Gå til innhold

Hvor(dan) kan en kjøpe/lage skikkelig gode burgere og hamburgerbrød?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er forøvrig en butikk jeg har funnet som har mange varer som jeg ikke finner i min dagligvarebutikk. http://www.supermarket.no/shop/

 

Fin side. Mye rart jeg ikke har sett på lenge. Noen ting jeg ikke har sett i det hele tatt faktisk.

 

Når det gjelder ost er det Jarlsberg som er absolutt best, men vet at mange synes den smaker for mye.

 

Når den er fast, så ja, da synes jeg også den smaker litt mye. Men smeltet synes jeg faktisk Jarlsberg er best. Da skjer det noe spesielt med smaken.

 

Skal du spise ute må du prøve Jack Daniels Burger på TGI Friday's.

 

Om man ikke liker Jack Daniels da? :p

Lenke til kommentar

Cyberlan i namsos har knallgode burgere.. dvs. avogtil.. problemet er hvem som lager den. Noen ganger kan de være topp, andre kan de bare være tamme. De er også ekstremt gjerrige på pommesfritten. Det som gjør burgeren dems god er dressingen. Hvem vet hva det er i den? Skulle gitt mye for den oppskriften. Er det noen som har noen gode burger dressing oppskrifter rop ut! En god dressing gjør utrolig mye med burgeren.

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Okay, jeg tenkte å prøve på å lage burgere fra bunnen. Jeg har lest på ingrediensene til burgerne på Meny og Coop Mega (slike de har laget selv), og på Coop sin, var det både potetmel, kavring og melk oppi. På meny sin, var det brødrasp (eller noe lignende) og vann. Har noen av dere erfaring med hvor mye kavring/brødrasp det bør være oppi? Og hva er best vann eller melk?

 

Jeg har prøvd å lage burger før, men da ble den veldig veldig kompakt, og den løsnet fort fra hverandre. Jeg har funnet ut at det kan komme av tre grunner:

1) For svak varme i begynnelsen.

2) Ikke noe som kan binde sammen (potetmel, kavring eller brødrasp).

3) Jeg blandet kanskje for godt, slik at det ble deig.

 

For hvordan skal jeg kunne blande sammen krydder (og evt. annet) med karbonadedeigen uten at den blir så veldig deigete?

 

Jeg tenkte også på å lage hamburgerbrødene fra bunn, og jeg fant flere oppskrifter, men alle lignet veldig:

Antall porsjoner:

6-8 stk.

 

Ingredienser:

5 dl hvetemel eller finbakstmel

½ pk gjær

2½ dl vann

3 ss olje

½ ts salt

2 ss sesamfrø

Vil det funke å fryse ned disse hamburgerbrødene?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Jeg synes generelt mine burgere er bedre enn mc og king. Jeg bruker frossenbrugerene til nordfjordkjøtt tror jeg. Og great taste sine grove brød. De har fine som også er gode. Alt sammen finner du på rema.

 

Denne støttes. På rema selger de store hamburgerbrød som er ufattelig gode. Bruker også frossenburgere fra Nordfjord, men andre typer funker også. Tror man får 10 frosne for ca 80 kroner.

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen gode burger dressing oppskrifter rop ut! En god dressing gjør utrolig mye med burgeren.

Ikke en oppskrift akkurat, men den beste dressingen man får er Fader Martin's hamburgerdressing (for guds skyld: ikke selskapsdressingen!). Ikke den mest usunne dressingen heller.

 

Pleier få kjøpt den på blant annet Kiwi og Spar butikker.

 

Av frossenburgere må jeg si meg enig at Nordfjord har de beste.

Endret av shabador
Lenke til kommentar

Denne oppskriften bruker jeg både til hamburgere, kjøttkaker og "Kjøttbrød".

 

450-500 gram kjøttdeig

2,5 spiseskjeer potetmel

1 ts salt

0,5 ts pepper

0,25 ts. muskat (kan sløyfes)

1,5-2 dl melk

 

Kan blande i finhakket løk for ekstra smak.

 

For å lage hamburgere tar jeg plastfolie og har litt vann på, og så væter jeg hendene mine. Tar en dæsj med "farse" og legger på foliet, og bretter folie over og trykker slik at den blir passe stor og passe tykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...