Gå til innhold

Oppsiktsvekkende nominasjonsprosess i Gullstikka


Anbefalte innlegg

I desember i fjor ble det kunngjort at Gullstikka, den første norske prisutdeling for dataspill, skulle arrangeres i mars. Det er Norsk Spill- og Multimediaforening som står bak arrangementet, men arrangementet har skapt furore blant spillpressen. Det ble ikke mindre rabalder når NSM på tirsdag kom med listen over de nominerte, hvor både Morrowind og Grand Theft Auto: Vice City uteblir.

 

http://www.gamer.no/artikler/mars2003/gullstikka.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ærlig talt, de kan ikkje hevde å representere norges spillsvar på "oscar" hvis de ikkje deler ut priser uten å få en haug med peng først.. det er urettferdig mot alle de som ikkje har for vane å skylle tusinger ned i dass... ingen *cred* til denne prisen!

Lenke til kommentar
Gamer.no burde ha en prisutdeling. Hadde blitt tatt mye mer seriøst, i hvert fall blant gamere :)

 

enig i den der. :)

 

jeg syns også det er helt forkastelig at den eneste norske spillprisen skal være slik. Ser for meg at Hugh Grant, Steven Spielberg, Brad Pitt, Julia Roberts og co må betale for sin egen nominasjon. Det ville ingen film entusiaster godtatt, så hvorfor skal vi godta dette. Foreslår en total boikott jeg ^^

Lenke til kommentar

Lol. Hør på dere! At GTA: VC og andre "bra" spill på PS2 og Xbox ikke er nominert, synes ikke jeg er så farlig. Med en gang toppspillene deres ikke er nominert, så får pipa en annen lyd:

 

"Dette er latterlig.

 

Jeg håper ikke denne "utdelingen" blir avgjørende for et evt. spillkjøp hos noen".

 

dere er så fanboyer som det går an å bli... Det er helt tragisk... Dårlige tapere er dere selvsagt.. tapet mot kongen: GameCube :woot:

Lenke til kommentar

Lol, her er det snakk om spill generelt c_u_m8

 

Om vi liker GTA Vice City eller ikke er ikke relativt, poenget er bare at spillet har solgt stort, men er ikke engang nominert på lista fordi det koster penge penge.

 

Jeg synes det er overaskende at hele dette opplegget en gang er blitt gjennomført. Hvem spill Gullstikka premierer kommer til å si meg like mye som meninga til bestemora mi om de samma spella (dvs, ingenting en kan ta utgangspunkt i ;) )

Lenke til kommentar
Lol. Hør på dere! At GTA: VC og andre "bra" spill på PS2 og Xbox ikke er nominert, synes ikke jeg er så farlig. Med en gang toppspillene deres ikke er nominert, så får pipa en annen lyd:

 

"Dette er latterlig.

 

Jeg håper ikke denne "utdelingen" blir avgjørende for et evt. spillkjøp hos noen".

 

dere er så fanboyer som det går an å bli... Det er helt tragisk... Dårlige tapere er dere selvsagt.. tapet mot kongen: GameCube :woot:

Hør her, Nintendo-skroting! Poenget er ikke at GTA:VC ikke er nominert, det er systemet NSM bruker som er på trynet i rennesteinen! "Jasså, dere har laget et genialt, revolusjonerende spill som fortjener Året spill-tittelen mer enn Roy Keane fortjener sparken? Og dere er altså et helt nytt firma uten penger til betale oss? Beklager, det blir nok FIFA i år." :roll:

 

Neste år heter det nok Plastikkstikka.

Lenke til kommentar
Lol. Hør på dere! At GTA: VC og andre "bra" spill på PS2 og Xbox ikke er nominert, synes ikke jeg er så farlig. Med en gang toppspillene deres ikke er nominert, så får pipa en annen lyd:  

 

"Dette er latterlig.  

 

Jeg håper ikke denne "utdelingen" blir avgjørende for et evt. spillkjøp hos noen".

 

dere er så fanboyer som det går an å bli... Det er helt tragisk... Dårlige tapere er dere selvsagt.. tapet mot kongen: GameCube :woot:

 

Fanboy? Syns du skryter litt høylytt av gamecube? Er man bare fanboy så lenge man digger ps2 eller xbox nå eller?

8)

 

Lol, her er det snakk om spill generelt c_u_m8

 

Om vi liker GTA Vice City eller ikke er ikke relativt, poenget er bare at spillet har solgt stort, men er ikke engang nominert på lista fordi det koster penge penge.

 

Jeg synes det er overaskende at hele dette opplegget en gang er blitt gjennomført. Hvem spill Gullstikka premierer kommer til å si meg like mye som meninga til bestemora mi om de samma spella (dvs, ingenting en kan ta utgangspunkt i ;) )

 

Sikker på at du ikke mener "Relevant"? ;) (måtte bare)

 

"Eneste grunnen til at Tom Clancy's Splinter Cell er nominert som årets Xbox-spill, er fordi Microsoft hjalp oss økonomisk, forteller Harald Horsberg, produktansvarlig i Ubi Soft Norge."  

 

bortforklaring, det dreier seg om bestikking.

 

Ikke overaskende, microsoft er så forbanna slimballer at de fortjener å bli tatt fra alt elektrisk utstyr og kastreres i tillegg! :grumpy:

Jeg fatter ikke hvorfor folk godtar microsofts forsøk på å ta over verden, noe jeg er relativt sikker på at er planen dems. (ja konspirasjonsteori, men jeg er ikke paranoid, bare realist:P) Hadde vært digg med en global boikott av microsoft. (hadde sikkert hatt store økonomiske følger, og verden kneler sikkert av all knivinga, "men noen ganger er krig nødvendig for å unngå et større onde".)

 

Å betale for å bli nominert blir jo det samme som å vinne over pappa i fotball fordi han lar deg vinne. Skam.

:grumpy: [/b]

Lenke til kommentar
Gamer.no ble tidligere forespurt om å ha en representant i juryen, men takket nei, da vi ikke ønsket å være en del av en spillutdeling hvor ikke alle spill og selskaper har mulighet til å delta

 

Kjempebra av dere å ha denne holdningen, dere kan jo samtidig holde en avstemning selv så stort som nettverket deres har blitt med årene tviler jeg ikke på at hvis dere fortsetter med å stemme spill at noen i markedet vil legge merke til det.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...