Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke til printserver


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har satt opp en printserver for å dele en skriver mellom to PCer. Mer eksakt er skriveren HP Lasterjet 1020. Printserveren er denne CNet'en.

 

Problemet er at jeg ikke får den til å fungere. Benytter wizard'en, og den sier egentlig at det har gått bra, men får ikke skrevet ut alikevel... Har både prøvd standardinnstillinger og noen endringer, men har foreløpig ikke fått noe til å fungere. Det fungerer ikke på noen av de to PCene.

 

Nettverket vårt ser sånn ca. ut som dette. Bildet ble tegnet før kjøpte printserveren, så det i rødt symboliserer bare at det er det nye.

 

På begge PCene er det installert F-Secure PSB som virus-/spambeskyttelse.

 

Veit at dette ikke er så mye informasjon for å kunne fastsette hva som er feil. Men håper at noen har vært borte i noe lignende. Og som kan komme med noen tips. Eller om noen har noen "manual" for å sette en printserver "manuelt".

 

 

På forhånd takk så MYE for all hjelp!

 

- Amund

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Har du funnet utav problemet? Jeg har tilsvarende problem. Klarer og printe av og til men får feilmeldinger som om printer var offline, ser ikke ut som bi-direktional virker selv om printeren min står på CNET sin liste over dem som supportes. Forøvrig prøvd med to forskjellige PC'er, en trådløst og en kablet. Printeren er en Canon i550. Har prøvd å sette opp printserver både automatisk og manuelt. Begge PC'ene finner printerveren greit, men det er status tilbake fra printer til PC som mangler. Håper noen har en løsning på dette, hvis ikke får Komplett.no dingsen i retur.

Endret av twhumax
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fikk det aldri til nei. Ga rett og slett opp og endte midlertidig opp med å kjøre skriveren via en annen PC. I dag er skriveren byttet ut med en nettverksskriver.

 

Årsaken til at jeg ikke fikk til dette var fordi skriveren (HP LaserJet 1020) rett og slett ikke fungerer særlig godt med printserver. Husker ikke helt hvor jeg fant det, men søkte det opp på nettet et sted. Var noe med at utskriften ble generert på PCen eller noe, da dette er billigere teknologi enn at det gjøres på skriveren (alternativt motsatt, husker ikke helt).

 

Håper det løser seg for deg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...