Gå til innhold

Hvor mange forlater LOTRO for Age Of Conan?


Anbefalte innlegg

vel jeg har spilt MMORPG spill i snart 5 år og kan med sikkerhet si at alt dette vaset rundt : Never seen before " er tull.

kampsystemet er gammelt, ja det er tatt direkte fra andre spill som har samme system(bruk av mus til å styre sverd osv)

grafikken er gammel teknologi(oblivion, lotro, crysis osv)

pvp systemet er utdatert, de brukte noe ganske likt i Guildwars.

 

Hihi. Snakk om å sette kyr i bås. Har tar du altså Oblivion, et spill som trygt kan sies å ha vært en milepæl innenfor DX9 grafikk, deretter tar du LOTRO som er et middels til pent spill, men langtifra like banebrytende som det neste du nevner, Crysis. Bare det at du sier at Crysis-motoren er gammel, gjør at det oser av uvitenhet. Det er fortsatt ingen tilgjengelig grafikkmotorer som har levert hva Cryengine gjør. Ei blir Age of Conan å gjøre det heller.

 

Jeg kan godt kommentere på resten også, men for nå vil jeg gjerne høre hvordan du skal forklare markert tekst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hihi. Snakk om å sette kyr i bås. Har tar du altså Oblivion, et spill som trygt kan sies å ha vært en milepæl innenfor DX9 grafikk, deretter tar du LOTRO som er et middels til pent spill, men langtifra like banebrytende som det neste du nevner, Crysis. Bare det at du sier at Crysis-motoren er gammel, gjør at det oser av uvitenhet. Det er fortsatt ingen tilgjengelig grafikkmotorer som har levert hva Cryengine gjør. Ei blir Age of Conan å gjøre det heller.

 

Jeg kan godt kommentere på resten også, men for nå vil jeg gjerne høre hvordan du skal forklare markert tekst.

 

Jaha... hvor lang tid brukte de på å lage f. eks. Crysis? Det vi forbrukere får se som banebrytende er som oftest 3 år gammel teknologi, og neste motor er alt på lang vei i nyere spill som ikke er ferdige enda.

 

----

 

Anyways - jeg har ikke planer å forlate LotRO for AoC. Kommer kanskje til å prøve trialen, men tror uansett ikke jeg kommer til å bytte :)

 

Men dette er et spørsmål vi må stille oss selv hver gang et nytt MMO kommer, så det er kanskje ikke så matter of life and death med at Conan er bedre osv..

Lenke til kommentar

Som oftest 3 år gammel teknologi - Hvor i all verden henter du det fra?

 

Ja, eldre grafikkmotorer blir ofte brukt i flere spill. Men (!) de blir konstant oppdatert, vedlikeholdt og vidreutviklet for å holde tritt med konkurransen. Ei stemmer det at det blir holdt skjult nye "super" -grafikkmotorer (for å trekke det litt langt) som er under utvikling, Cryenigne (siden den er eksemplet) ble vist fram fra tidlig utviklingsfase. Utviklingen tok forøvrig heller ikke spesielt lang tid, om vi ser på hva som er normalen. Ergo er det altså ingenting som rettferdigjør å beskrive den som gammel.

 

--

 

Fryktelig mye off-topic, beklager det ...

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å vente med å prøve Age Of Conan, det er letter sagt at jeg ikke har PC til spillet.

Endelig har Norge fått seg et kjempe spill, så blir å spille både Age of Conan og LOTRO.

 

Det er jo egentlig to helt forskjellige spill - altså to forskjellige historier. Så blir litt vanskelig å gå fra Ringenes Herre :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Age of Conan har jo passert 400 000 aktive spillere allerede, det er vel omtrent flere som spiller AOC enn LOTRO allerede?

 

Tja, LOTRO hadde over 1 million spillere i open beta, og rundt 600000 preorders, hvis ryktene stemmer da. Jeg regner med de har en 200-300000 spillere i dag, selv om ingen vet helt sikkert. Vi får se hvor mange spillere AoC klarer å holde på. Den første måneden er alltid den beste.

Lenke til kommentar

Hei

 

spillt Lotro tidligere, gikk så over til WoW en liten stund og tok en pause før AoC. Har nå spillt AoC til lvl 45 og et par alter på ca lvl 20. Jeg kommer til å ligge Aoc på hylla, spiller mangler rett og slett innhold etter lvl 40. Etter lvl 50 så går også de fleste tom for quests og da er grinding eneste vei opp.

 

Så langt mangler spillet skikkelig content. 1-20 veldig bra med voice overs osv. Etter 20 daler det bare nedover. Halvferdig arbeid.

 

PvP - har kommet inn i et par minigames, er like idiotisk som i WoW, med null teamplay whatsoever. Sieges er heller ikke inne ennå. World pvp er stort sett et par ganks, det eneste gøye så langt var når vi blocka en questhub inne med mounts slik at ingen kom seg ut.

 

Itemization - null så langt. Du ser lik ut på lvl 10 som på lvl 40. Det gjør det vel stort sett i feks wow og, men jeg hadde ventet mer variasjon.

 

Instances - de bossene som ikke er bugga er utrolig kjedelige. Tank and spank all the way.

 

Mitt råd, vent 3 mnder og prøv da. La funcom svette litt for pengene sine.

 

 

X672 - for redd til å spille på wildsoul ja :)

Lenke til kommentar
Hei

 

spillt Lotro tidligere, gikk så over til WoW en liten stund og tok en pause før AoC. Har nå spillt AoC til lvl 45 og et par alter på ca lvl 20. Jeg kommer til å ligge Aoc på hylla, spiller mangler rett og slett innhold etter lvl 40. Etter lvl 50 så går også de fleste tom for quests og da er grinding eneste vei opp.

 

Så langt mangler spillet skikkelig content. 1-20 veldig bra med voice overs osv. Etter 20 daler det bare nedover. Halvferdig arbeid.

 

PvP - har kommet inn i et par minigames, er like idiotisk som i WoW, med null teamplay whatsoever. Sieges er heller ikke inne ennå. World pvp er stort sett et par ganks, det eneste gøye så langt var når vi blocka en questhub inne med mounts slik at ingen kom seg ut.

 

Itemization - null så langt. Du ser lik ut på lvl 10 som på lvl 40. Det gjør det vel stort sett i feks wow og, men jeg hadde ventet mer variasjon.

 

Instances - de bossene som ikke er bugga er utrolig kjedelige. Tank and spank all the way.

 

Mitt råd, vent 3 mnder og prøv da. La funcom svette litt for pengene sine.

 

 

X672 - for redd til å spille på wildsoul ja :)

 

Du må kødde da?

For å være ærlig høres det ut som om du har lest for mye whining på forums, kjent deg igjen i mye av det og bare bestemt deg for at det er dårlig.

 

AoC lakker ikke content i det hele tatt. Jeg har enda ikke grinda en eneste lvl. Gjør du instancene så skal du ikke trenge det. Det er NULL stress for funcom å stappe inn 100 nye kill quest for hvert lvl, men de vil ha deg til å gjøre instace så du veit litt senere hva du har i vente.

Sier ikke at instancene blir like crappy som de er på starten. det kommer det ikke til å bli.

 

Når det gjelder pvp minigames:

Det er klart det er mulighet for team play, det er bare at random people som søker for å spille mingames ikke sitter på samme ventrilo, og spiller på samme måte.

I open beta satt jeg med 6 andre på Vt og søkte opp matcher. Hadde nesten samma følsen som da jeg spiller CS.

Jeg er nesten bombe sikker på at de adder nye mingames og maps, siden det har ganske mye å si late game.

 

Uansett, det blir litt dumt å Dømme et spill da det har hvert ute 2 uker. conan har en fantastisk "grunn mur" IMO. så lenge den muren ikke raser, så skal nok funcom klare og finpusse resten.

Lenke til kommentar
Du må kødde da?

For å være ærlig høres det ut som om du har lest for mye whining på forums, kjent deg igjen i mye av det og bare bestemt deg for at det er dårlig.

 

AoC lakker ikke content i det hele tatt. Jeg har enda ikke grinda en eneste lvl. Gjør du instancene så skal du ikke trenge det.

 

Hvilken level er du nå da? 33? Jeg har to karakterer på 57+ og jeg merker at jeg må grinde for å komme meg opp i level på begge to. Gjort samtlige elite quester, samtlige instanser (opptil flere ganger) og må fortsatt grinde...Så jo, mid-level content er en mangelvare.

Lenke til kommentar

Tja, hva skal jeg si? Prøvde Age of Conan og likte det. Grafisk ser det bra ut, slossingen er interessant og VOen brukbar så lenge den varer. Questene er greie nok, og hadde jo ikke akkurat forventet å lese klassisk litteratur, for å si det sånn. Editoren når du lager karakteren din er meget bra, og klassene interessante.

 

Men likevel følger jeg at de de har glemt den aller viktigste biten i hvilket som helst spill. Det er rett og slett ikke morsomt. Kampene er interessante, men ensformige. Det ser bra ut, men sonene er svært små og ødelegger følelsen av å være i en åpen verden. Chat-systemet gadd jeg ikke engang sette meg inn i. Det er veldig mange bugs, og på det verste ble jeg stående i over et halv minutt og vente på at en questfyr og butikker skulle dukke opp. Jeg var på rett sted i følge kartet, men måtte pent vente. Kartet var for øvrig helt grått en god stund mens området ble lastet inn, noe som ikke akkurat lovet bra for resten.

 

Resultatet ble to dagers intens spilling før jeg avsluttet halv fire på natten, drit trøtt, lei alle bugsene og vurderte å gå til sengs. I stedet dro jeg tilbake til LotRO for å få et morsomt spill uten bugs, og jeg blir nok boende der ganske lenge. Kanskje kan Warhammer Online eller Warhammer 40k Online bli bedre, men LotRO kan føle seg svært trygt en stund videre. :)

Lenke til kommentar

Ja jheg lot meg også imponere av spillet. Men jeg syns det er rett og slett kjedelig, vet ikk hvorfor. Untatt en ting jeg vet jeg irriterer meg over.

 

Når jeg er på en mmo så forbinner jeg det med litt exploring og frihet til å løpe å utforske store omeråder. Det kan du ikke her, instanca alt sammen, og alt for mye er sperret for å løpe på.

Lenke til kommentar

Startet AoC for noen dager siden. Så langt ser det helt OK ut. Kampsystemet og grafikken har imponert meg.

Grunnen til at jeg tok en "pause" fra LOTRO for å prøve ut AoC, var Book 13.

Denne patchen skuffet meg kraftig..ble rett og slett litt forbanna, fordi LOTRO i utgangspunktet er et kanonbra MMO!

Så får vi se da når MoM kommer....mulig jeg gjør et "comeback" da..

Lenke til kommentar

Starter faktisk med Lotro så snart jeg får det. Jeg har lurt litt på AoC, men jeg klarer ikke å bli bergtatt av det jeg har sett og lest. Hvorfor vet jeg ikke helt. Det ironiske er at jeg stakk over til play.com for å se hvor mye AOC kostet, og der så jeg tilfeldigvis Lotro gold edition til 14,99GBP, så jeg måtte bare slå til. Om jeg spiller mer en de 45 dagene som er inkludert vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Gikk faktisk fra AoC til Lotro jeg da.

Testa AoC sia early release, spilt opp en 48 guardian og en 44 Tempest of Set, men ender liksom alltid opp med å bli lei. Du får de spelsa du bruker resten av spillet innen lvl 20, talent treene er kjedlige, som sagt lite skills/feats man får, kan lvl 10 lvls og i løpet av de lvlene får jeg kanskje en ny rank av healing spell som jeg har hatt sia lvl 1.

 

Mister lysten til å spille rett og slett, og lese om bugs og drit gjør meg bare enda mindre motivert også grinde 30 lvls etter 50 for å så drive endgame som ikke fins ennå. Frister lite. Så driver tester litt forkjellig nå. Så det var en 14 dagers trial av Lotro så tenkte teste det nå.

 

Må sies at jeg antaglig kommer til å holde et øye med conan for å se hvordan det utvikler seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...