gapps3 Skrevet 30. april 2008 Forfatter Skrevet 30. april 2008 Kunne egentlig ikke brydd meg mindre selv .. men grunnen til at jeg la ut denne linken er om det er mye nedlasting på 360 . Ble så utrolig irritert da en kompis lastet det ned i helgen og spilte det . Får jo være opp til hver enkelt om de ønsker det eller ikke .. jeg støtter det ikke . Og hvis det da skulle vise seg at dette gir utslag i salgs tallene så vil vel spill markeddet også gå i de baner og prioritere det markedet som betaler ..
UrgeLoL Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Imponerende at Ps3 versjonen har solgt nesten like mange som xbox 360 versjonen. Billigere konsoll, overlegen online funksjon, overlegen kontroller, eksklusive dlc og det FAKTUM at det er solgt ca 1.1 millioner ps3'er i UK mot ca 2.1 millioner xbox 360'er så burde xbox 360 versjonen ha solgt overlegent mer.
Whackedorange Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Imponerende at Ps3 versjonen har solgt nesten like mange som xbox 360 versjonen. Billigere konsoll, overlegen online funksjon, overlegen kontroller, eksklusive dlc og det FAKTUM at det er solgt ca 1.1 millioner ps3'er i UK mot ca 2.1 millioner xbox 360'er så burde xbox 360 versjonen ha solgt overlegent mer. Hmmm... så det er utelukkende att GTA IV selger mere på PS3 for de har jo så utrolig mange bra spill i forhold til 360.... GTA IV er vell for mange som har PS3 ett must kjøp og tror att slik ikke er tilfelle for alle med 360.
Jan Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Personlig har jeg både X360 og PS3, men GTA høres liksom hjemme på PS3 så jeg kjøpte det til den. Så du bryr deg altså ikke om episodene som kommer? Du mister jo også risting i kontrolleren, med mindre du har kjøpt DS3? Episodene tror jeg blir oppskrytt. Skulle det være radikale saker får nok Sony det også. Selve __GTA4__ er allerede ute og som regel er kvaliteten best på et avsluttet prosjekt.
Bear^ Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jan-Erik: MS har betalt 50 mill for ekslusivt innhold, tror du Sony får noe av DLC innholdet hvis det er radikalt? Nope.
Zeph Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Hadde vore ein dårleg deal å betale 50 millionar for noko PS3 og får.
Sir-Allistair Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg klarte ikke få meg til å kjøpe det til PS3 i tilfelle jeg skulle føle at jeg "går glipp av" noe. Dessuten var det utsolgt til PS3.
UrgeLoL Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Imponerende at Ps3 versjonen har solgt nesten like mange som xbox 360 versjonen. Billigere konsoll, overlegen online funksjon, overlegen kontroller, eksklusive dlc og det FAKTUM at det er solgt ca 1.1 millioner ps3'er i UK mot ca 2.1 millioner xbox 360'er så burde xbox 360 versjonen ha solgt overlegent mer. Hmmm... så det er utelukkende att GTA IV selger mere på PS3 for de har jo så utrolig mange bra spill i forhold til 360.... GTA IV er vell for mange som har PS3 ett must kjøp og tror att slik ikke er tilfelle for alle med 360. Mente du å skrive utelukket? Tja..en liten faktor er det kanskje..Men tror ikke at spillet hadde solgt dårligere om MGS4, UNCHARTED2, FFXIII og God of War 3 var kommet ut for 1-2 måneder siden. Tror heller det faktum at veldig mange som har kjøpt ps3 har gjort det fordi de venter på mange ps klassikere som blant annet GTA(jada vi vet at GTA kom først til pc).
Bear^ Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 (endret) GTA 4 kom ut 29 April for salg, i løpet av disse få dagene er muligheten til stede for at det har solgt bedre på PS3 enn X360. Men så kommer da tiden i spillet, hvordan ser dette ut om 1,2,3 månder? Det er det som er mer interesangt. Om det i disse release dager har solgt bedre på PS3 så har det veldig lite å si og har ingen betydning slik jeg ser det. Det er fremtidig salg som er mer interesangt. Edit: Førstedags salget i England gikk i favør til X360 ser det og ut til. Kilde (Diskusjon.no post) Endret 1. mai 2008 av Bear^
albions Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Kven bryr seg egentleg om kva format som sel mest? Det er jo nesten meir prat om det enn spelet i seg sjølv. Kva er det forresten MS har gjort ein dårleg jobb med? Veldig enig med deg, hvem bryr seg.
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Altså hvis jeg hadde hatt en konsoll med ganske få spill gode spill, så hadde jeg 100% selvfølgelig kjøpt GTA IV. Men har jeg ennå lost odyssey, mass effect og andre titler som jeg ikke har rundet, så hadde jeg ventet litt. Kanskje det spiller en rolle om man har mye å spille ellers? Altså hvis man bare sitter og venter på godspilla, så vil man gjerne ha noe å spille imens. Jeg har måtte hoppe over flere exclusive toppspill fordi jeg ikke rekker å kjøre gjennom.
UrgeLoL Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 GTA 4 kom ut 29 April for salg, i løpet av disse få dagene er muligheten til stede for at det har solgt bedre på PS3 enn X360. Men så kommer da tiden i spillet, hvordan ser dette ut om 1,2,3 månder? Det er det som er mer interesangt. Om det i disse release dager har solgt bedre på PS3 så har det veldig lite å si og har ingen betydning slik jeg ser det. Det er fremtidig salg som er mer interesangt. Edit: Førstedags salget i England gikk i favør til X360 ser det og ut til. Kilde (Diskusjon.no post) Gratulerer Bear^. Ikke bare står dette på forrige side i denne tråden, men vi diskuterer også disse tallenen på denne siden Ikke våknet helt i dag? Ganske bra av Ps3 å selge så jevnt med xbox 360 med tanke på at det er nesten dobbelt så mange xbox 360'er som ps3'er i UK.
Bear^ Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har vært oppe siden 6 i morges, det har vært 20 grader varmt, nattesøvnen ble ødelagt av varme og en irriterende mygg som likte øret mitt som bolige. Ikke helt våken i dag? Thats correct Men ærlig spiker. Jeg skjønner at enkelte synes det er interesangt å lese disse salgstallene men jeg tror mange av disse med denne interessen er mer interesert i å slenge med at deres konsoll "vant" enn noe annet. Personelig er det meg revende likegyldig hvem som selger mest, jeg har kjøpt til X360 og koser meg med det, hva mer trenger jeg. En natt uten Kåre mygg i øret.
Dr.Peedee Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 GTA 4 kom ut 29 April for salg, i løpet av disse få dagene er muligheten til stede for at det har solgt bedre på PS3 enn X360. Men så kommer da tiden i spillet, hvordan ser dette ut om 1,2,3 månder? Det er det som er mer interesangt. Om det i disse release dager har solgt bedre på PS3 så har det veldig lite å si og har ingen betydning slik jeg ser det. Det er fremtidig salg som er mer interesangt. Edit: Førstedags salget i England gikk i favør til X360 ser det og ut til. Kilde (Diskusjon.no post) Gratulerer Bear^. Ikke bare står dette på forrige side i denne tråden, men vi diskuterer også disse tallenen på denne siden Ikke våknet helt i dag? Ganske bra av Ps3 å selge så jevnt med xbox 360 med tanke på at det er nesten dobbelt så mange xbox 360'er som ps3'er i UK. Dette er hyggelig for Sony/Playstation - og Rockstar - at det selger godt til PS3 også. Jeg tenker fire ting: 1. GTA serien er en spillserie som har dypest tradisjoner på PS3 av de to konsollene? 2. Er vel nevnt lenger opp her.... det er jo ikke så mange kvalitetsspill å velge i mellom til PS3 da? 3. Tidligere multiplattformspill har oftest kjørt best på 360 slik at folk som meg som har begge maskiner har da kjøpt 360 versjonen. Men denne gangen tyder ting på at det kjører best på PS3 hvilket gjør at de som sitter på begge maskiner kanskje lettere velger PS3 versjonen. 4. Artiklene om problemer med å få ut nok PS3 kopier gjorde at PS3 eiere var mest motivert for å løpe i butikken lanseringsdagen mens 360 eiere kan tusle innom i dagene som kommer. Fasiten er uansett at kvalitetsspill selger. Og det har Rockstar laget. Og både 360 og PS3 eiere kan få ta del i gleden.
Jan Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Jan-Erik: MS har betalt 50 mill for ekslusivt innhold, tror du Sony får noe av DLC innholdet hvis det er radikalt? Nope. Du skjønte visst ikke.
Bear^ Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 (endret) Hva var det jeg ikke skjønte med: "Episodene tror jeg blir oppskrytt. Skulle det være radikale saker får nok Sony det også. Selve __GTA4__ er allerede ute og som regel er kvaliteten best på et avsluttet prosjekt." Når jeg svarte: "MS har betalt 50 mill for ekslusivt innhold, tror du Sony får noe av DLC innholdet hvis det er radikalt? Nope." Endret 2. mai 2008 av Bear^
UrgeLoL Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Tror mange misforstår her.. MS har ikke betalt for DLC. De har gitt Rockstar 50 millioner USD i kompensasjon for mulige inntekter om DLC hadde blitt gjort tilgjengelig på ps3 også. Om DLC kommer til å koste 20 usd, så betyr det at de har kalkulert med at de ville selge ca 2.5 millioner DLC på ps3.
HappyHerb Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Tror mange misforstår her.. MS har ikke betalt for DLC. De har gitt Rockstar 50 millioner USD i kompensasjon for mulige inntekter om DLC hadde blitt gjort tilgjengelig på ps3 også. Om DLC kommer til å koste 20 usd, så betyr det at de har kalkulert med at de ville selge ca 2.5 millioner DLC på ps3. Det er slik jeg også forstår det. De 50 millioner USD må jo være kompensasjon for tapt salg, og ikke penger som er øremerket for å lage DLC. Hvis ikke så har jo Rockstar gjort en veldig dårlig deal.
Essem Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Og selv om GTA skulle selge mer på ps3 vil jo MS tjene en del på DLC...
lektroluv Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 Imponerende at Ps3 versjonen har solgt nesten like mange som xbox 360 versjonen. Billigere konsoll, overlegen online funksjon, overlegen kontroller, eksklusive dlc og det FAKTUM at det er solgt ca 1.1 millioner ps3'er i UK mot ca 2.1 millioner xbox 360'er så burde xbox 360 versjonen ha solgt overlegent mer. Med tanke på hvor sterkt varemerke Playstation egentlig er, og hvor synonymt GTA har vært med Playstation, så syntes jeg faktisk det er imponerende at 360'en greier å selge så mye som den gjør. Mangelen på AAA spill til PS3 (enn sålenge) har nok også hjulpet salget til PS3 endel. Det skal jo også være sagt at om de hadde greid å shippe flere PS3 utgaver (sånn det går når man absolutt skal ha det nyeste av det nye i en kosoll (Blu-ray) ), så hadde nok tallene vært litt annerledes. Jeg tror fortsatt at det hadde blitt solgt mer til 360, men bare marginalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå