Gå til innhold

Trenger triste filmer


Rabbid

Anbefalte innlegg

Jeg spør som emnetittelen tilsier om de tristeste filmene dere klarer å finne, har sett flere som folk hevder skal være triste (bekjente uten større kjennskap til film) uten å ha blitt nevneverdig påvirket. Så nå tenkte jeg skulle prøve å finne en film som kan lirke fram noen tårer. Filmen bør være ganske trist hele veien igjennom, men film der kun slutten er særdeles trist kunne også vært fint.

 

Er det noen som har et forslag?

Forslag hittil:

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikiru (1952)

Life as a House (2001)

Lilja 4-ever (2002)

Children of Men (2006)

Léon (1994)

Edward Scissorhands (1990)

 

Hvis ingen av disse filmene får frem en tåre i deg, er du uten sjel. Et tips kan jo være å nevne filmer som har fått frem tårene tidligere. Filmer trenger jo ikke være triste heller, Harvey (1950) og Big Fish (2003) har også øyeblikk hvor jeg blir plaget med rusk i øyet. Det jeg har større problemer med å innrømme, er at også "Armageddon" og "Titanic" har sine gripende øyeblikk.

Lenke til kommentar

Cinama Paradiso

Denne filmen er uten tvil den sterkeste filmopplevelsen jeg noen gang har hatt. Jeg gråt og jeg gråt, helt fantastisk.

(Se Directors Cut-versjonen!)

 

Finding Neverland

Også en av de filmopplevelsene jeg aldri kommer til å glemme. Jeg så denne filmen like etter en av de kraftigste hendelsene i mitt liv, og mengden følelser jeg hadde på lager kom ut i bøtter og spann på slutten av denne filmen.

 

The Elephant Man

Må nevnes enda en gang. Bare tanken på at dette faktisk har skjedd, dette var en ekte persons liv.. Dette er nok filmen som har brent seg inn i tankene mine i lengst tid etter selve visningen.

 

Shine

En av mine personlige favoritter. Filmen er fantastisk på alle måter, og jeg gråter hver gang en viss Geoffrey Rush tar imot stående applaus med tårer i øynene.

 

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Titanic kan ta seg en pose boller eller to. Dette er den ultimate kjærlighetshistorien, nuff said.

 

Det må sies at jeg ikke gråter av særlig flere filmer. The Fountain, Pan's Labyrinth og Mononoke-Hime kan dog nevnes.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...