Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor skal folk bo da? Har alle fått tak i et sted?

 

Jeg driver og undersøker leiemarkedet hver dag for et bra tilbud. Max pris ligger vel litt over 5000. Vil gjerne bo nærme skolen, men også ha et fint sted å bo. Synd jeg ikke kjenner noen som skal starte der, ellers kunne man gått sammen å spleiset.

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar

Både ING og GEO (geomatikk), men kan også bruke emner fra IMT om jeg ønsker da jeg har godkjent godt over 100 sp med emner totalt til å velge blant. :)

Blir bl.a landmåling, CAD/DAK for bygg, digitale terrengmodeller, kart/GIS-fag, m.m. *gleder seg*.

 

Medieproduksjon er vel under IMT det? :)

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Både ING og GEO (geomatikk), men kan også bruke emner fra IMT om jeg ønsker da jeg har godkjent godt over 100 sp med emner totalt til å velge blant. :)

Blir bl.a landmåling, CAD/DAK for bygg, digitale terrengmodeller, kart/GIS-fag, m.m. *gleder seg*.

 

Medieproduksjon er vel under IMT det? :)

 

Ikke verst! :)

Ja, medieproduksjon ligger under IMT. Helt ålreit. :wee:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hey folks! Fisk1, ser du er i gang allerede.. :p

 

3. klasse student og gul-fadder her (du skjønner farge systemet når du kommer til HiG).

Skal til å gå inn på 3. klasse medieteknologi, så om noen har noen spørsmål der så kan jeg jo prøve å svare.

 

Ellers er jeg Barsjef for studenthuset her på Gjøvik, eller det vil si, Fisk1 en min lille slave. :p Muahaha...

Håper alle er klare for 3 fartsfylte uker når dere kommer hit, for vi går rett på fadder programmet.

 

Mr_Meph

Lenke til kommentar

Vel, kan vel først si det at jeg gikk da medieproduksjon 1. klasse, og byttet over til medieteknologi 2. klasse. Det dette egentlig betyr er vel det at Medie teknologi og Medieproduksjon er temmelig likt egentlig i første klasse.

 

Men som nevnt tidligere er denne linjen rettet mere mot teknologien, kodingen og den teknologiske løsningen bak medier enn hva medieproduksjon er, så har du mediedesign som skal designe det produksjon skal lage, som teknologi skal løse, så sitter management på toppen og styrer penga... heh...

 

Du har fag som Informasjons & Publiserings Teknologi (IPT), grunnleggende programmering i JAVA, webutvikling (også inkludert her er basis PHP). Det er bare noe av det du har i første klasse.

Andre klasse har du ting som WWW teknologi, dypere inn i web utvikling, og så har du database teori. I tileg til dette får du noen fag som prosjektstyring og systemutvikling, rett og slett noen ledelse fag som lærer deg om hvordan man burde gå frem for å lage ett system osv...

 

Kan si det slik at den som skal gå medieteknologi burde være glad i å kode litt for å si det på den måten. I tilegg får du jo da 3D modellering sammen med produksjon i 3. klasse igjen, og andre valgfag.

 

Vet ikke helt hva mer jeg kan si sånn kort om det, men er det noe så spørr...

 

Når det gjelder fadderuka begynner festivitetene den 20. August! Sier ikke hvem, men vi begynner med konsert allerede første dagen!

Endret av Mr_Meph
Lenke til kommentar
^ I hvor stor grad kommer man innom lyd-bilde- og videoredigering på medieteknologi?

 

 

Om lyd-bilde og videoredigering er det du vil fokusere på, så vil jeg anbefale å prøve å komme deg inn på medieproduksjon istede. Temmelig lite av det i medieteknologi kan du si, men det finnes jo alltid valgfag du kan velge disse emnene innen...

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke helt hva jeg vil fokusere på for å være ærlig, men det er hvertfall godt å vite at begge studiene ser ut til å inneholde noe jeg interesserer meg for og ønsker å fordype meg i :) Så får vi se den 20. om det blir medieteknologi eller -produksjon, eller om jeg kommer inn i det hele tatt

Endret av Idonotlikebroccoli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...