Gå til innhold

The Death of PvP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på hva som var så utrolig bra med pre tbc? Starter selv etter tbc kom ut og har defor aldri opplevd det. Det er jo mange fler muligheter for lvling(outlands 7 ganger bedre enn winterspring for.eks) pvp og raids og instances. Så hva var så fantastisk med pre tbc?

 

Jeg hørtes kanskje litt negativ ut, og det er jeg ikke, bare så det er klart =)

Lenke til kommentar

heimnes, det er umulig å forklare.

Før TBC var WoW et HELT annet spill. Epics betydde at du var flink, eller, ikke nødvendigvis flink, men at du hadde jobbet for det. Alt var mer krevende, og det å kunne spille var mye viktigere (Vi ser bort fra overpowered rogues). Umulig å forklare. Anyway, grunnen til at jeg nå vurderer å starte med AoC, er fordi jeg savner det å være noob. Ingenting bedre enn det.

Lenke til kommentar

wow pre TBC = Epic! wow TBC = nah... ok..

 

heimnes, hva maner du med å skrive raids og pvp? det var masse sinnsyke raids før TBC også, og bortimot samme PvP. Bare at hadde man full pvp epics var man virkelig god. Raidene var også bedre etter min mening. Følelsen av 40 styk som gjør seg klare til en ragnaros kill er ubeskrivelig.

 

ZG pawner også Kara så hardt at det ikke er gøy :) AQ20 var også elsk.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Jeg tror folk egentlig savner den tiden WoW var nytt og de var noen år yngre, kanskje ikke selve pre-tbc =)

Nja, er ikke bare det, selv om på den tiden jeg feks levlet min første dude til 60, var helt ubeskrivelig iforhold til hvordan det er nå. Gikk alltid rundt med de tankene, " En dag skal jeg bli level 60" ^^, og den var jammenmeg herlig når du først ble det også. Husker også godt når jeg fikk min første tier epic feks, kjente hjertet banket en del fortere da ja, mens nå, får du jo epics i hyttogpine uansett, og du føler det er mer vanlig.

 

Grunnen til at jeg sluttet var jo mest på grunn av PVP, var etter min mening myye morsommere å spille PVP før tbc, når folk ikke hadde så utrolig mye peiling osv, selvom skill betydde veldig mye hvis du skulle gjøre det bra(ikke alltid så klart). Husker feks magene som brukte iceblock når de hadde 5% igjen, bare for å leve 10 sec lengre, paladins som poppa shield på nesten hva som helst(bubble hs^^), Keyboardsturners, clickers osv osv.

Hadde liksom blitt litt rart å startet på en nontbc-server også egentlig, nå som vi har opplevd TBC og de fleste er klare for wotlk( enda lenge til det kommer sikkert)

Men kan hende jeg hadde startet om igjen, hvis en slik server hadde kommet, er ikke helt sikker^^

 

Blizzard må tjene penger vet du :)

Endret av Kim Salabim
Lenke til kommentar

Jeg savner den tiden da du hadde epics ikke alle andre hadde.

Jeg savner den tiden da PvP virkelig var PvP, ikke en snarvei til epic gear.

Jeg savner den tiden da epics virkelig var epic.

Jeg savner den tiden da world boss fights var noe å kjempe om.

Jeg savner den tiden da instancene hadde en betydning for meg.

Jeg savner den tiden da man fikk den spesielle følelsen av å dra på et raid.

Jeg savner den tiden da WoW virkelig var World of Warcraft.

Lenke til kommentar

Well, det kalles nå en gang utvikling og markedskrefter, uansett hvem du er og hvor du er fra. WOW hadde ikke hatt 10 millioner spillere om det hadde stoppet på versjon 1.0. Jeg vet jeg hadde kastet abboet mitt på sjøen i alle fall. Det som gjør det aktuelt å fortsette er jo akkurat det at det blir sluppet nye patcher med nytt content nå og da.

 

Mange av de betalende spillerene er casuals, og det å legge til enda flere T4, T5, T6, T7 etc. dungeons på lvl 60, hadde ikke hatt noen nytteverdi for disse. For at et spill skal slå an, og holde ovet tid, må man inkludere spillermassen, ikke ekskludere de som ikke har dette som primær hobby/jobb. Noen har faktisk en hobby eller en jobb :) Blizzard er et selskap, ikke en ideell organisasjon. Fokus er å tjene penger, ikke å tilby en tjeneste for å være hyggelige. Personlig synes jeg de har fortjent en liten slant av mine kroner, nettopp på grunn av nytt content og nye patcher. Hadde vært lei av Onyxia nå ja... :hmm:

 

Det er lett å skaffe seg epics, ja, men om du er seriøs raider bør ikke dette bekymre deg. Er du whiner vil alt bekymre deg uansett, var det ikke dette var det noe annet :!:

 

De fleste som har spilt mere enn 4 timer VET forskjellen på S1 honor gear og T6 raid gear. Det er ikke imponerende å se folk med full S1/Vindicator, selv om det faktisk er epics det er snakk om. Glem epixx, tenk itemlevel i stedet! Det er epics og det er epics. Du har kara-epics, som ikke er spesielt imponerende lengre, og det er sunwell-epics, som er imponerende.

 

For min del orker jeg ikke seriøs raiding nå som sommeren nærmer seg. Fryser kanskje kontoen og tester ut AoC, men nå er det øl og grillings ftw en stund fremover. Så til høsten/vinteren når WotLK kommer er det kanskje på tide å tørke støv av gnomen igjen :)

 

Errr.. on topic : ja, world pvp er død atm. Får se hva som skjer i 3.0! :) Flere nyttige PVP objectives i alle soner kunne kanskje oppmuntret mer til dette.

Lenke til kommentar

Skulle bare ønske de gav de gamle instancene verdier for de som var på lvl 70. At man kan sette en dungeon til heroic mode er helt idiotisk i forhold til å kunne sette en annen instance til lvl 70 vanskelighetsgrad. Slik ville hele verden blitt "nyttig igjen", istedet for igjenglemt ingenting.

 

På akkurat samme måte håper jeg de endrer PvP slik at det kommer tilbake verdier i konseptet PvP (utenom gear). Å ha rank 14 tittelen var overskjeldent før, og gav virkelig bra status. Og bra gear dersom du kom dit. Utseendet på geared var også nokså unikt, og gav dermed status og.

Nå er det dessverre pvp geared som kopierer raid gearet slik at folk som skjønner systemet såppas kan få t6 utseende in-no-time. Altså, ingen verdi i selve PvP'ingen som blir gjort for å oppnå gearet (Som du kun vil ha pga looks og litt stats, jævla copycats som vi er). PvP er ikke lenger PvP heller for å f.eks. kunne få kjempe mot en boss, det er et evig grindeløp for å få den looten man så alt for lett får tak i...

Lenke til kommentar

Er vel noe snakk om at det skal komme heroic utgaver av gamle instancer, tunet til max level og 25 mann (tror jeg). Har ingen linker til dette nu, men har hørt om det i alle fall. Mulig dette var i 3.0. (eller seinere.. ved release er det vel nok nytt)

 

Det jeg stiller spørsmålstegn ved er lootet.. de har jo ikke akkurat lagt to pinner i kryss for å få variert utseende på gear nå, så ENDA flere like items? Nå er det jo faktisk TRE utgaver av T6-looken på de fleste klassene.. S3, T6 og diverse drops fra BT (i alle fall) er jo klin like, muligens en liten nyanseforskjell i fargene. Dette gjelder i alle fall head og shoulder pieces, og det er jo de som i praksis synes.

 

(Kunne jo forsåvidt beholdt den gamle looken på itemsa også, bare uppet stats en smule.. gief wrath!^^)

 

Savner sånn sett det gamle systemet, der man kunne se på 4 mils hold om det var en PVE'er eller PVP'er det var snakk om. Men savner IKKE det gamle rank-systemet, hvor man i enormt stor grad ble belønnet for tidsbruk, og ikke noe annet. Man var ikke rank 12-13-14 samtidig som man fikk gjort en hel masse annet på fritiden. Da var det det man gjorde rett og slett. Vet om flere som delte på å spille på én konto over en periode, slik at karakteren alltid var i en eller annen BG, siden dette stort sett var muligheten man hadde for å komme høyt opp i rank. Gud forby at man dro på ferie et par uker f.eks :D

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
Jeg savner den tiden da du hadde epics ikke alle andre hadde.

Jeg savner den tiden da PvP virkelig var PvP, ikke en snarvei til epic gear.

Jeg savner den tiden da epics virkelig var epic.

Jeg savner den tiden da world boss fights var noe å kjempe om.

Jeg savner den tiden da instancene hadde en betydning for meg.

Jeg savner den tiden da man fikk den spesielle følelsen av å dra på et raid.

Jeg savner den tiden da WoW virkelig var World of Warcraft.

 

Du mener tiden da PVP var Rogue > alt, og det var et rent helvete å få bedre gear om man ikke PVE'et? Savner selv pre-TBC ganske godt, men Blizzard har da rettet opp i noe med TBC.

Lenke til kommentar
Jeg savner den tiden da du hadde epics ikke alle andre hadde.

Jeg savner den tiden da PvP virkelig var PvP, ikke en snarvei til epic gear.

Jeg savner den tiden da epics virkelig var epic.

Jeg savner den tiden da world boss fights var noe å kjempe om.

Jeg savner den tiden da instancene hadde en betydning for meg.

Jeg savner den tiden da man fikk den spesielle følelsen av å dra på et raid.

Jeg savner den tiden da WoW virkelig var World of Warcraft.

du skrev nøyaktig det jeg føler!

Lenke til kommentar
Jeg savner den tiden da du hadde epics ikke alle andre hadde.

Jeg savner den tiden da PvP virkelig var PvP, ikke en snarvei til epic gear.

Jeg savner den tiden da epics virkelig var epic.

Jeg savner den tiden da world boss fights var noe å kjempe om.

Jeg savner den tiden da instancene hadde en betydning for meg.

Jeg savner den tiden da man fikk den spesielle følelsen av å dra på et raid.

Jeg savner den tiden da WoW virkelig var World of Warcraft.

 

Du mener tiden da PVP var Rogue > alt, og det var et rent helvete å få bedre gear om man ikke PVE'et? Savner selv pre-TBC ganske godt, men Blizzard har da rettet opp i noe med TBC.

 

Slik er det forsåvitt enda.

Lenke til kommentar
Jeg tror folk egentlig savner den tiden WoW var nytt og de var noen år yngre, kanskje ikke selve pre-tbc =)

 

Hehe, jepp.

Enten det, ellers så er det demens ute og går.

 

Instance designet nå er så mye bedre at det ikke er morsomt engang.

(og ja, jeg er en av dem som ventet på at DM skulle komme ut for å få noe nytt å gjøre på).

Med unntak av Naxx er det absolutt ingenting i "gamle wow" som kan måle seg med pve designet nå.

 

Og når det kommer til vanskelighet, så var vel stort sett det eneste som var mye vanskeligere før å faktisk få tak i 40 dugelige folk for et raid, og å få dem online samtidig.

 

Og ja, mange raids er blitt lettere de siste patchene, men kael og vash er fremdeles langt fra enkle kamper, og igjen, uendelig mye bedre designet enn noe som fantes før tbc med unntak av naxxramas.

 

Det er rett og slett blitt et mye bedre spill.

 

Og hva pvp angår, så kan jeg ikke si at jeg synes kortere CC, dedikert pvp utstyr (før bc hadde du ikke sjangs hvis du møtte folk med t3 gear i pvp, det beste pve utstyret var stort sett best til pvp også)og mindre fokus på burst og stunlocks har gjordt pvp noe dårligere.

 

Det er fremdeles problemer som må fikses, for eksempel er jeg ikke noen stor fan at 50 minutters arena kamper hvor man gjemmer seg bak geometri helt til man er klar til å mana draine igjen, det blir kjedelig i lengden, men det er fremdeles utrolig mye bedre enn da jeg kunne 3-shotte mer eller mindre hva som helst på roguen min.

Lenke til kommentar

jeg er helt uenig med deg ang Instance designet nå vs pre tbc talwin. Jeg raidet alt opp til naxx pre tbc (fikk aldri c`thun dessverre), i tbc har jeg gjort alt opp til bt og såvidt tittet innom bt. Det holder ikke mål sammenlignet med pre tbc, muligens det var hele feelingen av instancene pre tbc, var mye mer epic. uansett syntes jeg pre tbc var langt bedre. ZG mener jeg er den beste raid instancen i spillet, spesielt siden den var/er så sinnsykt kul.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...