Gå til innhold

Hvor(dan) kan en kjøpe/lage skikkelig gode burgere og hamburgerbrød?


Anbefalte innlegg

Haha, løvbiff er jo alt for tynne for å bruke i burger. Selv de Fjordland-burgerne dere anbefalte var litt for tynne (men veldig gode!), så jeg tok dobbel. Jeg husker at en gang jeg var ute på en eller annen kro på bondelandet, fikk jeg løvbiff og stekte poteter når jeg bestilte hamburger. Det var nedtur, det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Big One burger virker temmelig kjip, synes jeg. Den er vel ikke så billig heller. Det er noe rart oppi dem... de er fulle av harde små hvite ting. Ikke ben, men... sånn benaktig masse man finner i øre, nese osv. husker ikke hva det heter på norsk, men på engelsk er det cartilage :p

 

Synes faktisk løvbiff funker bedre, men de er litt store da, så du trenger enten kjempebrød, eller å brette den i to eller no.

 

Men de beste burgerne er enten hjemmelagde eller fåes kjøpt av en skikkelig slakter som vet hva han driver med.

Lenke til kommentar
Statoil har faktisk veldig gode burgere, ihvertfall der jeg har prøvd.

 

Joa, Stor Dobbel med ost & bacon er godt det, men pga at de ikke steker de i pressgrill, men i en slags ovn, blir de ikke alltid gjennomstekt. Har mange ganger opplevd å få en burger derfra som er frossen inni.

 

Esso har bra burgere, men dressingen (Idun hamburgerdressing) tetter igjen blodårene dine... Og dobbel burger er ikke en "vanlig" ting de lager der, kommer an på de ansatte...

Lenke til kommentar
Gildes Beef Burgere er "skikkelige saker", og ofte bedre enn det man får på gatekjøkken.

I motsetning til det meste man får kjøpt av burgere på butikken er ikke disse frossen.

Koster mellom 30 og 40 kroner alt etter utsalgssted.

 

Gode de ja, men man betaler jo for dem også ;)

 

Når det gjelder ost er det Jarlsberg som er absolutt best, men vet at mange synes den smaker for mye.

 

Ellers er det jo ingenting iveien for å kjøpe kjøttdeig å lage egne burgere, så store som du måtte ønske, burgerene kan også fryeses etter at du har formet dem for lettere tilberedning senere.

Lenke til kommentar
Esso har bra burgere, men dressingen (Idun hamburgerdressing) tetter igjen blodårene dine... Og dobbel burger er ikke en "vanlig" ting de lager der, kommer an på de ansatte...

Blir vel litt feil å si at "Idun hamburgerdressing tetter igjen blodårene dine". Hva slags stoffer er det i denne som det ikke er i annen dressing? Burger generelt tetter igjen blodårene dine. :p

Lenke til kommentar
Esso har bra burgere, men dressingen (Idun hamburgerdressing) tetter igjen blodårene dine... Og dobbel burger er ikke en "vanlig" ting de lager der, kommer an på de ansatte...

Blir vel litt feil å si at "Idun hamburgerdressing tetter igjen blodårene dine". Hva slags stoffer er det i denne som det ikke er i annen dressing? Burger generelt tetter igjen blodårene dine. :p

 

aner ikke, men har flere ganger fått vondt i hjertet og fått pusteproblemer etter å ha spist esso-burger med idun hamburgerdressing. Uten dressing går det bra.

 

Hamburger er i utgangspunktet ikke usunt, det brukes ikke spesielt usunt kjøtt, og hva er vel usunt med salat, tomat, løk og sylteagurk, osv?. Det er i dressingen og i fettet som brukes under stekingen (formfett), og den spesielle hamburgerosten at det usunne ligger. Brødet inneholder også litt sukker.

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar
Esso har bra burgere, men dressingen (Idun hamburgerdressing) tetter igjen blodårene dine... Og dobbel burger er ikke en "vanlig" ting de lager der, kommer an på de ansatte...

Blir vel litt feil å si at "Idun hamburgerdressing tetter igjen blodårene dine". Hva slags stoffer er det i denne som det ikke er i annen dressing? Burger generelt tetter igjen blodårene dine. :p

 

aner ikke, men har flere ganger fått vondt i hjertet og fått pusteproblemer etter å ha spist esso-burger med idun hamburgerdressing. Uten dressing går det bra.

 

Hamburger er i utgangspunktet ikke usunt, det brukes ikke spesielt usunt kjøtt, og hva er vel usunt med salat, tomat, løk og sylteagurk, osv?. Det er i dressingen og i fettet som brukes under stekingen (formfett), og den spesielle hamburgerosten at det usunne ligger. Brødet inneholder også litt sukker.

Det at du får vondt i hjertet kommer nok ikke av tette blodårer. Dersom de hadde tetta seg hadde du fått hjerteinfarkt og det regner jeg med du ikke har.

 

Akkurat, kjøttet i seg selv og salaten er ikke særlig usunt, men det hjelper ikke når det stekes i fett, dynkes i dressing og spises med hvitt brød. Du har kanskje sett Supersize Me?

Men nå bærer det off topic her. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...