Gå til innhold

Hyppige besøk av "Disc unreadable" på X360


Arne

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Jeg har hatt min kjære xbox i halvannent år nå. Det er noe som plager meg, og det er at jeg av og til får "Disc unreadable", og da må jeg jo ta utav discen og starte på nytt. Siden jeg ikke bruker xboxen så forferdelig mye, så kan jeg jo ikke si at jeg får det annenhver dag, men når jeg en helg bruker xboxen mye, kan det f. eks. komme en gang eller to.

 

Er dette normalt? Vil det være noe poeng i å sende den inn, eller kan jeg slå meg til ro med at dette er noe som skjer med de fleste og er greit?

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! :)

 

Jeg har hatt min kjære xbox i halvannent år nå. Det er noe som plager meg, og det er at jeg av og til får "Disc unreadable", og da må jeg jo ta utav discen og starte på nytt. Siden jeg ikke bruker xboxen så forferdelig mye, så kan jeg jo ikke si at jeg får det annenhver dag, men når jeg en helg bruker xboxen mye, kan det f. eks. komme en gang eller to.

 

Er dette normalt? Vil det være noe poeng i å sende den inn, eller kan jeg slå meg til ro med at dette er noe som skjer med de fleste og er greit?

Er ikke normalt,jeg har f.eks aldri hatt det.Har hatt boxen siden nov.05.Er discen skadet,skjer det med alle discene?Ta og ring xbox support og bytt inn boxsen din uannsett,ingen grunn til å utsette det.

Lenke til kommentar
Det skjer med de fleste spill, jeg tror noen er oftere enn andre.

 

Hvor lang tid tar det meg å bytte den inn? FÅr jeg da boks med HDMI og ny prosessor? Koster det meg noe utenom tapt tid med vidunderboksen? :(

Tar ca 3 uker +,du får vel tilbake samme type/modell du levere inn?Koster ingenting.Sjekk på forum +microsoft her(Gamer.no).Er flere i din situasjon hvis du ser innleggene.

Lenke til kommentar

Snakte nettopp med en øst-europeisk svenske (FY FAEEENNN!!!), og avtalte med han at det skulle komme noen på døra i neste uke med en pakke som jeg skulle sende xboxen inn i. Tar di med seg boksen i samma slengen da?

 

Bah, litt surt dette, siden jeg får GTAIV i ettermiddag! :(

 

Fra spøk til Halvor, han fyren kunne faen ikke norsk! Jeg prøvde å spørre han om hvilken xbox jeg ville få tilbake når jeg sendte xboxen inn! Det var jo helt klin umulig å få svar på, og han begynte å bable om at jeg hadde garanti osv... :p

 

Jaja, når enden er god, er alltig godt! :D

Lenke til kommentar
Snakte nettopp med en øst-europeisk svenske (FY FAEEENNN!!!), og avtalte med han at det skulle komme noen på døra i neste uke med en pakke som jeg skulle sende xboxen inn i. Tar di med seg boksen i samma slengen da?

 

Bah, litt surt dette, siden jeg får GTAIV i ettermiddag! :(

 

Fra spøk til Halvor, han fyren kunne faen ikke norsk! Jeg prøvde å spørre han om hvilken xbox jeg ville få tilbake når jeg sendte xboxen inn! Det var jo helt klin umulig å få svar på, og han begynte å bable om at jeg hadde garanti osv... :p

 

Jaja, når enden er god, er alltig godt! :D

 

bare spør fint DHL gubben om han vil ta med 360en tilbake også

Lenke til kommentar

Vet ikke helt, men jeg har hatt den i 1,5år, og svensken sa at jeg hadde garanti, så det må vel vere 3 eller fem år, siden det ikke er min feil, og man kan reklamere på det.

 

Om du får det på MS sin garanti eller reklamerer blir vel det samme?

Lenke til kommentar

På konsoller er det 5 års reklamasjonsrett i Norge, reff rettspraksis.

Det vil altså si at om du får RRoD, dvd-rommen slutter å fungere/eller noe annet som ikke skyldes en ytre påvirkning (altså at man selv har skyld) etter 4 år 11 måneder og 29 dager, så har du krav på gratis reparasjon eller ny vare.

 

Det er sjelden det lønner seg å kontakte Xbox support direkte om man har en 2 1/2 år gammel boks (eller eldre etterhvert), for de vil bare henvise til garantitiden som er 2-3 år, eller hva enn de vil føle for å sette den. Men en garanti kan ikke gi dårligere vilkår en reklamasjonsretten man har i Norge, og dermed så må selger av produktet (der du kjøpte xboxen) følge norsk lov å gi deg 5 års reklamasjonsrett. Oppgjøret mellom de og Microsoft trenger ikke du bry deg med, og selger plikter etter loven å ordne opp for deg, uten at du skal måtte ta veien om xbox support (om det er det du selv ønsker, bakdelen er at det kan ta litt lengre tid).

 

Arlendius

Lenke til kommentar

Nei når support er enig med deg er det jo ikke noe problem!

Jeg tenkte mest på om de sier noe annet en det du vet du har krav på¨, da lønner det seg å bare gå rett på utsalgssted.

 

Når jeg fikk RRoD for ca 1 år sidens å sa xbox support at det ville ta 4-6 uker å få den i retur (eller noe slikt), så da kontaktet jeg heller selger og forlangte erstatningsboks mens min var på reparasjon (det har man krav på om forventet reparasjonstid er over 1 uke, men xbox support tilbyr ikke dette), så det endte opp med at de bare tok inn boksen å ga meg en ny en i stede.

 

Arlendius

Lenke til kommentar

Men nå lurer jeg på noe!

 

Jeg fikk esken i posten i dag. Nå har det seg jo slik at jeg utførlig forklarte for kundesupporten hva som var problemet. Men jeg har fått en lapp der jeg skal krysse for hva som er feil!

 

Saken er jo den at jeg bare en sjelden gang får "disc is unreadable", så hvis de bare setter inni en disc og starter, så vil nok mest sannsynlig spillet starte som normalt!

 

De kommer ikke til å sende xboxen tilbake slik den er vel?

Lenke til kommentar

Kryss av eller skriv at du får disc unreadable. Det er ikke noe ukjent problem, og de har sikkert andre måter å teste det på en bare å sette inn en disk.

 

Selv opplevde jeg det samme, samt stadig frysing på min første konsoll. Sendte den inn og det tok vel rundt 2 uker før jeg fikk en ny tilbake. Og nå etter ca 18 måneder har det vært problemfritt :)

Lenke til kommentar

Kjøper du deg en Xbox360 Arcade som koster nå 1600-1700kr blir du ikke foruten Xbox360 og du får deg den nye modellen med HDMI og krympet chiper (bruker mindre strøm og går kaldere). Den gamle kan du selge når du får den igjen. Bare et forslag.

 

I alle fulle fall; husk å ta av harddisken om du har en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...