Gå til innhold

The ultimate GTA IV X360 vs. PS3 comparison! :p


XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne tråden sporer virkelig av her, men ok. litt OT fra min side.

 

DLC kommer til å bli utviklet av Rockstar. De vil ha den intellektuelle eierskapet over DLC og rettighetene. Dette tror jeg at vil bety at DLC ikke kommer til å være eksklusivt for kun en plattform for ubegrenset tid, men heller en tidsbegrenset tid. Jeg er overbevist at DLC som kommer til 360, før eller senere vil komme til andre plattformer i en eller annen form. Når tid er det ingen som vet, men jeg er sikker på at Rockstar og Take Two ønsker å melke enehvert skaperverk de står bak til det ytterste.

 

Only time will show.

Lenke til kommentar
En ny by er vel heller tvilsomt da det er MYE jobb for Rockstar! MYE mer enn 50 mill er verdt for å si det slik. Man må ikke glemme at sikkert en stor del av summen er for å holde episodene eksklusive til 360, ikke sant?

 

DLC kommer vel allerede i høst, og vi har enda ikke hørt noe. Om det er så stort at det rommer en helt ny by så hadde vi garantert hørt om det nå.

 

En ny bydel? Tja, det er mer sannsynlig enn en helt ny by i allefall.

 

Jeg mener ikke å skape dårlig stemning på noen måte, men jeg er redd for at omfanget av dette DLC'et er litt vel hypet nå.

 

Den som lever får se så vi får bare håpe på det beste :)

(Dvs. Håpe på det beste, men ikke bli skuffet om det ikke svarer til forventningene)

 

Hilsen Nøkterne Chris

 

GTA4 kostet 100mill å lage, så 50 mill burde holde fint fint til 2 nye øyer.

50mill dollar er jo ca 260 millioner kr.

det sier seg selv at det ikke bare er en ny bil,våpen og missions

 

Hvis MS betalte totalt 50 millioner dollar, så er selvsagt ikke alt det øremerket for DLC?

Mye av de pengene er betalt for at det skal nettopp være ekslusivt for 360 (sikkert over halvparten av den summen), noe som fortsatt etterlater en god slump for å produsere DLC, men sikker ikke mer enn 20 - 25 milloner av de 50.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Synd at hardware-fabrikanter skal begynne å betale spillutviklere for å få innhold som konkurrenten ikke skal få.

Slike ting ødelegger spill...

 

Nå er det ikke akkurat noe nytt at selskap som Sony, Nintendo og Microsoft betaler store summer for at de skal få enten en eksklusiv tittel eller eksklusivt innhold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
En ny by er vel heller tvilsomt da det er MYE jobb for Rockstar! MYE mer enn 50 mill er verdt for å si det slik. Man må ikke glemme at sikkert en stor del av summen er for å holde episodene eksklusive til 360, ikke sant?

 

DLC kommer vel allerede i høst, og vi har enda ikke hørt noe. Om det er så stort at det rommer en helt ny by så hadde vi garantert hørt om det nå.

 

En ny bydel? Tja, det er mer sannsynlig enn en helt ny by i allefall.

 

Jeg mener ikke å skape dårlig stemning på noen måte, men jeg er redd for at omfanget av dette DLC'et er litt vel hypet nå.

 

Den som lever får se så vi får bare håpe på det beste :)

(Dvs. Håpe på det beste, men ikke bli skuffet om det ikke svarer til forventningene)

 

Hilsen Nøkterne Chris

 

GTA4 kostet 100mill å lage, så 50 mill burde holde fint fint til 2 nye øyer.

50mill dollar er jo ca 260 millioner kr.

det sier seg selv at det ikke bare er en ny bil,våpen og missions

 

Hvis MS betalte totalt 50 millioner dollar, så er selvsagt ikke alt det øremerket for DLC?

Mye av de pengene er betalt for at det skal nettopp være ekslusivt for 360 (sikkert over halvparten av den summen), noe som fortsatt etterlater en god slump for å produsere DLC, men sikker ikke mer enn 20 - 25 milloner av de 50.

 

aner ikke med når du tenker på at Gears Of War kostet 10mill så burde fortsatt 25mill bli ganske massivt

Lenke til kommentar
Hvorfor ta med GeoW i diskusjonen? Geow er jo et lukket spill, ikke rart det er billig.

 

Poenget er at det er veldig få spill som har særlig høyere budsjetter enn rundt 10millioner dollar. Et storspill på 360/ps3 pleier å ligge på rundt det. Gears brukes bare som et eksempel.

Lenke til kommentar
Hvorfor ta med GeoW i diskusjonen? Geow er jo et lukket spill, ikke rart det er billig.

 

Poenget er at det er veldig få spill som har særlig høyere budsjetter enn rundt 10millioner dollar. Et storspill på 360/ps3 pleier å ligge på rundt det. Gears brukes bare som et eksempel.

 

Greit eksempel, men GTA4 kostet 100 millioner dollar, så på den måten skiller GTA4 seg ut fra resten. Men bevares, la oss si 10 - 15 millioner på hver av de 2 ekslusive DLC, så blir nok de fleste uansett fornøyd med innholdet på det.

Endret av HappyHerb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

etter å ha sett Gametrailers.com sammenligningen, ser 360 versjonen et lite hakk bedre ut.

men det er veldig lite

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Har spilt begge versjonene nå, og 360 versjonen er en del skarpere. PS3 blir litt blurry i forhold. Men skarpheten gir 360 versjonen litt mer cartoon aktig look, mens PS3 versjonen har litt sånn mere filmaktig preg over seg. Jeg liker begge på et vis.

 

Frame rate og pop ins har jeg ikke sjekket for ennå. Men skal se nøyere på det også etterhvert.

 

Online via Xbox Live var vanvittig moro i alle fall! Cops n Robbers. Skit moro!

Lenke til kommentar

På bildene virker det ivhertfall som at PS3 har bedre gamma/lysstyrke tilpassning. Naturligvis noe som går ann å stille på en del TV-er, men allikevell et pluss til PS3 om dette stemmer.

(Xbox 360 bildene hadde ivhertfall altfor høy gamma)

Noe som også gjør at man ser mer ugjevnheter.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Å påstå at det ikke er noen tvil om dette, når 80 & av reviews påstår det motsatte, blir bare for dumt.

 

De review'ene sier ikke at grafikken er bedre, men de sier at PS3 har en overhånd pga installasjonen som forhindrer pop-ins og textures som lader tregt osv.

 

Personlig syntes jeg de ser ganske så identiske ut. Hadde jeg ikke sett de ved siden av hverandre hadde jeg ikke sett noe forskjell.

Lenke til kommentar
Ingen tvil om at 360 versjonen ser bedre ut og at en del av svakhetene i PS3 versjonen blir forsøkt maskert ved bruk av blur.

 

Å påstå at det ikke er noen tvil om dette, når 80 & av reviews påstår det motsatte, blir bare for dumt.

 

Da foreslår jeg at du tester det på begge konsoller slik noen av oss har gjort og kommer tilbake med kommentarer. Stoler mer på egne øyne enn komprimerte videoer på nettet. Dr. Peedee kommenterer jo også lenger oppe at 360 versjonen ser skarpere ut, han har også testet begge.

 

Den samme trenden ser man jo også på bilder som er tatt rett fra framebuffer, som f.eks. de jeg linket til tidligere i tråden.

 

At noen kanskje liker "looken" på ps3 versjonen bedre er deres sak, men synes du med hånden på hjertet at PS3 versjonen ser hvassere ut enn 360 versjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...