Samtron87 Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hei Hva trenger jeg av hardware og programvare for å sette opp en Windows 2000 server som skal skal kobles mot to tynklienter/arbeidstasjoner. Jeg har Windows 2000 server OS CD og en Dell servermaskin.
noesIdel Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Om du skal bruke den som internett server så annbefaler jeg en heftig linje i allefall en 20mbit minst helst mer. Og helst ikke fra telenor. Burde ha en ping på maks 20 til NIX
Samtron87 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Ok, men hva trenger jeg av hustyr. Trenger jeg en egen maskin som skal fungere som DHCP server eller hva? Oppsette og slikt skal jeg nok få til, men er usikker på hva jeg faktisk trenger for å får en server opp å gå imott 2 tynnklienter!?
Sokkalf™ Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Både krav til linje og resten av hardware kommer jo helt an på hva slags software som skal kjøres på den. 2 tynnklienter sier du, men hva skal disse klientene gjøre?
Samtron87 Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 De skal ikke på internett og serveren skal heller ikke på internett. Det skal være mulig å lagre filer et hjemmeområde og det skal være en skriver tilkoblet nettvereket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå