Gå til innhold

OL i Tromsø: Nei takk - Nettverket Nei til OL


OL i Tromsø  

103 stemmer

  1. 1. Ønsker du OL i Tromsø?

    • Ja
      34
    • Nei
      58
    • Vet ikke/ingen formening
      11


Anbefalte innlegg

Hva skal så til for å få "deg" til å bidra "hardere"? Jeg tror at et felles mål som er høyere enn broer, veier, sykehjem osv. kan gjøre den susen.

 

:)

Hvis det er sånn at skattepengene våre ikke kan løse viktige samfunsoppgaver så vil

jeg gjerne ha tilbake noen av dem i form av skattelette/avgiftskutt dette ville motivere

meg til å jobbe mer/hardere

 

 

 

 

 

Det er helt greit for meg. Jeg vet bare at for de fleste så er ikke penger den viktigste motivasjonsfaktoren. Om jeg får en ekstra tusenlapp i mnd. så tar det bare et par mnd. før forbruket ligger i henhold til økningen.

 

Som eksempel så kan jeg nevne det første HW-lanet jeg deltok i som frivillig. Den opplevelsen sammen med en haug andre gratisarbeidere kan ikke kjøpes for penger, og det tror jeg mange av de andre kan underskrive på.

Helt topp at det er mange som deltar i frivillig arbeid men jeg tror det finnes andre

prosjekt som også trenger hjelp uten at det nødvendigvis koster skattebetalerne milliarder

 

Ja du har helt rett! Ordet heter "dugnad". Så kan du jo tenke deg hvor mange som gidder å stille opp ved det lokale aldershjemmetfor å hjelpe kveldskiftet med å vaske og skifte på gammelmannsromper!?

 

Det er enklere å få til dugnad hvis man kan være med på noe unikt, eller en once in a lifetime-experience.

Det er vel bare fantasien som setter grenser på hva som kan oppleves gjenom frivillig arbeid.

Bistands arbeidere reiser verden rundt og opplever andre idrettsarangement/festivaler for å nevne noe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Det er vel bare fantasien som setter grenser på hva som kan oppleves gjenom frivillig arbeid.

Bistands arbeidere reiser verden rundt og opplever andre idrettsarangement/festivaler for å nevne noe

 

Jeg tror at hvis man skal oppnå økt motivasjon hos den enkelte så må målet være verdifullt nok, og da snakker jeg om menneskelige verdier.

 

Ja, jeg tror bistandsarbeidere får endel av "lønnen" sin i vissheten om at deres bidrag tjener humanismen.

 

Tviler på at så mange ville stormet til Børsen for å luke blomsterbedene der.

Lenke til kommentar

Fordi et OL på samme sted ville øelagt minnene vi har fra Lillehammer. det ville ikke blitt godkjent av OL komiten heller...

Det er faktiskt også på høy tid at denne komiten begynner å ta litt ansvar for miljøet

og ser på muligheten for gjenbruk.

I stedet for å surfe verden rundt på en bølge av luksus og velstand.

Lenke til kommentar
Ødelagt minnene? På hvilken måte?

Jeg var selv på OL i 94, og et nytt OL i Lillehammer ville jo bare vekket opp gode minner fra det året.

heldiggris :)

 

Norge ville aldri fått gjennomslag med en ny søknad for nytt OL på Lillehammer. Og det skjønner jeg. OL har blitt et (dyrt) arrangement som fungerer som et utstillingsvindu for hva man har fått til og som vekker enorm interesse. Syntes Tromsø fortjener disse anleggene som jeg tror vil bety en stor opptur for denne regionen.

 

Noen som hvet hvor mange personer denne ol komiteen består av ?

Hva er årslønnen deres ?

Og hvem betaler dem ?

No idea, nå tenker jeg på den internasjonale komiteen

Lenke til kommentar
Ok, uansett er dette vanvittige summer å bruke på noe så kortvarig som et OL.

 

Det er faktiskt også på høy tid at denne komiten begynner å ta litt ansvar for miljøet

og ser på muligheten for gjenbruk.

 

Hør hør!

Nå betyr et OL mer enn 3 uker med sport og morro... Som jeg sier, dette ville vært en gave til Tromsø som vil de dra nytte av i lang lang tid....

Lenke til kommentar
Nå har bønda fått milliarder i oppgjør i landbruket. Må vi holde Tromsø kunstig i live med 30 mrd. frem til 2018? Med en slik pengebruk blir vi en ren Kuwait-økonomi snart.

 

Tromsøfolk er ikke bønder. Tromsø trengs ikke å holdes kunstig i live.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nei til OL Punktum (verken i Tromsø, Oslo eller Lillehammer, eller stavanger eller bergen eller Kristiansand eller Trondhjem for den saks skyld).

Kan nesten se ut som om dette kan bli virkelighet.

Hvis bare Trond Giske hører på flertallet og kniper igjen pengesekken.

Lenke til kommentar
Hvis bare Trond Giske hører på flertallet og kniper igjen pengesekken.

 

problemet er jo at flertallet bor på østlandet og har NULL intresse av at det skal brukes penger oppe i nord.

 

er bårde for og imot, bruke så mye får noen uker er galskap. men det at man må bygge veier og infrastruktur som eller aldri ville bli bygd og man kan ha godt av det senere. når det gjelder vei og jernbane i nord er regjeringa fulstendig allergisk. transportplan for nordnorge sier at vi skal ha ok E6 i 2040.... litt OT men et OL hjelper masse på dette området

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...