Gå til innhold

når ble første spill piratkopiert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dos med slike serialdisker (to roterende skiver som tilsammen blir en kode) eller hent ord 7G fra side 51 i brukermanualen kom og sikkert før. Windows 3.11 var på 11 disketter og etter hva jeg husker hadde den ingen slags kopisperre.

Skrevet

Det var vel ikkje noke serleg lover mot piratkopiering av spel når dei første spela kom, så å kalle det piratkopiering når det ikkje er mot noken lov er vel kanskje feil. kan godt være eg tar feil no :)

Skrevet

Snakker vi PC spill eller dataspill generelt? Husker tiden med Commodore 64 tidlig på 80-tallet da det nesten var utenkelig å kjøpe spill selv. Men spill har nok blitt kopiert lenge før den tid. ;)

Skrevet (endret)

Var vel rundt Commodore 64/Amiga perioden tror jeg. Piratkopiering florerte på C64. Helt mulig det allerede var på Atari noe tidligere også, men har ikke selv opplevd mye av Atari-dagene (spilte litt husker jeg).

edit:

Wikipedia er fin:

Thriving pirate communities were built around the Apple II, Commodore 64, the Atari 400 and Atari 800 line, the ZX Spectrum, the Amiga, and the Atari ST, among other personal computers. Entire networks of BBSes sprang up to traffic illegal software from one user to the next. Machines like the Amiga and the Commodore 64 had an international pirate network, through which software not available on one continent would eventually make its way to every region via bulletin board systems.

http://en.wikipedia.org/wiki/Warez#Rise_of_software_piracy

Endret av TCi
Skrevet
Var vel rundt Commodore 64/Amiga perioden tror jeg. Piratkopiering florerte på C64.

Husker godt den tiden da jeg fikk flere forsendelser i uken med 5-1/4 disketter i posten, fulle av spill og demoer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...