Gå til innhold

HK til E8400 og 4 Gb DDR2 RAM


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bygger ett system som er svært likt de spesifikasjonene du nevner.

Jeg skal ikke prøve å hijacke tråden din ved å linke til min, men jeg tenkte jeg skulle poste ett bilde av min nåværende handlekurv slik at du kan se hva jeg har tenkt ivertfall :)

 

nypc2.jpg

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del - Abit har laget mange bra kort, men også mange kalkuner - min erfaring er å vente litt og tråle forum og se andres erfaringer før man hopper på nye Abit kort.

Det beste Abit kortet gjennom alle tider (iallefall av de jeg har hatt) må være BP6 dual socket 370 kort.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg bygger ett system som er svært likt de spesifikasjonene du nevner.

Jeg skal ikke prøve å hijacke tråden din ved å linke til min, men jeg tenkte jeg skulle poste ett bilde av min nåværende handlekurv slik at du kan se hva jeg har tenkt ivertfall :)

Lykke til :)

 

 

Jeg ville valgt et annet hovedkort, Asus P5K er et "enkelt" og litt ribbet kort og du får bedre kort i samme prisklasse eller litt dyrere - f,eks Gigabyte EP35-DS3 serien eller Abit iP35

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt et annet hovedkort, Asus P5K er et "enkelt" og litt ribbet kort og du får bedre kort i samme prisklasse eller litt dyrere - f,eks Gigabyte EP35-DS3 serien eller Abit iP35

 

Jeg har et Gigabyte EP35-DS3 hovedkort, og vil ikke anbefale noen å kjøpe dette kortet før Gigabyte har ordnet opp i latency-problemet P35 kortene deres har. (google: gigabyte dpc latency problem)

Lenke til kommentar

Tror dette såkalte "DPC latency" problemet er litt overdrever for å si det mildt, hvor mange bare her inne tror du har GB P35 kort? Og alikevel null klager på akkurat dette - så har en liten mistanke om at dette er storm i et vannglass.

 

Edit: Har et Gigabyte X38-DQ6 som også skal ha dette problemet - men ikke fortell kortet mitt det, fordi det vet i allefall ikke noe om det ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg ville valgt et annet hovedkort, Asus P5K er et "enkelt" og litt ribbet kort og du får bedre kort i samme prisklasse eller litt dyrere - f,eks Gigabyte EP35-DS3 serien eller Abit iP35

 

Jeg har et Gigabyte EP35-DS3 hovedkort, og vil ikke anbefale noen å kjøpe dette kortet før Gigabyte har ordnet opp i latency-problemet P35 kortene deres har. (google: gigabyte dpc latency problem)

 

Latterlig.

 

Lydfreaks med < 10 postcount i visse fora som bærer over seg, storkjefta om at "Gigabyte sucks! Scandal!" etc..

 

På like (lavt) nivå som de som klager på vdroop på Asus hk (når det er iht Intel spces).

 

Man kan (lett) finne issues med de fleste hk/bios-revisjoner, gitt ett bruksmønster(behov).

 

Man kjøper da ikke et budsjettkort som "hjørnesten" i ett HI-FI anlegg!?

Lenke til kommentar

Jeg kjører MSI P7N Diamond som har 780i SLi, det fungerer bra. Kjører SLi på det og en overklokket 4-kjerner. Hatt null problem med det.

 

edit: Forresten, takk for 7900GTO kortet TL1000S! Funker fett i SLi her, klarer fortsatt å henge med i svingene. Til nå er det kun Crysis som har trykt dem ned på kne, for satse AoC ikke er like slem :)

Endret av The-Flu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg kjører MSI P7N Diamond som har 780i SLi, det fungerer bra. Kjører SLi på det og en overklokket 4-kjerner. Hatt null problem med det.

 

edit: Forresten, takk for 7900GTO kortet TL1000S! Funker fett i SLi her, klarer fortsatt å henge med i svingene. Til nå er det kun Crysis som har trykt dem ned på kne, for satse AoC ikke er like slem :)

 

Hæ?

Var det du som "fikk" mitt gamle kongekort? :D

 

Joda.

SLI er gøy når det funker.

 

<hviske>

Ser ut som jeg får skikk på mitt XFX 780i også, men "Monsteret kan høre meg" så jeg må snakke lavt.

</hviske>

Lenke til kommentar

Nhancer har vært til stor hjelp for meg, er ikke mange spillene jeg har støtt på som nekter å gi bedre ytelse i SLi modus. Uansett om jeg ikke klarer å få mer ytelse setter jeg hele stasen i SLi AA modus. Da blir bildet finere :p

 

Har en lunefull Satadisk her, men fungerer merkelig nok fint når jeg å myser på netshop etter ny. Ting har følelser/stolthet :new_woot:

Lenke til kommentar
Tror ikke du skal gå og vente på at Nvidia skal se lyset på chipsetfronten ;-)

Heldigvis fungerer Nvidia skjermkort minst like godt på Intel chipset, trenger man SLI så får man heller gå for et 9800GX2. :thumbup:

Så 9800GX2 er på en måte 2 i 1 som funker på Intel chipset? Hvis så kan det hende jeg får tåle en økonomisk høyre :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke kjøp Gigabyte EP35-DS3, det er vanskelig å klokke E8400 med den. Dessuten har den en dårlig BIOS.

Med Asus P5K kan du klokke i OS til og med og det følger med endel overklokkingsprogramvare som gjør det lett for brukeren. Hvem som helst kan overklokke med det kortet. ;)

 

Link:

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...