Gå til innhold

Skremmende info fra innsiden av Dell


Anbefalte innlegg

Ok, etter en del klaging over Dell på AusFX av Cereberus sjekket jeg opp på Dell...

Personlig har jeg aldri hatt Dell og vil aldri kjøpe Dell. Og jeg ville advare dere mot å kjøpe Dell etter at jeg hørte dette.

 

Nr.1 ATi Radeon 9700 PRO kortene er klokket ned grunnet dårlig strømforsyning og varme

 

Nr.2 Strømforsyningene yter MYE mindre enn det som står på dem.

 

Nr.3 Hele kabinettet med HK må skiftes ut hvis du skal a HK som ikke er laget av Dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, etter en del klaging over Dell på AusFX av  

Nr.1 ATi Radeon 9700 PRO kortene er klokket ned grunnet dårlig strømforsyning og varme

I min pc er det ikke klokket ned

 

Klippet ut fra 3DMark:

Operating System Microsoft Windows XP

DirectX Version 9

Mobo Manufacturer Dell Computer Corp.

Mobo Model

AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x, 2x, 4x

CPU Intel Pentium 4 2784 MHz

FSB 533 MHz

Memory 1022 MB

 

Display Information

Graphics Chipset ATI RADEON 9700/9500 Series

Driver Name 128MB DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV Out

Driver Version 6.13.10.6143

Video Memory 128 MB

Core Clock 324 MHz

Memory Clock 311 MHz

 

Ser ikke ut som denne er klokket ned....

Lenke til kommentar

Nr.3 Hele kabinettet med HK må skiftes ut hvis du skal a HK som ikke er laget av Dell.

Ville bare nevne at dell lager ikke egne hovedkort, de har en produsent som lager hovedkort for dem.

 

Kan så være men kontaktene for strømforsyning på dem er helt spesielle.

En som jobber på Dell har bekreftet dette for meg.

Lenke til kommentar

Ja, man tar da ikke ut motoren av en bil heller (unasett bil) før man vet hvordan man skal gjøre det.... ??? man konfronterer noen som kan det for veiledning om man er usikker på den minste ting, eller så lar man være...

 

Man kan lære seg selv også, men utdanning koster uansett hvordan man ser det :)

Lenke til kommentar
Pcen fungerer helt sikkert bra nok for de som kjøper dell. de vil nok helt sikkert ikke skifte hovedkort i maskinen heller. Vanligste oppgradering er jo ram og harddisk.

ja ikke sant, skal man oppgradere mer bygger man selv.

 

Dell sine pcer en nok teknisk bedre enn de flest pcer, kabinettene og er jo helt geniale for de som skal ha denne typen pcer.

 

Dell er ikke no dritt, men ikke noe for oss som oppgraderer i hutt å pine og klokker eller tuner pcen..

Lenke til kommentar

Hold dere unna dell, de pakker bare dritt inni pc'ene! Dette er en dell maskin med P4 1,6GHz, 512MB SDRAM, GF4 TI4600 (kjøpt til selvfølgelig). Og ytelsen på den er helt forjævlig dårlig! Kompisen min sin P3 maskin med 800MHz, 128MB SDRAM og TNT skjermkort yter nesten bedre enn denne maskina...

Ellers kan jeg vel si at jeg får 7000 poeng i 3dmark2001 :cry: Og at det muligens blir en ny "hjemmelaga" pc på meg til sommeren med en prislapp på 10.000 - 20.000kr :p Den skal jeg iallefall kunne bruke til det jeg vil...

Brenn i helvete Dell! :evil:

Lenke til kommentar

Dell tjener på folk som ikke kan noe om data, så de har kanskje heller ikke så høye krav. Men jeg er uten tvil enig i at dell er dritt pcer. Det er i nærheten av svindel spørr du meg. Gå heller til komplett og kjøp en av di ferdig pakkene de har der. Da får du det du betaler for + at de folka veit hva de snakker om.

Lenke til kommentar

enig med bushdevil der. Har hatt med ett par Dell maskiner og gjøre, og det er noe av det beste ferdigbygde jeg noensinne har vært borti. Dell teknikerne kan iaffal MYE mer enn de stakkarene på komplett.

 

og hva f er det med 3dmarks? kan noen forklare meg hvorfor alle alltid skal måle alt i 3dmarks? greit at det er en ok måte og teste systemet på hvis du klokker osv, men blir bare for patetisk å drive å jalle om at "jeg har mer 3dmarks enn deg, blædi" osv, som det er en del av rundt omkring.

Lenke til kommentar
Har alle her som snakker dritt om Dell hatt en Dell? Vet at noen har ja!

 

Selv har jeg sålangt ikke angret på Dell'en, Dell er og blir et bra merke i mine øyer.

 

Jeg har insider syn på det. Og mange klager over Dell.

Men et problem til, Dell sin ATi 9700 PRO leverte masking mangler AGP 8x så de vil slite litt med å ta AGP 8x gutta som har 9700 PRO.

Og det er klokket ned, fikk en bekreftelse nå nettopp, Jeg skal sjekke det en gang til for å være 100% sikker.

Lenke til kommentar
Nr.1 ATi Radeon 9700 PRO kortene er klokket ned grunnet dårlig strømforsyning og varme

 

Så vidt jeg vet så kan Dell levere to varianter av Radeon 9700 ett "ekte" ett som koster omtrent vanlig pris, og en billig variant TX som jeg tror ingen andre enn Dell selger.

 

Her er ekstraprisene på en Dimension 4550 som i utgangspunktet har ett "16MB ATI Rage Pro AGP" (forrøvrig utrolig at man kan tilby ett slikt kort...):

 

128MB ATI Radeon 9700 TX (+1,150 kr)

128MB ATI Radeon 9700 Pro. Anbefalt av Dell (+2,940 kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...