Gå til innhold

harddisk lager klikke-lyder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis jeg visste hvordan en døende disk lagde lyd så hadde jeg nok ikke oprettet denne tråden...

 

Men lyden er bare lave klikk og til tider irriterende lese lyd. Har ikke fått mulighet til å sjekke hvilken det er enda som lager lyd. Det får jeg ta en titt på i helga.

 

Kjøpte seagaten par uker siden, og samsungen følgte med gamle PC-en og den er vel ca 1-1,5 år gammel.

 

Ser ut som lyden har blitt borte. Rimelig rart har ike gjort noe som helst, men den er ikke der lengre. Bør jeg bekymre meg om det fortsatt?

Lenke til kommentar

Har samme problemet.

Likevel jeg lukker alle programmer og ser at ingenting kjører jobber harddisken og lager klikke/lese/skrive lyder. Veldig irriterende.

 

Jeg tror det er indekseringsprogrammet til søkefunksjonen i Vista som jobber i bakgrunnen.

Det kan forklare hvorfor den stoppet hos deg etterhvert.

 

Men nå har jeg gått inn på kontrollpanel og trykket på pause på indekseringen, men det er fortsatt samme problem.

 

Maskina er harddisken er forholdsvis ny, under ett år. Harddisken er en Western Digital WD3200

 

Noen som har noen formening om hva lyden skyldes?

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme Samsung disk for noen uker siden som lagde denne "klikke-lyden" du beskriver. Det tok 4-5 dager, så tok disken kveld. Ikke for å gi deg nerver altså... :)

 

 

Vært bort i lignende på noen Seagate disker for mange år siden, når de ikke hadde det gode ryktet de har i dag. Prøv som andre her sier å ta en disksjekk og ta backup av vitale data.

Lenke til kommentar

Jeg har selv klikkelyder en sjelden gang på den ene av de to diskene i den bærbare maskina mi.

Alt som skal til for å bli kvitt det i mitt tilfelle er en restart av pcen.

Om du lurer så kommer lyden av at lesehodet går fra platen til "hvileposisjon" (der den er når platen ikke spinner) og ut på platen igjen. Skummel lyd som minner oss på å lete etter garantipapirene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...