Gå til innhold

The Death of PvP


Anbefalte innlegg

Azeroth instancer: Strat/Scholo er jo epic og var alltid like gøy, selv om man var Exalted eller Neutral. UBRS ble litt repetativt etterhvert, og på slutten ganske kjedelig. BRD var bare et rent helvete fra første gang det ble satt en fot inni, vil si alle Outland instancer eier BRD. Alle disse instancene tapte seg veldig når de ble omgjort til 5man fra å være 10man, da ble de liksom... kjedelig.

 

Molten Core kan skrives som Molten Bore, er det en instance i spillet man ikke savner må det være MC. Blackwing Lair likeså, kjedelig egentlig. Samme killorder uansett hvordan man vrir og vender på det. Dette fikset de delvis på når de la inn Ahn'Qiraj, selv om man gjerne skulle sett større valgfrihet der også uten å måtte ''falle'' gjennom golvet hos første bossen. Innføringen av optional bosser var uansett genial. Så kom Naxxramas. Ett mer genialt system skal man lete lenge etter. En vanskelighetsgrad som steg desto lengre man gikk inn i en wing er bare helt nydelig, og veldig gjennomtenkt. Man kan forsøke seg på alle wingene, og prøve og feile. Passer de fleste guilds egentlig. Noe som var veldig negativt dog, var consumables-suget, og da tenker jeg spesielt på Patchwerk, Sapphiron, Loatheb og om man ikke hadde den helt beste raid-forståelsen, Gothik og Thaddius også. Dette ble dog fikset ikke langt uti TBC, og det lover nok bra for 25man Naxxramas

 

Zul'Gurub var helt ok, men ikke noe særlig mer, ble altfor repetativt, spesielt da man måtte gå dit hver bidige gang man ville ha en brukbar enchant på head/legs. Kjipt å måtte drepe mesteparten for å kunne ta Hakkar. Ahn'Qiraj 20man derimot var glimrende igjen, med optional bosser og annet stæsj. Alltid like gøy med larvebossen og den flyvende tingen etter ''sistebossen''. (Ossirian eller no slikt?)

 

Outland instancer: Jeg vil tørre påstå at alle 5man instancer blir repetative og i lengden ganske kjedelige, derfor luker man bort de. Da står man igjen med Karazhan, som det i det siste har blitt gøy å speedrunne på kortest mulig tid med minst mulig wipes. Zul'Aman har en timed event som gjør at man får en lust til å stå på der også. Slike småting setter seg og gjør instancene mer utfordrende, og derfor gøyere. Attunements derimot, NOE PISS. Skulle gjerne sett at de nå er borte for godt. Det skal ikke være sånn at man tilbys ''gratis'' bosser etter å ha tatt vanskelige.

 

Gruul's Lair var helt grei, fin start på 25man raiding. Skulle gjerne sett den litt lengre, med flere bosser, men den er egentlig fin som den er. SSC var i starten ett virrvarr som man ikke helt skjønnte, med helt horrible respawntimere som drepte deg gang på gang. Dette ble ordnet opp i, og den instancen er helt ok gjennomført nå også. BT/MH/Sunwell skal jeg ikke uttale meg om da jeg aldri har satt foten dit inn. The Eye var helt grei laget, man fikk valget mellom tre bosser, tok man de, fikk man adgang til en fjerde, cirka slik det skal være for å kunne fungere noen lunde casual-vennlig.

Northrend instancer: Alt lover VELDIG godt, jeg elsker det jeg har sett av Utgarde Keep sålangt, og det er nok ''more to come''. Håper instancene tar seg opp ett hakk eller to innen den tid. Kommer i alle fall garantert til å gå til anskaffelse av WotLK :)

 

Edit: Døgne + trøtt = leif.

Endret av PSV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er helt uenig med deg ang Instance designet nå vs pre tbc talwin. Jeg raidet alt opp til naxx pre tbc (fikk aldri c`thun dessverre), i tbc har jeg gjort alt opp til bt og såvidt tittet innom bt. Det holder ikke mål sammenlignet med pre tbc, muligens det var hele feelingen av instancene pre tbc, var mye mer epic. uansett syntes jeg pre tbc var langt bedre. ZG mener jeg er den beste raid instancen i spillet, spesielt siden den var/er så sinnsykt kul.

 

Veldig, veldig enig med deg. Og jeg raidet alt fra MC til halvveis inn i Naxxramas pre-TBC. Kun SSC i TBC :thumbdown:

Følelsen av de gamle instancene var noe helt annet enn det som i dag er vanlige instancer. Jeg tenker på alle TK-dungeonene og auchidoum(?) instancene for å ta de to beste eksemplene. Føles ut som jeg invanderer en homobolig med flashy rosa steiner all over the place... Det er IKKE det samme som å pløye ned et par drager i Blackrock Mountain :D

 

Og jeg må stille spørsmål til hva du mener med et instancene er bedre designet nå talwin??? Mener du looks eller bossencounters? Uansett så syns jeg da mange av enchounterne pre-TBC ikke er så ulike de i TBC. Personlig digger jeg Maraudon og Shadowfang Keep, to instancer jeg syns er fantastisk bra designet :) Skulle ønske de kunne blitt satt til lvl 70 vanskelighetsgrad så man kunne dra dit med mål og mening. En lang lang lang lang lang questchain som førte deg igjennom de fleste "gode gamle" dungeons hadde også vært å foretrekke.

Endret av bandreas
Lenke til kommentar

World of Whinecraft... At man savner noe fra vanilla WoW er vel greit nok, alle har hatt gode spillopplevelser. Men at så mange ikke klarer å se lengre enn nesa si og forstår at de tingene gjorde man så mange ganger da at nå er man lei!

 

40 mann raids var kjedelig i forhold til 25 manns er min mening, 20 slackers man må holde styr på er ikke gøy. Molten Bore er nevnt, ZG var ikke så mye mer spennende... Alt blir jo kjedelig når man bare har gjort det nok ganger. Derfor vil man ha nye utfordringer for ikke å bli lei, og der har Blizzard vært flinkere i TBC enn vanilla WoW føler jeg.

 

Tror de fleste her har fortrengt alle de tinga de ikke syntes var så gøy og fokuserer for mye på det i TBC de ikke liker. Vil vi ha tilbake 12 timer AV, trash of endless boredom instancer, se folk gå afk midt i en bossfight, rep grinding som var så repetiv og kjedelig at man heller ville få HIV og AIDS og en klassesymbolikk som tilsa at man var "dømt" til en spec og en spillemåte med lite variasjon.

 

Jeg vil heller ha for lett tilgjengelige epics i Karazhan og muligheten til å variere mellom PvE og PvP uten å måtte bruke all min tid på en av aspektene - enn å gå tilbake til vanilla WoW. For når jeg tenker over det så føler jeg egentlig ikke så varmt for å besøke gammelt content noen gang!

Lenke til kommentar
det var masse sinnsyke raids før TBC også, og bortimot samme PvP. Bare at hadde man full pvp epics var man virkelig god.

 

Feil..Hadde man full PvP epics pre TBC hadde man virkelig mye tid. Husker det var minst like mye syting blandt spillere da også, fordi man måtte legge livet på vent om man skulle bli rank 14. Men det krevde jo ikke spesielt mye skills, men veldig mye tid.

 

Raidene var også bedre etter min mening. Følelsen av 40 styk som gjør seg klare til en ragnaros kill er ubeskrivelig.

 

Det er jeg delvis enig i. Jeg likte også det å spille med 39 andre i raid. Problemet med det var at det tok altfor lang tid å skaffe seg gear. Å nei, jeg spilte ikke kun for å få gear. Men når man står foran Ragnaros for 15. gang, så ikke kom her og påstå at man gjør det for opplevelsen sin skyld. Tviler sterkt på at de som roper loothore til andre hadde raidet om man ikke fikk gear for det. Det siste var ikke rettet mot deg Christeven, men mot de som alltid klager hver gang noen snakker om gear.

 

Noen ting var bedre pre TBC og noen ting er bedre nå. Denne debatten minner meg litt om når pensjonister begynner å snakke om hvor mye bedre verden var før, da ungdommer hadde respekt for eldre osv osv.

 

Slik jeg ser det er ikke problemet med PvP hvor lang tid det tar å skaffe seg gear, men hvordan man skaffer seg gear. Det kom kun 1 ny battleground i TBC, og den var i tillegg kjip. Det kommer jo aldri noe nytt på PvP fronten, bortsett fra evige skillnerfs og buffs. Joda, vi fikk jo arena. Men arena har absolutt sine problemer og er ikke særlig givende for oss som liker litt store slag. Da er det kun AV som gjelder, og de fleste vet jo hvordan det har utviklet seg. Det er ikke noe annet enn farming av HKs og honor. Virker som om de fleste som spiller i dag ikke vet hva teamwork er, og hvordan det fungerer. Og prøver man å få til noe sånt får man bare dritt tilbake, fra mentalt tilbakestående mennesker som lever av å rope "n00b" og "pl0x". Om det siste er Blizzard sin feil er vanskelig å si, men det at PvP er en evig farm i de samme kjedelige omgivelsene har de i hvert fall skylden for.

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det vanilla WoW i seg selv de savner. Jeg tror det er følelsen. Og det er heller at de blir lei eller rett og slett ikke er noob nok lengre. Det er der savnet ligger. Det er fint å være noob, alle savner de tidene.

Det værste er jo at det er sant :innocent: (Visste seriøst ikke at Earth shock interrupter før uti lvl 40ish :blush: )

Lenke til kommentar

Åh gud, har et tonn med minner fra den tiden. Raidet selv gjennom omtrent alt som var, bortsett fra at vi ikke ble ferdig med Naxx og C'thun, Ouro og Visc før vi gav opp raiding som guild rett før desember i 06. Var som en konge, med mitt high end pve-gear. Husker det alltid var stas å fighte folk med like bra gear i BG mens "nabbsa" sto rundt og dallet med hverandre.

 

Så var det mine bitre fiender på hordesia, en shadowpriest og to locks. Den ene av dem var den første på servern som dinget rank 14. I BG var det alltid han jeg gikk etter, uansett, og vice versa. Han hadde alltid et tonn healers, så han var som min Moby-Dick. De to andre pleide å dra til deeprun tram når de kjedet seg, hvor de lagde furore.

 

TM/SS-raids, Undercity raids gjennom "kloakken", og ikke minst Gurubashi Arena var hysterisk fett. Spesielt sistnevnte, å stå på kanten og hoppe ned når goblinen kom med kista. Det var rett og slett genialt, og jeg skulle ønske vi kunne få noe lignende som er tilrettelagt for spillere på lvl 70.

 

Roguen min på level 60 :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...