Gå til innhold

XP finner ikke SATA diskene


Anbefalte innlegg

Installerte XP og Vista på nytt igjen for et par dager siden. Begynte å gå litt tregt. Har nå et problem som jeg foråvidt har hatt før og, men nå har det blitt litt værre. Saken er at XP kun finner den harddisken den selv er installert på + en partisjon av den samme disken og en USB HD. Men det er 3 andre SATA dikser koblet til som den ikke finner (sett i Disk Manager og). Har hatt dette problemet før og men da var det bare en SATA disk den ikke fant så det var ikke så stort problem. Vista derimot som jeg kjører i dualboot med XP finner alle diskene som er koblet til uten problem. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket Device Manager (Enhetsbehandling) at drivere er på plass?

Finnes diskene der?

 

Ja dette var det første jeg gjorde, og diskene finnes ikke her og driverene virker å være up to date. Som sagt har jeg også installert siste drivere fra HK produsenten. (det er DFI by the way)

Lenke til kommentar

Dette har vært et gjennomgående problem, mange på jobben har kommet innom, uansett, etter mye fram og tilbake fant jeg ut at, når man skal veksle mellom vista installasjon og xp installasjon, så er det en eller annen ting som gjør at vista/xp installasjonen ikke finner disken(e), det man må gjøre da, er rett og slett og starte f.eks xp installasjonen FORMATER OG SLETT disken, prøv nå å starte vista installasjonen da skal det funke;)

 

EDIT: ble litt ivrig og postet installasjonsveiledningen, off-topic.

Endret av nirosan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...