Gå til innhold

Age of conan open beta ytelsestråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Tenkte folk kunne fortelle oss andre litt hvordan betaen kjører på deres pc.

Legg ved litt info om pcen så vi har noe å sammenligne med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da begynner jeg:

q6600 @ 3.6ghz

CF 2900xt (...men CF virker ikke for øyeblikket)

2gb 6400 ram

Raptor x

Vista 32

Yter fra 40-60 på high ved 1680x1050 i startområdet. Men når jeg begyner å nerme meg flere andre spillere, så sliter jeg veldig med at spillet hakker/stopper opp rett som det er. Men det er fortsatt glatt mellom hakkingen. Lurer på om 2gb minne ikke er nok?

Skrevet
urer på om 2gb minne ikke er nok?

Spillet tar "hos meg" 1.3gb minne når spillet kjøres.

Du får selv kalkulere om det er for lite.

Skrevet

åsen vil jeg klare det på

320 mb gts 8800 grafikk kort.

6600 2.4 ghz 2 cpu.

2 gb ram.

Pcen er helt 100% formatert.

Åsen grafikk tror dere jeg kan presse det til?

Skrevet

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4Ghz

4,0 gb Corsair RAM @ 800Mhz

Ati Radeon Sapphire 3870 X2

Vista 64- bits

Ligger på 40-67 fps stort sett med alt på high i 1680x1050. Kjører stort sett glatt, men får en del lagspikes som at alt stopper opp i 2-3 sek. Skjer ofte når jeg møter fiender..

Skrevet

Med allt på full guff så ligger jeg som regel på 40ish FPS, av og til over og under...

Har disse sinnsyke "freezene" også.

Men jeg må nevne at det varierer mildt sakt jævli fra patch til patch hvor stabil\bra FPS'en blir, det har vert MYE bedre før kan jeg si dere så jeg tror nokk de kommer til å fikse det til release.

1680x1050

8800GTX SLI

E6850 3ghz

4gb ram (bruker 32 bit XP så spiller vel ingen rolle)

Kan foresten anbefale og skru ned på 1440x900 eller noe rundt der, FPS'en stiger 10-20 fps, i alle fall her :)

Skrevet

Windows Vista 64-bit

Intel® Core2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz (2 CPUs), ~3.0GHz

4GB ram

NVIDIA GeForce 8800 GT

Kjører high med FPS på rundt 50-65, er som regel over 60.

Skrevet

Bare jeg som har sinnsjukt treg oppstart? :p

Bildet fryser på en måte når jeg har klikket ikonet, og det tar en stund før jeg kommer til funcom- merket..

Skrevet
2.4 GHz DualCore

8600GT 512 MB

2GB Ram

Vista 32

rundt 50 fps, men er utrolig mye lagspikes og sinnsvake loadingtider..

Har absolutt alt på low btw

Hvordan kjører denne på medium settings?

Skrevet

Processor: Intel® Core2 CPU 6700 @ 2.66GHz (2 CPUs), ~2.7GHz

Memory: 2046MB RAM

Card name: NVIDIA GeForce 8800 GTX 732mb

Vista 32bit

Kjører på high og det flyter bra, men når en kommer til den første byen detter fps ned til 5fps og opp igjen ofte, lagg spikes ofte osv.

Skrevet

Har en dual core amd 6000 med ett ati 2900xt kort og 2Gb ram.

Har rimelig bra FPS men lagger bra innimellom, det som jeg har funnet ut er en mulig årsak er det høye ram forbruket opptil 1,3Gb gjør at jeg ligger på full forbruk av ram noe om medfører at den starter og flytte ting til pagefila som gjør at ting går tregere og tregere og lagger mer.

Virker som dette er det mest krevende pc spillet noen gang system messig. er jo ingen som klarer det på high jo.

Dette er en beta og bruker da mye system resursser da klienten inneholder en del debuggers som gjør det enklere og finne feil og slikt.

Skrevet
2.4 GHz DualCore

8600GT 512 MB

2GB Ram

Vista 32

Det var ganske ville specs, men likevel sliter du med lagspikes. Hvor ofte får du lagspikes? Hvilken oppløsning? Nesten sånn at kun folk med helt ny PC får spilt det, noe som kan gå utover salget og antall spillere :(

Skrevet

E8400

4GB PC8500 DDR2 RAM

9800 GTX

Windows Vista 32bit

Har i snitt 40-60 fps overalt, alt på high. Spikes som folk opplever kan være shaderne som lastes. Prøv å gå forsiktig rundt når det spiker, trykk CTRL + ø (eller hva nå enn debug viewet er) og trykk dump shader cache (knapp på bunn). Det gjør at shaders leses fra disk istedet for å genereres på nytt neste gang.

Hvis det ikke fungerte. Gå inn på video settings og sett shaders ned til 2.X eller 2.0 . Spillet ser ikke så bra ut da.

Det var typiske ting some hjalp meg.

Skrevet
2.4 GHz DualCore

8600GT 512 MB

2GB Ram

Vista 32

Det var ganske ville specs, men likevel sliter du med lagspikes. Hvor ofte får du lagspikes? Hvilken oppløsning? Nesten sånn at kun folk med helt ny PC får spilt det, noe som kan gå utover salget og antall spillere :(

Absolutt alt på lavest.. Helt ny install av Windows med kun MSN og Opera ( ingen kjører når jeg spiller )

Freezes kommer med 10-30 sekunders mellomrom og jeg kræsjer og må restarte spillet minst en gang i halvtimen.. Er helt patetisk slik det er nå..

Prøvd med 4 forskjellige skjermdrivere men ingen av disse hjalp.. Virker som en memoryleak eller noe uten at jeg kan si noe sikkert anngående det

Skrevet

Intel core 2 duo 2.2ghz stock klokket til 3.2

8600GT 512 MB (Nyeste driver)

2GB rimelig ram

Vista 32 bit sp1

Kunne kjøre alt på medium 1680x1050 med og uten vsync spiller ingen rolle for min del. Helt til jeg gikk inn i "The thirsty dog inn" etter det så har jeg skrudd ned til en mye lavere oppløsning og low settings men får fortsatt "løpende" lagspikes og spillet stopper opp i flere sekunder ofte.

Klarte å kjøre crysis på medium 1680x1050 uten lag med samme rig. Håper virkelig det har mye med klienten å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...