Gå til innhold

HK til E8400 og 4 Gb DDR2 RAM


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke kjøp Gigabyte EP35-DS3, det er vanskelig å klokke E8400 med den. Dessuten har den en dårlig BIOS.

 

Jeg har klokket E8400 til 4.4ghz på luft med P35-DS3. Dårlig bios? Du vet om noob switchen - ctrl+f1?

 

Wow, og du har hvilke settings? sikker 1,42 VCore noe som kommer til å gi en kort levetid på processoren. Ikke hør på han. Gigabyte EP35-DS3 er søppel :thumbdown: i forhold til Asus PK5. Gigabytes HK er kjent for problemer med BIOS og overklokking. Det enkleste er oftest det beste, så valget er ganske enkelt. :yes:

Endret av gamern1337
Lenke til kommentar

vcore på denne E8400 var på 1.36 under load, kjøler var TRUE med 2x ADDA 120mm på testbenk, ram var Crucial Ballistix PC6400

 

Er du klar over hvor mange som har Gigabyte (E)P35-DS3 på dette forumet? Selvfølgelig vil noen få være misfornøyd, akkurat som det finnes misfornøyde P5K eiere også. Og tydeligvis er det flere av eirene som forstår P35-DS3 sin bios her.... Og P35-DS3 er ikke et entusiastkort, men et budsjett/mellomklassekort - og et meget bra sådant.

At du ikke forstår biosen vil ikke automatisk si det er et dårlig kjøp for andre.

 

Edit: Siden Gigabyte kort er kjent for problemer med bios og overklokking - kan du komme med noen eksempler så jeg får gjenskapt problemet, jeg har stort sett alle nyere Gigabyte LGA775 og noen AM2 kort tilgjenglig.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Wow, og du har hvilke settings? sikker 1,42 VCore noe som kommer til å gi en kort levetid på processoren. Ikke hør på han. Gigabyte EP35-DS3 er søppel :thumbdown: i forhold til Asus PK5. Gigabytes HK er kjent for problemer med BIOS og overklokking. Det enkleste er oftest det beste, så valget er ganske enkelt. :yes:

 

Tror du skal ta det litt med ro her nå.

 

Med mindre du har lang erfaring med klokking av mange ulike hk/bios'er og kan dokumentere det.

 

Jeg har hatt ett utall av hk fra både Asus, Gigabyte, MSI.. Abit.. etc.

Kan ikke si jeg har synes noen av de har vært vanskelig å klokke, eller har hatt spesielle problemer med BIos.

Klart. Noen av alle disse hk'ene jeg har testet/eid har vært dårlige egnet til klokking, men det er jo også ofte litt relatert til pris/målgruppen for hk'et.

P5K, DS3.. finnes flere varianter av disse. Helt kurante kort for klokking.

 

Det vil alltid være noen eksemplarer av hardware som klokker elendig eller usedvanlig bra.

 

Ikke ta en erfaring som almengyldig...

 

.. og vennligst:

 

Slutt å desinformere om at litt over 1.4VCore gir en tidlig død for 45nm CPU'er!

Dog. Det er erfaringer som tyder på at CPU'en blir noe "resistent" ved langvarig stresstesting/bruk med forhøyet VCore.

Greit å være forsiktig, men da bør man ikke tukle hverken med Bios, Volt-settings eller klokking.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Ikke kjøp Gigabyte EP35-DS3, det er vanskelig å klokke E8400 med den. Dessuten har den en dårlig BIOS.

 

Jeg har klokket E8400 til 4.4ghz på luft med P35-DS3. Dårlig bios? Du vet om noob switchen - ctrl+f1?

 

Wow, og du har hvilke settings? sikker 1,42 VCore noe som kommer til å gi en kort levetid på processoren. Ikke hør på han. Gigabyte EP35-DS3 er søppel :thumbdown: i forhold til Asus PK5. Gigabytes HK er kjent for problemer med BIOS og overklokking. Det enkleste er oftest det beste, så valget er ganske enkelt. :yes:

 

Ser jammen ut som det er brukeren det er noe feil med, ikkje hovedkortet ;)

 

Overklokking er "kunst." Altså man lærer det ikkje over natta :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...