Gå til innhold

Tråden om Høgskolen i Gjøvik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
^ Det var det jeg og skulle spørre om kom jeg på. Har skolen noen spesielle rabatter/avtaler som gjør pc-innkjøp billigere? Min 2005-modell Acer med 1.6GHz prosessor begynner å bli irriterende treg.

Tviler sterkt, men prøv å se litt på hjemmesiden til skolen.

 

www.hig.no

 

Du tjener svært lite som student ;)

Hvorfor skulle han gå mastergradstudie i medieteknologi dersom han allerede hadde mastergrad?

Lenke til kommentar
Du tjener svært lite som student ;)

Hvorfor skulle han gå mastergradstudie i medieteknologi dersom han allerede hadde mastergrad?

 

Om vedkommende allerede har en mastergrad og vil prøve å fullføre et mastergradstudie i medieteknologi, så vil jeg si den det gjelder er mer enn litt interessert i faget. Andre grunner finnes sikkert, men hvorfor spør du meg?

Lenke til kommentar

Uansett .. :ermm: Er litt usikker her faktisk - selv om jeg har blitt tildelt medieteknikk på 1.plassen min. Kan en som mener han greier å besvare spørsmålet gi meg et svar på hva som er hovedforskjellen mellom medieteknikk/produksjon, og hvem de to studiene passer best for?

Samt hva som rent karriere og jobbmessig er smartest å velge?

 

Skal uansett gå 5 år for å få master, men vurderer veldig sterkt å ta de to siste årene i utlandet!

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Medieproduksjon på meg også. Har gått allmenn, men studie tar vel for seg alt fra grunnen av? Noe spesielt man trenger? Utstyr o.l.

 

Skolen supplerer det som trengs av utstyr. :)

En bærbar pc eller gode gamle notatblokka kan være grei å ha i forelesninger, og ha penger til å kjøpe pensumsbøker.

Et godt tips; les de. Ellers bränner du dina händer når eksamen kjem.

 

^ Det var det jeg og skulle spørre om kom jeg på. Har skolen noen spesielle rabatter/avtaler som gjør pc-innkjøp billigere? Min 2005-modell Acer med 1.6GHz prosessor begynner å bli irriterende treg.

 

Jeg vet at skolen iallefall har en deal med Apple så man kan kjøpe seg Mac. For de som liker sånt...

Ellers syns jeg at jeg ser oppslag med diverse tilbud rundt pc'er osv. hele tiden i kantina, så er bare å glugge rundt der!

Lenke til kommentar
Fikk siste studentavisen med gen. info i posten i dag. Ser faktisk veldig bra ut, "alt samma" :)

 

Husker jeg ble stoka når jeg fikk første avisa og brevene etc. fra HIG i fjor. :)

Utrolig at det er et år sida.

:)

 

De 3 første (?) fadderukene så jo veldig morsomme ut, nesten en utvidelse av ferien - hvis jeg har forstått det riktig?

Virker som en bra skole med gode programmer.

Lenke til kommentar
De 3 første (?) fadderukene så jo veldig morsomme ut, nesten en utvidelse av ferien - hvis jeg har forstått det riktig?

Virker som en bra skole med gode programmer.

 

Er så godt som en utvidelse av ferien ja. :wee:

Er ganske gøy iallefall!

HIG er bra, ikke verdens største skole osv, men den er god som gull. Velkommen!

Lenke til kommentar

Tja. Det ligger et stykke unna byen, men det går jo buss så det burde gå bra. Ligger kanskje 2 km unna skolen. Du har Rema-1000 i førsteetasjen, samt. en frisørsalong. Statoil ligger 200 meter unna, noe som er digg på søndager. Ellers er det er ganske stille og rolig område. Bare å spørre om det er noe mer du lurer på. ;-)

Lenke til kommentar
Da kan det hende at vi vil gå samme linje ;)

 

Hvor mye kan man forvente seg i årslønn med Master i Medieteknologi fra HiG? Noen som vet det?

Hva man får i årslønn her kommer alt ann på hva man velger å jobbe med. Jeg valgte å fortsette studiene (PhD) og tjener selvfølgelig mindre enn mine klassekamerater som valgte å jobbe privat/statlig/kommunalt. Vil tro at de aller fleste av mine klassekamerater gjennomsnittlig fikk mellom 380-400k i året som begynnerlønn/grunnlønn (og at denne øker en del etter prøveperioden, og det er alltids en del bonus som kommer i tillegg), selvfølgelig avhenging av sted i Norge. Det er som regel bedre betalt i Oslo enn enn på for eksempel Gjøvik. Det kan være greit å sjekke hva gjennomsnittlig lønn er for Tekna medlemmer (Teknas lønnstatistikk).

Lenke til kommentar
Kjempeinteressant svar :)

 

Hvordan var dine 5 år på Gjøvik? Kan du fortelle både rent skolemessig og sosialt ++? :)

Mine 5 år på Gjøvik har vært kjempeflotte, kanskje derfor jeg fortsatt er på HiG. Skolemessig vil jeg si at kvalitet øker jo høyere man kommer opp i "systemet". Personlig mener jeg at foreleserne på master nivå er mye bedre enn på bachelor nivå (slik skal det også være, er også mange flink på bachelor). Det er mange flinke folk på HiG, og de aller fleste er glade for hjelpe. Alltid greit å føle seg velkommen når man går for a spørre om noe. Sosialt er Gjøvik helt greit, mange utesteder med god stemning, alikevel så syns jeg utelivet på Lillehammer er bedre (går nattbuss til og fra Lillehammer hver lørdag som gjør det både billig og greit å komme seg frem og tilbake). Utenom det er HiG en "liten" skole hvor man lett kommer i kontakt med andre, og folk er som regel veldig koslige og imøtekommende. Fadder ukene er en glimrende mulighet for å komme i kontakt med folk, så ville ha vært aktiv her.

 

Bor du på studenthjemmene så kommer du veldig fort i kontakt med folk, selv har jeg bare bodd privat, noe som jeg syns var det beste.

 

Jeg skal prøve å svare på eventuelle spørsmål så raskt som mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...