SondreM Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 (endret) Hvor tror dere neste spill av Elder Scrolls vil ta plass? Håper selv på Summerset Isle! Endret 29. mai 2008 av SondreM
Vrengtpolvott Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Om de skal dumme det ned like mye som de gjorde med Oblivion kan de egentlig la vær å lage det for alt jeg bryr meg.
Licht Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Black Marsh eller Elsweyr - nok Legolas-land nå. Ellers håper jeg de dropper en hel del av de konseptene de introduserte i Oblivion, og gjør TESV til et spill som faktisk er verdig TES-navnet.
Sir-Allistair Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Levelsystemet kan de godt fikse litt på; synes det var tungvint. Men hvordan folk kan si at Oblivion var et dårlig spill er for meg en gåte. Gleder meg til neste!
SondreM Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Skrevet 11. mai 2008 Mange mener det vil bli Skyrim de er sikkert greit hvis ikke det blir som Oblivion. Oblivion er litt for livløst spesielt i gatene, hvis du der på gamle spill som gothic II har de NPC's som hugger ved og blacsmith's som jobber i smia da blir byen fort mer arti å være i. :!:
DanielvanSand Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Hva med å gjøre denne topicen om til en "Hva vil du ha i det neste TES spillet?" Selv vil jeg ha et noe bedre levling system, flere rustninger / outfits, litt flere skuespillere til å spille inn samtalene samt muligheten til å klatre over bygninger, opp i trær, opp fjell osv (Altså, en mild versjon av Assasins Creed-systemet).
jonna123 Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Hadde vært konge med et nytt Elder Scrolls spill. Er jo 2 år siden Oblivion kommet ut, så det begynner å bli på tide. Er enig at karakterene burde bedres. De blir litt ensformig etter hvert, det er nesten slik at du vet hva de kommer til å si. Noe som er veldig bra med karakterene er jo utseende, det er sjelden du møter noen som ligner på hverandre Alikevel så blir de fort livløse etter du har snakkt med dem. Kunne også tenke meg et litt lettere magi system, er altfor mange forskjellige magi skills. Og det blir så tungvindt når du ikke kan bruke spells pga den og den skillen er for lav. Tipper jeg hadde vært mer magi fan om det hadde vært enklere. Hadde også vært bedre med mer variasjon i hulene. Ofte får man en følelse av at du har vært i den før, selv om du nettopp oppdaget den. Endret 14. mai 2008 av jonna123
WaterMarked Skrevet 16. mai 2008 Skrevet 16. mai 2008 (endret) Håper på: Bedre grafikk, som samtidig flyter litt bedre. Mer NPC's og litt større variasjon. Folk ute å gatene hadde vært morsomt. Ikke minst ute i skogen osv. En ting jeg ikke liker er at det er for få stemmer i oblivion. Alle har så og si samme stemme! Mer liv i skog og mark. Bedre level-system. Mer realistisk AI. At det skal\bør være mulig å lage et system som gjør vakter litt mer humane. Slik som de er nå så kan man ikke gjøre en dritt pga har montert sikkerhetskamera over alt. Man kan ihvertfall begynne å lure... Litt dypere spill generelt. Og alt er noen hakk bedre i forholdt til dette. Savner et rollespill som ligner oblivion, men som bare har tatt alt et hakk lengre. Spesielt til ps3, pga mods fikser mye på pc-versjonen. Men liker å sitte foran stor tv med surround. Et annet problem med konsollversjonen er at det ser ut som de ikke en gang gidder å lage patch'er som fikser bug's... Noe som er dårlig... Muligheter til å lage mods til konsollversjonene hadde vært KNALL!!! EDIT: Oi. Leste ikke spørsmålet til tråd starteren. :S Off topic dette da... Endret 16. mai 2008 av The_Free_Man
MrL Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Har ikke prøvd tidligere Elder Scroll, men oblivion er helt klart et av det beste spillene jeg noensinne har prøvd. Det gjør meg så jævlig glad, og gir meg nesten frysninger hvor genialt og drit bra det spillet er. Håper virkelig de klarer å lage neste spill like bra, for Oblivion er helt klart et forbilde for hvordan et spill burde være.
St0neCld Skrevet 17. mai 2008 Skrevet 17. mai 2008 Det tok jo 4-5 år å lage å lage Oblivion. Ergo: Det kommer nok i 2010-2011
ShampooMacTavish Skrevet 19. mai 2008 Skrevet 19. mai 2008 Nå spørs det om de faktisk satte i gang med TESV dagen etter Oblivion ble ferdig... er ikke sikkert at det kommer i 2010, nei. Uansett, fjerner de lvl-scalinga ville alt vært mye bedre. NPCene hadde jo faktisk ganske mye "et eget liv", da de gikk i barer, butikker og tilogmed besøkte slektinger i andre byer. Husker at jeg leste på UESP at det var ei dame (som trente deg i acrobatics) som det var mulig å se klatre på bygninger sånn av og til. Men kunne godt ha litt flere folk i byene, Imperial City hadde jo færre innbyggere enn et gjennomsnittlig lite norsk tettsted.
MiSP Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Selv om AI-systemet ble hypet opp til de grader (eller kanskje nettopp derfor), så ble jeg litt skuffet. Joda, riktignok har de sine daglige rutiner som inkluderer både mat, soving og sosialt samvær. Dette er jo en hel dimensjon videre i forhold til slik det var i Morrowind. Men likevel ble det alt for mye "gå på måfå rundt i gaten og prate med alle du kolliderer med" fra NPC-enes side, og dynamikken i Radiant AI ble etter hvert for, vel, statisk. Det var jo det samme som gjentok seg hele tiden. Dette gjelder for øvrig også dialogene i spillet, og ikke minst stemmeskuespillet. Dersom jeg skulle ønsket meg noe fra The Elder Scrolls V, så måtte det ha blitt en vesentlig større variasjon i stemmer og dialoger. Et litt bedre kampsystem som ikke ble så raskt repetitivt hadde heller ikke vært å forakte.
Bluesky Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Leste et sted (tror det var ITavisen eller gamer.no) at Bethesda er interesert i å lage en oppfølger, men først etter at de er ferdig med Fallout 3. Har dessverre ingen kilde å henvise til... Ting jeg ønsker meg hadde vært litt mer business preg. som f.eks at du kan kjøpe butikker å drive de selv eller ansette folk som hjelper deg. Fasttravel systemet er fint det, men kan endres litt. som f.eks at du må finne alle stedene selv, før du kan reise dit med fasttravel. Hvor dette spillet skal foregå har jeg forsåvidt ingen mening om. Hadde vært kult om flest mulig regioner var med, for å så gi spilleren mulighet for å reise i mellom disse. Dog er jo dette vanskelig å lage, men Cyrodil og Vvardenfell er jo allerede laget, da er det kanskje ikke så vanskelig å lage en re-make av disse?
DanielvanSand Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hadde vært kult om flest mulig regioner var med, for å så gi spilleren mulighet for å reise i mellom disse. Tror det ville vært ALTFOR stort. Jeg har jo ikke utforsket alle stedene Cyrodil har å by på, og man kan jo tenke seg Cyrodil x 5 eller noe. Men håper hvertfall selv på en verden på størrelse med / noe mer større enn Cyrodil.
Skogslik Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 elder scrolls 5 er jo annonsert. gleder meh som bare det! Oblivion har gjitt meg mange gode stunder!
vikingkylling Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg var stor fan av Arena, men fikk dessverre aldri spilt Daggerfall annet enn en demo. Morrowind har jeg brukt mange timer på, så det er klart jeg gledet med til Oblivion. Problemet var bare at det skuffet på så mange måter. For å ta noen eksempler: * AIen skulle være genial. Som et eksempel lagde en npc-dame mat til hunden med alkymi. Dette gjorde hunden spinnvill, så da hun ville legge seg skjøt hun hunden med en fireball for å få den til å holde kjeft. Problemet er at jeg har lett over store deler av øyen og fant kun ét hus der det er hunder. Den scenen de nevnte i previewene er med, men den er sørgelig scriptet. Greit det ser morsomt ut første gangen, men når vi ser samme scene fem, seks ganger blir det ikke det samme lengre. * Hvor er barna? Kjæledyrene? * Det er over tusen steder av interesse å besøke. Det høres jo bra ut, helt til du ser at disse stedene er en sopp under en bro, en ny, identisk grotte som minner mistenkelig om de forrige tyve grottene du var i og så videre. * Portene til Oblivion, bedre kjent for oss som Helvete, er åpnet og demoner strømmer ut. Vi kan gå inn i de portene og sloss gjennom hauger av demoner, lovet de. Høres morsomt ut, helt til du oppdager at "demomene" du sloss mot er identiske med fiendene du har sloss med hele tiden, inkludert i Morrowind. Områdene bak portene er heller ikke noe særlig interessante, men ganske kjedelige. * Du kan lage din egen klasse og gå opp i akkurat de skillene du bruker. Bare synd character level er alt som betyr noe da fiendene følger CL'en din, så om du liker å spille sofistikert og satse på å dirke opp løser, snike deg frem, snakke med folk og så videre kan du ende opp med en karakter du ikke kan spille i det hele tatt da alt fokuserer på kamp etter en stund. Fiendene er det samme CL'et som deg, men du har ikke satset noe som helst på slossing og har ikke sjanse. Derimot kan du selvsagt stå i en skog og hogge løs på et tre i noen uker for å bli enormt sterk og veldig flink med øksen, men siden du ikke går opp i CL om styrke og øks ikke er hovedskillene dine er du nesten udødelig da du har max styrke og er ekspert i øksekamp selv om du teknisk sett er CL 1. * Om du blir tatt for å stjele eller noe annet kriminelt kan du bli kastet i fengsel. I utgangspunktet er det realistisk og en morsom detalje, men fordi det ville blitt kjedelig og sitte fire, fem timer i sanntid i et lite rom får du bestandig med det en lockpick for å åpne døren. Hva er vitsen? Alt du ender opp med er å bli kastet i et fengsel langt unna og må traske hele veien tilbake dit du kom fra fordi vakt nr 46623 tilfeldigvis kjente deg igjen fordi du stjal en mynt i en by på andre siden av øyen for noen timer siden.
Vrengtpolvott Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 * Om du blir tatt for å stjele eller noe annet kriminelt kan du bli kastet i fengsel. I utgangspunktet er det realistisk og en morsom detalje, men fordi det ville blitt kjedelig og sitte fire, fem timer i sanntid i et lite rom får du bestandig med det en lockpick for å åpne døren. Er jo bare å bruke senga i cella og gjøre ferdig straffen på et sekund
southparkman Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg håper på black marsh eller skyrim. Likte forøvrig oblivion godt selv om det var et dårlig lvl system og lite variasjon i npcene. Det som virkelig gjør spillet genialt etter min mening er at det er så mod vennlig. Hvis du leter litt finner du masse nytt til spillet som gjør det bedre enn de aller fleste andre spill. noen av de som har laget oblivionmods bør virkelig få en mail med jobbtilbud fra bethesda.
vikingkylling Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 * Om du blir tatt for å stjele eller noe annet kriminelt kan du bli kastet i fengsel. I utgangspunktet er det realistisk og en morsom detalje, men fordi det ville blitt kjedelig og sitte fire, fem timer i sanntid i et lite rom får du bestandig med det en lockpick for å åpne døren. Er jo bare å bruke senga i cella og gjøre ferdig straffen på et sekund Joda, men da kan man risikere å gå ned i noen skills fordi vi ikke har "brukt" dem på en god stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå