettferdighet. Eneste som dagens system gjør er at gi kriminelle masse rabatt på lovbrudder og nye sjanser men for offrene, de kan bare dra til ******. Folk blir ikke straffet for noen ting i dagens Norge, asyl søkere kan voldta barn og blir ikke engan utvist, pedofiler for navn beskyttelse og like lang straff som de som jukser på skatten. Jeg og min kone komme sikkert til at flytte til USA innen få år fordi vi er sikker om at jeg ender i Norskt fengsel fordi jeg vet at hvis noet ting skjer for min familie jeg vil ta hevn siden systemet gjør ikke en drit. USA er ikke så veldig familie vennlig land men når noet gjør noet mot deg har man rett til at forsvare seg og systemet straffer de som blir tatt!!

 

Simon

LOL stkkars ******!

Lenke til kommentar
"knivstikke han" er du totalt idiot? kansje du fortjene å bli lurt?

Hadde han rappa 8000kr fra meg hadde jeg besøkt han med hardt noe. Hadde selvsagt prøvd å snakke med han face2face, men hadde han bare sagt "stikk" liksom med den holdningen hadde jeg tydd til vold. Synes ikke det er annet å gjøre når Noregs store lover ikke virker.

 

8000kr er JÆVLIG mye for en 16 åring, husker godt at jeg ble snylta for 2000kr som 13åring (iform av PS spill). Gråt jo livet av meg. :gretten:

Lenke til kommentar

Dah, jeg ble lurt av en jente på gibud.no engang. Hun "solgte" meg et digitalt kamera som hun da selvfølgelig ikke hadde. Jeg forskuddsbetalte og ikke noe kamera kom..

Jeg skjønte ganske fort at dette var lureri og hadde navnet hennes siden jeg hadde sendt pengene til henne..

Jeg gkk da på skattelistene og telefonkatalogen.no og klarte å finne fram til hennes nærmeste slekt, far, mor onkler etc.

Jeg skrev så et vakkert brev, hvor jeg nøye forklarte om svindelen hennes som jeg da skulle sende slekten hennes, gjerne venner og arbeidsgiver også. Jeg skrev der at de blant annet kunne få anledning til å gjøre opp for henne før jeg politianmeldte dama.. En mor eller far strekker seg langt..

Men så kommer poenget i saken, jeg emaila henne en gjenpart av brevet og med listen over alle i familien hennes som skulle få brevet. Og det var herlig medisin. Hun nærmeste tigget meg om å ikke avsløre henne, to dager senere hadde jeg pengene mine på kontoen igjen.

Det er ikke morsomt å bli avslørt av venner som en kjeltring..

Og hadde jeg ikke fått pengene mine så hadde den fått brevet...

Lenke til kommentar
Rart så tøffe folk blir over internett...

 

Hvordan gikk det foresten med denne saken? Noen som vet?

Hvis det var meg du siktet til... Eller uansett hvem du siktet til så er det galt å dømme folk over internett. Hvis jeg sier at jeg hadde gitt han litt inn med ett balltre er fordi JEG hadde gjort det, MEN det vet ikke du fordi du kjenner ikke meg. Synes du skal ta folk seriøst på forumet, men kommer vel ann på personen.

 

Når jeg skriver slike innlegg forventer jeg å bli tatt seriøst. Hva f.aen er vitsen med forum hvis ingen skriver noe seriøst / tatt seriøst ??

 

Uansett, jeg sa bare hva jeg hadde gjort. Hva hadde du gjort 5 måneder etter og fortsatt ingen penger?

Lenke til kommentar

Eller "selg" saken/gjelda til en MC-klubb eller torpedo. Får ikke igjen alt, men i allefall noe... Og fyren må i allefall betale "noe" mer, dvs ikke unormalt at summen dobbles per uke. Og det gjelder uansett om de finner han eller ikke...

 

Mulighetene er mange, spørsmålet er om man skal holde seg innenfor norges lover.... De fleste er ikke så tøffe når "onkel" ringer til mamma for å fortelle hva de tror poden hennes driver med... :lol:

Lenke til kommentar

Vexx: For å svare deg seriøst: Hva jeg vil gjøre er en ting, hva jeg har muligheten til å gjøre er en ting, hva jeg hadde gjort er en annen ting. Jobber innenfor høysikkerhet, og er derfor avhengig av 100% plettfritt rulleblad, derfor kan jeg ikke tillate meg slike små "gleder" i livet.

 

Hvis du følte deg truffet av det forrige innlegget er ikke det mitt problem. Jeg VET veldig godt at folk generelt (dvs selvfølgelig ikke alle) er laaaaaangt tøffere når de kan gjemme seg bak ting som f.eks internett. Et forum overbefolket av folk som fortsatt venter på moped-lappen, og som bruker mesteparten av sin fritid foran PC`en er neppe noe unntak...

 

Og hvis du med hånden på hjertet kan si at du tar alle som skriver på dette forumet seriøst, må du vittelig ha en spennende hverdag....

 

 

Edit: Skriveleif!

Endret av JohnnyKnoxwille
Lenke til kommentar
Eller "selg" saken/gjelda til en MC-klubb eller torpedo. Får ikke igjen alt, men i allefall noe... Og fyren må i allefall betale "noe" mer, dvs ikke unormalt at summen dobbles per uke. Og det gjelder uansett om de finner han eller ikke...

 

Mulighetene er mange, spørsmålet er om man skal holde seg innenfor norges lover.... De fleste er ikke så tøffe når "onkel" ringer til mamma for å fortelle hva de tror poden hennes driver med... :lol:

Å selge gjelda er faktisk ikke så dum ide :D Slemt ja, litt på kant med loven ja, men du får igjen noe av tapet ditt, og en del sånne folk kjøper jo gjeld for å ha noen å banke :lol:

 

Synd det med pengene..

Lenke til kommentar

Du ble svindlet for en sum som ikke akkurat truer din eksistens eller fremtid. Ta det til politiet og hvis det ikke skulle skje noe så kan du jo trøste deg med at han sikkert er i en verre økonomisk situasjon enn deg... Jeg vil sterkt fraråde å etablere kontakt med kriminelle grupper pga dette, kan fort starte en ond sirkel.

 

Livet er hardt, noen får hardere lærepenger enn andre. Ingen har sagt at det skal være rettferdig. Vi har alle gått på diverse smeller og dyre lærepenger, undertegnede inkludert. Men man lærer av det og vokser på det, og man vil uansett holde seg unna liknende "handler" i fremtiden.

 

 

 

Angående USA... NEI, jeg synes faktisk det er helt greit at Norge IKKE har halshogging for å lure noen for 8000kr. Det er mange myter om det landet, og det er sikkert ting der borte vi kunne lære av, men jeg ser ikke grunnen til å ta fullstendig av pga en sak som dette. Klart gjerningsmenn skal straffes, men det høres jo ut som noen har mye å være bitre for her... Det er tross alt en svindelsak, ikke voldtekt/drap.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...