Gå til innhold

Diablo 3 under utvikling? (PC)


Anbefalte innlegg

Enig, håper ikke de gjør det. Håper de går rett for et mmorpg diablo 3 i 3D .. sikkert smakssak.. men allikevel.

 

Har ikke noe sånn fryktelig behov for et opp-pusset diablo 2. Da kan jeg likesågodt spille det gamle. Men jeg er allikevel litt redd for at det skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har alltid likt Diablo.

Håper ikke Diablo er det nye MMOet de driver med.

Blizzard har nå i det siste blitt veeeeldig glad i pengene våre, og funnet ut som så at MMOer som WoW er en Fin Fin ting å tjene penger på. Tiden de har ventet på er nå; diablofans er rastløse og oppmerksomme for alt Blizzard gjør. Dette vet blizzard godt, de vet også godt hvor mange som fremdeles spiller D2 online, om ikke singel.

 

De vet også at hvis de ikke utvikler noe snart kan interresen for Diablo falle som stein for mange, spesielt for de som ikke vokste opp med det. Så, hvis blizzard vil ha pengene våre, og få mest ut av det, er det snart på tide å avduke ett nytt Diablo spill. Som i all sannsynelighet, vil være ett MMO, for det = penger.

 

Og dessuten så har allerede forfatteren Richard A. Knaak (som skriver diablo historier bla.), sagt i ett intervju som følger:

 

**********************************************

Medievaldragon (han som spør)

How much of the book is creation of yours, and how involved is Chris Metzen behind the canon storyline of Diablo: The Sin War Trilogy? Do you think the ramifications of this book impact in the storyline of Diablo 3 the game?

 

Knaak (Vår man i sammerbeid med Blizzard)

This is a pure collaboration between myself and Chris Metzen/Blizzard. All that is written is passed by him and the others there. This will be canon and has adjusted earlier info. The ramifications here will be used for any future project ... and I ain't writing for a dead game.

***********************************************

 

Det har nå gått lang stund siden disse bøkene kom ut (veldig gode bøker). Og, når du leser dem får du lett ett inntrykk av en stor vid verden der alt kan skje. For å si det slik; handlingen i bøkene er ikke "den eneste måten å løse problemet på".

Les mer i disse trådene:

Rykter og Storyline

Diablo 3 - Kanselert? - Der vi har diskutert tema litt.

Ellers kan du jo lese rundt forbi, blant annet på Diablofans.com

Lenke til kommentar
Så denne nyheten i går, og måtte bare finne frem D2LOD. Fungerer strålende på Kubuntu 8.04 med nyeste Wine. Morsomt, da spillet ikke ville fungere i Vista for en vennine av meg ;)

Vi får håpe at det eventuelle Diablo3 får OpenGL støtte i alle fall, da er Linux-spilling en mulighet.

Både Warcraft III og WoW har vel støtte for OpenGL på grunn av Mac, og de fungerer utmerket i Wine og Cedega på grunn av spillene er lite avhengige av Windows. Så jeg tror det uansett blir mulig å spille på Linux, men native hadde vært ønskelig.

 

Har du eller vet om noen har klart å kjørt opengel i mac? For når jeg tester så kommer det bare firkanter og sånt ;SS

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Som i all sannsynelighet, vil være ett MMO, for det = penger.

 

Eit spel med bra singleplayer og ein knallsterk onlinedel som tvingar folk til å faktisk kjøpe spelet er jo litt pengar i det og. Sjølvsagt ikkje like mykje som ei abbonementbasert løsying, men eg håpar inderleg ikkje at eg må ut med ein hundrelapp i månaden når eg skal drepe Diablo igjen x-antall gongar i framtida.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Splashen ser overhodet ikke Diablo 3-relatert ut. Det har nok noe med utgivelsesdatoen til Starcraft 2 å gjøre.

 

Ikke at jeg ikke gleder meg til Starcraft 2 (for det er det spillet jeg gleder meg mest til i år), men jeg må si at jeg blir litt skuffet dersom Diablo 3 ikke blir annonsert i løpet av messen.

Lenke til kommentar
Snakk om et brudd fra Blizzards rutiner...
Brudd på rutine? Warcraft 3 kom i juli 2002. Tilleggspakken The Frozen Throne kom 1. juli 2003.

 

Blizzard haster aldri med et spill. At LOD kom på dagen ett år etter D2 kan nok forklares med at spillets lengde er ca 1/4 av D2. Under spilleutvikling tenker man ofte fremover og akt fem (LOD) var sikkert påbegynt før D2 kom, men ble droppet fordi man ikke var fornøyd med den eller ønsket å kunne gi ut en utvidelsepakke om D2 ble populært.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...