MarioKids Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 (endret) sjekk worklogen våres her Endret 22. juni 2008 av MarioKids
RoninMasao Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Spennende.. skriv gjerne også om hvilket språk dere programmerer i og hvilke andre programmer dere bruker for å nå målet..
MarioKids Skrevet 7. mai 2008 Forfatter Skrevet 7. mai 2008 Vi bruker C++. Har ikke bestemt oss for en motor enda.
MarioKids Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Nå er prosjektet starta, men det virker ikke som det er intresse for en worklog?
Nymfo- Olga Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Er det her ment som et type gratis nettleser- spill, eller hva er greia? Ikke for å være frekk, men opplegget hørtes rimelig uproft ut, basert på beskrivelsen. Men, å hoppe rundt på fargerike bakgrunner med en spenstig gutt/ting kan sikkert blir bra det. Kjør gjerne på med mer info.
The Very End Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 (endret) Håper dere lager litt dybde i historien, altså legger ned mye arbeid med å lage et komplett produkt. Jeg er interessert i å følge utviklingen av dette spillet, så er bare å poste oppdateringer her så skal jeg gi litt feedback. Edit : Eller er det ment som et slags internett / browser spill? Endret 4. juni 2008 av The Very End
MarioKids Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Det er ikke nettbasert nei, dette skal bli et ekte spill som du må legge inn din PC. Ja, historien er blitt forbedret. Det har blitt mye dypere. Jeg skal oppdatere i løpet av kvelden
Malactica22 Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 ser ut som ut i fra tegninga at dere trenger en consept artist jeg kan godt melde mine services for sommeren har ingentin å gjøre uansett, bare send meg en melding om du er interesert
MarioKids Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Haha, ja xD Det er jeg som har tegna i Paint, og jeg er koder, så jeg driver ikke så mye med sånt : ) Vi har en annen som driver med grafikk, men jo flere jo bedre? Jeg kan sende deg en melding ; )
Blåbær Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Kom med litt mer info, foreløpig har dere litt lite til at man kan kommentere så mye. Burde hatt litt av spillet man kunne spilt før man sier noe.
MarioKids Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Okey, here it comes. Men fortsatt, historien og mye annet vil bli endret på. Vi vil ikke ha slakt, men konstruktiv kritikk, siden dette er vårt første spill. Pat The Platformer Utgivelsesdato: ??/??/2008/09 Plattform: PC Kategori: Platform / Adventure Utgiver: Caysers Utvikler: Cayser Aldersgrense: 3+ Online støtte: Nei Historie Du spiller som Pat som bor i den fortryllende verden Trimuta. Verden er fortryllende og lykkelig. Alle er lykkelige, takket være fredspinnen som gjør det umulig å gjøre ondsinnende gjerninger i denne verden. Men så kommer den onde *Mangler navn* for å ta over Trimuta. Han stjeler fredspinnen, og det blir uro i Trimuta. Pat finner kjapt ut at han må redde verden, og skaffe tilbake fredspinnen. For å gjøre dette, må han reise gjennom hele Trimuta. Det blir en vanskelig og hard reise. Egenart Gameplayet vil ikke være noe nyskapende. Du beveger deg med WASD eller piltastene. Du løper ekstra fort på CTRL (også får å ta fart når du skal hoppe), og du har den store USE-knappen (Space) USE-knappen brukes til å snakke med folk, bruke items, plukke opp items, og etterhvert kan du skaffe deg et våpen som du kan bruke på USE-knappen. Fordi dette er ikke bare et platformspill, men også litt adventure. På mange nivåer må du tenke for å komme deg til mål, ikke ulikt Portal. Det vil også være flere byer, hvor du må lete etter items, snakke med folk, og løse gåter. Men så til det som vi selv synes er ekstra kult. For å ha mer variasjon så har vi innført noe helt nytt. For å komme seg gjennom mange av levlene, vil man trenge items. Et godt eksempel er for eksempel vinger, dykkemaske også videre. For å gjøre dette må man snakke med folk i brettet, og gjøre dem tjenester. Noen av de er platformspillbare, men mange av de vil være som et minispill. Skal som sagt rette mer på denne tråden i løpet av uka. Noen som har noen gode ideèr, ellerno?
420maryjane Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Hvordan skal dere lage et vanskelig spill for folk i alle aldre? Fokuser heller på en målgruppe. Og det virker for meg som om dere ikke helt vet hvor dere skal med spillet. Er det ikke bedre å få litt orden på historie, characters og noen skisser før dere begynner å pirke på hvilken knapp som skal gjøre hva?
MarioKids Skrevet 4. juni 2008 Forfatter Skrevet 4. juni 2008 Joa, så abselutt. Det jeg mente var jo at vi ikke skal bruke noen avanserte taster. Det skal vel ikke være så veldig vanskelig. Så jeg skrev det i førsteposten, men jeg mente såklart at det KAN være veldig vanskelig, aka mange vansklighetsgrader.
PcAj Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Trodde først det var snakk om Pat&Mat. Uansett, lykke til!
TCi Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Så lenge tråden blir brukt til å få konstruktiv kritikk til spillprosjektet lar jeg denne tråden være. Vennligst les retningslinjene #6 angående reklame. Dersom det blir postet noe som kommer selskapet til gode (annet enn kritikk), blir tråden stengt. Ikke kommenter denne posten. Ta dette over PM.
doffen45 Skrevet 4. juni 2008 Skrevet 4. juni 2008 Først og fremst vil jeg si at alle spill som blir laget i Norge vekker mine interesser. Men jeg vill anbefale dere å lage en blog og/eller netside. Lykke til videre med prosjektet.
420maryjane Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Jeg skjønnner dere er i startfasen og det er mye som fortsatt skal utvikles\endres og dette er kanskje ikke det viktigste å tenke på nå.. men "Pat the Platformer" er ikke et navn som fenger så altfor mye Lurer også på om spillet vil være på norsk eller et annet språk? Jeg er også litt skeptisk til konseptet deres. Det virker (for meg) litt rart at dere vil lage omfattende byer med personer og gåter, men samtidig tar den "lette" veien og gjør mange av oppgavene løsbare som minispill. Det er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men det avhenger av hvordan dere har tenkt å implementere dette uten at det virker unaturlig. Er litt interessert i målgruppen deres, da dere ikke må glemme at byer med mange personer og gåter i fort kan bli uoversiktelig og hvordan dere eventuelt har tenkt å løse dette på en måte som gjør at de yngre ikke går seg vill eller står fast uten å vite hvor de skal gå videre.
Xander^ Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Hvordan blir det grafiske? Går ut fra at dere ikke kommer til å bruke samme motor som Crysis
Agg Skrevet 5. juni 2008 Skrevet 5. juni 2008 Utifra beskrivelsen du kommer med her så tror jeg kanskje det ville vært både enklest, og best, for dere å lage spillet i Flash. Jeg tror langt flere ville ha prøvd det da enn om man måtte laste det ned og installere det på sin egen maskin...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå