Gå til innhold

Xbox live connection- MTU failed?


RaW_DeNiM

Anbefalte innlegg

Fryktelig kjedelig når man ikke får til.. Jeg vet av personlig erfaring at jeg har mest lyst til å begå voldelige handlinger mot både hardware, software og dumme supportmennesker!

 

Til syvende og sist så er det vel Telenor som må forandre MTU for deg, jeg søkte gjennom brukerveiledningen for routermodemet ditt og MTU er ikke nevnt med et eneste ord. At Telenor ikke klarer gjøre det er jo direkte merkelig, du får bare krysse fingrene for at du treffer på en person på support som faktisk kan jobben sin i morgen.

 

Arlendius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt akkurat samme feil som deg, kan prøve å hjelpe deg gjennom det.

 

Vis du har Telenor så er det stor sjanse for at du har PPPoE innstillinger, jeg byttet rett og slett it leverandør til Tele 2, og fikk en vanlig innstiling (DHLC). Så stengte jeg alt av brannmurer på både speedtouch modemet mitt og linksys routeren min og da funket det, alt virker helt strålende.

 

Vis du gjør det som står over så skal det gå greit, vis du ikke bytter leverandør, noe jeg skjønner at du ikke orker, så ikke begynn og endre på MTU settingen for de aller fleste har den riktig innstilt, det er bare andre ting som er i veien.

 

Men jeg råder deg til å bytte leverandør, Telenor er helt forferdelig når det gjelder å spille Online, i alle fall etter egne erfaringer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må bare hive meg på denne tråden her jeg og. Har selv Telenor, og er mildt sagt misfornøyd. Har flere ganger hatt problemer med å spille online. Har byttet mellom rutere, byttet mellom statisk og dynamisk IP, åpnet hauger av porter og omtrent alt annet som er mulig å prøve. De siste månedene har det faktisk fungert ok. Men nå nettopp ble jeg plutselig disconnected fra XBox Live. Testet oppkoblingen og fikk beskjed om MTU-en var problemet. Dette kan jeg aldeles ikke skjønne, har jo ikke rørt en eneste innstiling. Noen som har noen gåde råd?

Lenke til kommentar

Jeg og bare plutselig falt ut av Xbox Live for en halv time siden

Så tar jeg testen så faile den på MTU!!

Vettda fann ikke hva jeg skal gjør, er inne på den side 10.0.0.138 og finner ikke ut en jævla ting :p

Den har funket hele dagen og resten av uken har speedtouch multimodem ST780WLT

Har Telenor som leverer internett, men dem har gitt meg helt bra saker men akkurat nå så feiler dem, litt merkelig denne boksen har funket siden ifjor og vel så det :p

Men akkurat nå er selve Xbox Live dau

 

UpnP er faktiskt enabled hos meg :ermm:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

telenor<3 Til alle som slitter med telenor å MTU sjekke dette:

 

Hei.

 

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

 

Jeg har rettet problemet. (antar jeg :) )

 

Grunnen til at du har hatt problemer er at du har skrudd på noe som

heter "økt sikkerhet for adsl" i kontoadministrasjonen på online.no

 

Jeg har fjernet denne ekstra sikkerheten som du/dere har satt på (noe

som da sperrer porter ), og håper at alt er ok nå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...