Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan trimme en gress klipper?


Anbefalte innlegg

Hei, har tenkt å gjøre gress klipperen min om til en go-kart. Men så lurte jeg på om noen av dere vet (hvis det går an) hvordan man trimmer en gress klipper, med tanke på at gressklippere ikke er de beste å dra. Jeg er ikke sikker på om det er mulig å trimme en gress klipper men hvis det går, kunne kanskje noen gitt meg noen tips.

 

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åssen gressklipper er det snakk om?

Vil tro at du vil få mer ut av den med et annet eksosanlegg og større forgasser..

 

Tror ikke du vil få så veldig mye ut av en vnlig gressklipper. Motoren til en sitteklipper er noe annet, men regner med at det er en "pæddekløpper" det er snakk om (sånn man går etter..) :p

 

Hvis jeg var deg ville jeg gått for en brukt cross motor. Mye mer kraft i dem..

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Faktisk fra ca 40-160cc (og sikkert litt mer..)

Som sagt så må man nok opp i de større, nyere (og langt dyrer) klipperne skal man få nok effekt.

 

Man kan jo ta motoren til en gammel plentraktor?

Jeg ville anbefalt en motor fra en cross sykkel jeg da :)

Endret av gilera
Lenke til kommentar

Jeg ville også tatt en motor fra en gammel crossykkel, de har vel jævligt med bunndrag slik at man kan spinne litt med gocarten også. Men en V2 motor fra en gammel plentraktor hadde heller ikke vært å forakte :)

 

Men du kan også gå inn på www.briggsandstratton.com , mener at det skulle gå an å bestille motorer til litt av hvert derifra.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Det kan være at reima begynner å bli slitt og har strukket seg litt. Når den da går de første 30 sekundene slurer den antageligvis og da skapes friksjon som gjør at den utvider seg enda mer.

 

Jeg ville skrudd opp og sett om jeg kan stramme den eller bare kjøpt en ny reim :)

Lenke til kommentar
Tror dere en 90-modell moped motor vill gjøre susen? Evt. litt trimmet?

Tror dere den ville fått litt fart?

Disse har vel ofte godt bunndrag i forhold til nye EU-mopedmotorer. Det kan komme godt med. I tillegg finnes det tonnevis med reservedeler og trimdeler til disse. Luftkjøling gjør også ting enklere og lettere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...