Gå til innhold

Ønsker til Powerbuy hos Datakjeden


Anbefalte innlegg

Det hjelper meg lite at over 120 stykker har fått sine Samsungdiskene. Det står ikke engang dato på når de er ventet inn til oslo. :grumpy::wallbash::realmad:

Tror ikke de er langt unna, står heller ikke dato på min bestilling, men fikk melding om at de ligger klare til henting i dag(i Oslo). :w00t:

Endret av Mas99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har spurt før i tråden, men fikk ikke noe svar.. Hvordan er det om man ikke lenger ønsker en reservert vare? Reserverte samsung-skjerm sammen noen harddisker (som aldri kommer på lager). Står i mailen at reservasjonen er bindende.. men hvordan er det om jeg ikke lenger ønsker skjermen? Ikke angrerett ved kjøp over disk.. men jeg har tross alt ikke "kjøpt den" enda. Hm.. :hmm:

 

Ta kontakt med butikken da, så ordner det seg..

 

Vegard

 

Det hjelper meg lite at over 120 stykker har fått sine Samsungdiskene. Det står ikke engang dato på når de er ventet inn til oslo. :grumpy::wallbash::realmad:

 

Nei, det hjelper ingen av oss. Det var bare de 120 første som fikk umiddelbart. Men tro meg når jeg sier at vi jobber hardt med det...

 

Vegard

Lenke til kommentar

Sjukt dyr frakt det var fra Datakjeden da! Skulle ha en minnepenn 8GB for 199,- forrige uke, men de hadde den ikke inne i Porsgrunn. Ikke skulle de ta inn heller, for kampanjen var snart over. Da spurte jeg om jeg kunne bestille på nettet; joda, det gikk greit. Jeg fikk meg et sjokk da jeg så at de skulle ha 119,- i frakt for 2 små minnepinner?! Nei, jeg bestilte ikke..

Lenke til kommentar
Fikk beskjed om at diskene har ankommet Norge, og da skal 90 % av dere ha disk før helga. Og nok en gang: beklager at dette har tatt for lang tid!

 

Det høres bra ut. Jeg er dessverre bortreist denne helgen, så det hjelper egentlig ikke så mye for meg, men jo raskere jeg får diskene, jo bedre er det, selvfølgelig.

 

Når diskene først ble utsolgt, så har jeg stor forståelse for at det er vanskelig å beregne når de kommer inn igjen, så jeg er egentlig ikke så veldig grinete over at det har tatt sin tid. Jeg har også observert at det ikke er veldig mange andre butikker som har hatt akkurat disse diskene på lager, så jeg har ingen grunn til å tro at Datakjeden har dårlige avtaler med leverandørene sine. Diskene ser rett og slett ut til å ha vært veldig populære i det siste.

 

Derimot er jeg veldig kritisk til hvordan Datakjeden driver webshopen sin. Da jeg bestilte diskene (torsdag 15. mai) var det i følge websidene ganske mange disker igjen på lager. Faktisk påstod webshopen at det var disker på lager helt frem til påfølgende tirsdag. Hvis webshopen kan påstå at dere har varer på lager som ble utsolgt for nesten en uke siden, så mener jeg det er på tide å få noen til å se over lagerstyringsrutinene i programmet.

 

Jeg bestiller sjelden varer som ikke er på lager, nettopp fordi jeg er klar over at det kan ta tid å få de inn igjen, og jeg er føler meg til en viss grad "lurt" til å benytte meg av dette tilbudet. Nå var for så vidt prisen såpass god, at det kan godt hende jeg hadde bestilt diskene selv om jeg hadde visst at de var utsolgt, men Datakjeden fratok meg muligheten til å ta denne avgjørelsen.

 

Men, det at webshopen ikke klarer å vise sanntidsdata for lagerstatus er en ting. Noe som er mye verre er at det den 26. og 27. mai stod at dere hadde 100+ disker på lager. Så vidt jeg kan skjønne, så betyr det at noen bevisst har endret lagerstatus i webshopen FØR diskene faktisk kom på lager. Sannsynligvis fordi dere var helt sikker på at de ville komme onsdag den 28. mai. Dette er etter min mening svært tvilsom businesspraksis. Enten har dere diskene på lager, eller så har dere de ikke. Det å manipulere lagerstatusen for å få kunder som ikke ønsker å vente på utsolgte varer til å legge inn bestillinger, er rett og slett lureri.

 

En annen ting som irriterer meg veldig i denne saken, er at kredittkortet mitt ble belastet samme dag som jeg bestilte varene. Jeg har sjekket nettbanken, og der går det ganske klart frem at hele beløpet er trukket fra kredittkortet, det er ikke bare reservert, slik som man burde kunne forvente.

 

Kombinasjonen av at man lokker kunder til å kjøpe varer dere ikke har på lager, og at dere belaster kortet med en gang bestillingen gjøres, synes jeg er særdeles bekymringsfull. Dette er sånt man forventer av bakgårdssjapper med dårlig likviditet, ikke av en stor og (forhåpentligvis) solid aktør som Datakjeden.

 

Alt i alt må jeg si at jeg er ganske misfornøyd med Datakjedens webshop etter denne handelen her. Jeg har kjøpt en del varer i butikkene på Oslo og Stovner og har vært veldig fornøyd der. Men, dette var første gangen jeg brukte webshopen, og det frister overhodet ikke til gjentakelse.

 

Men, det var en særdeles god pris på diskene, det skal dere ha.

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte min 24" Samsung 2493HM, gikk det tom også. Jeg gikk til Oslo-butikken for å hente andre varer og pratet litt med dem. Da gikk det mye foretere enn forventet.

 

De hadde ikke det på lager, men alikevel klarte å få take i det mye foretere enn forventet leveranse. Jeg tror at de gjør sitte beste for å få take i disse diskene også.

Lenke til kommentar
De hadde ikke det på lager, men alikevel klarte å få take i det mye foretere enn forventet leveranse. Jeg tror at de gjør sitte beste for å få take i disse diskene også.

 

Jada, det tror jeg så gjerne. Jeg er som sagt ikke misfornøyd med innsatsen deres for å få tak i varene. Det jeg reagerer på er at de (tilsynelatende) bevisst oppgir feil lagerstatus på varene, og at de tar betalt med en gang bestillingen gjøres i stedet for når pakken sendes.

 

Når det er sagt, så er det selvfølgelig veldig positivt at de ikke avbryter salget med en gang de har solgt ut de varene de har på lager, men at alle som vil ha varen får lagt inn bestilling helt til salgsperioden er slutt. Jeg skulle bare ønske at vi som bestilte etter kl. 10.30 hadde fått vite på forhånd at varene ikke var på lager.

Lenke til kommentar

Da var diskene i hus, så får jeg bare håpe de ikke lider samme skjebne omtrent 90% av alle disker jeg kjøper gjør (dør innen rimelig kort tid). Må alltid få erstattet disken minst 1 gang før jeg får en som oppfører seg bra.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Da var diskene i hus, så får jeg bare håpe de ikke lider samme skjebne omtrent 90% av alle disker jeg kjøper gjør (dør innen rimelig kort tid). Må alltid få erstattet disken minst 1 gang før jeg får en som oppfører seg bra.

 

 

Hvis 90% av diskene dine dør etter kort tid, så er det ikkje uflaks. Da er det noe feil med strømforsyningen din eller strømnettet ditt! Eller kanskje det er brukerfeil :p

 

Kommer jo ann på hvor mange disker du har i statistikken din også da.

Lenke til kommentar

De tar vel ikke betalt med en gang varene bestilles, men pengene reserveres hos banken, eller i hvertfall før de når datakjeden, så hverken du eller datakjeden kan bruke pengene før ordren er sendt. (gjelder vel alle nettbutikker hvor man kan betale med kredittkort)

 

Når det kommer til det med lagerføring, så er dette en uting. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det, men de gjør det allikevel helt bevisst. Amentio hadde et prakteksempel her for en liten stund siden.

 

Jeg har bestillt meg ny TV fra Amentio. Jeg bestillte den 20. mai, og da stod den som 100+ på lager. Den er enda ikke sendt i dag, og etter å ha snakket med dem flere ganger, fant jeg ut at det er en sending som er blitt forsinket fra Sverige. Dette i seg selv er greit nok, men kundebehandleren jeg snakket med innrømmet at de satt varen som lagerført med en gang varene var bestillt fra importøren/produsenten, og ikke når varene ankommer lageret. Utrolig irriterende for oss kunder.

Lenke til kommentar
De tar vel ikke betalt med en gang varene bestilles, men pengene reserveres hos banken, eller i hvertfall før de når datakjeden, så hverken du eller datakjeden kan bruke pengene før ordren er sendt. (gjelder vel alle nettbutikker hvor man kan betale med kredittkort)

 

Jeg har sjekket nettbanken, og der står det at beløpet ble belastet den 15. mai. Jeg la inn en del bestillinger i andre butikker også omtrent på samme tidspunktet, og disse beløpene stod oppført som reservert i nettbanken. Så jeg er ikke i tvil om at pengene faktisk ble trukket idet jeg la inn bestillingen. Om dette er normalt, eller om det var en litt spesiell situasjon ifm. salget, det aner jeg ingenting om. Dette var første gang jeg kjøpte noe fra webshopen til Datakjeden, så jeg har ingenting å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Da var diskene i hus, så får jeg bare håpe de ikke lider samme skjebne omtrent 90% av alle disker jeg kjøper gjør (dør innen rimelig kort tid). Må alltid få erstattet disken minst 1 gang før jeg får en som oppfører seg bra.

 

 

Hvis 90% av diskene dine dør etter kort tid, så er det ikkje uflaks. Da er det noe feil med strømforsyningen din eller strømnettet ditt! Eller kanskje det er brukerfeil :p

 

Kommer jo ann på hvor mange disker du har i statistikken din også da.

 

 

tja, 4 av 5 iallefall i det siste. Etter første omlevering så fungerer de. Er som oftest Click of death jeg opplever. tror ikke det har så mye med strømnettet her å gjøre, nytt og fin leilighet er det også jeg har oppholdt meg i når det har skjedd. Men så er jeg ALLTID uheldig med elektronikk (jepp, har seriøst feil hobby :p).

 

Men dette ble grusomt Off Topic..

 

On Topic: Når er neste powerbuy? Jeg er på utkikk etter 24'' widescreen skjerm!

Lenke til kommentar
Da var diskene i hus, så får jeg bare håpe de ikke lider samme skjebne omtrent 90% av alle disker jeg kjøper gjør (dør innen rimelig kort tid). Må alltid få erstattet disken minst 1 gang før jeg får en som oppfører seg bra.

 

 

Hvis 90% av diskene dine dør etter kort tid, så er det ikkje uflaks. Da er det noe feil med strømforsyningen din eller strømnettet ditt! Eller kanskje det er brukerfeil :p

 

Kommer jo ann på hvor mange disker du har i statistikken din også da.

 

 

tja, 4 av 5 iallefall i det siste. Etter første omlevering så fungerer de. Er som oftest Click of death jeg opplever. tror ikke det har så mye med strømnettet her å gjøre, nytt og fin leilighet er det også jeg har oppholdt meg i når det har skjedd. Men så er jeg ALLTID uheldig med elektronikk (jepp, har seriøst feil hobby :p).

 

Men dette ble grusomt Off Topic..

 

On Topic: Når er neste powerbuy? Jeg er på utkikk etter 24'' widescreen skjerm!

 

Powerbuy? Vi bruker annet navn neste gang, men du kan jo sende inn ønsker til [email protected] fortsatt.. Så kan vi jo se hva som skjer :-)

 

Vegard, vet du kortid dere får inn Harmony one kontrollene? Begynner å bli litt lei nå, fikk ha kontrollen i en dag før den døde og har nå ventet i over en uke på en ny en :(

Hei!

 

Beklager tregt svar, men dette har ordnet seg nå sant?

Lenke til kommentar

Det har ordnet seg ja :)

 

Men er dog litt misfornøyd da jeg fikk beskjed om de skulle sende en melding når de fikk inn kontrollen igjen, men ca. 2 uker etter at jeg leverte kontrollen inn så viste nettsiden at de hadde fått inn 2 kontroller. Jeg tenkte at det måtte være en feil for jeg har ikke fått en melding fra de, så jeg ventet noen dager før jeg tok turen inn og da har de jo selvfølgelig kontrollen på lager. Men ingen melding til meg!

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette har bare vært en stor skuffelse etter at jeg la inn ordrene på 1t på tilbud her. ser at det nå har gått nesten 6 uker siden jeg bestillte denne disken, men har enda ikke mottat noen. Har blitt uat stt hente dato på denne 4 ganger nå. Står at den var på lager når jetg skulle hente den i oslo, men de hadde ikke noen disker der til meg. Det som irrister meg mest er at det står at de har denn inne på nettsiden sine, men har ikke det når man møter opp i butikken. :realmad::wallbash::grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...