Gå til innhold

Har fått riper i et spill ! Hva kan jeg gjøre ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det striper som følger diskens form? I så fall har Xboxen laga ripene, og du må sende den på reparasjon. Da kan du vel og kreve ny disk. Hvis det er riper som ikke er laget av boksen må du vel bare kjøpe ny disk. Er ikke sikker på om du har noen annen mulighet. Kan jo være at sånn ripemiddel (eller hva det heter) hjelper.

Lenke til kommentar
Hei !

 

jeg har fått et par riper ytters på kanten i mitt Forza Motorsport 2 cd, og lurer på hva jeg kan gjøre med de ?

 

Jeg kommer meg inn på spillet men klarer ikke laste baner.

 

Er plata ødelagt. Uansett årsak. Har du krav på ny.

Når du kjøper en software (som det i utgangspunktet ikke er mulig å ta backup av).

Kjøper du rettightene til å bruke softwaren.

Det er ikke selve "plastplata" du betaler for.

Derfor har du rett på ny.

Har byttet både film og spill.

Lenke til kommentar
får man et nytt spill gratis selv om det er din feil?

 

Er plata ødelagt. Uansett årsak. Har du krav på ny.Dvs. GRATIS.

Når du kjøper en software (som det i utgangspunktet ikke er mulig å ta backup av).

Kjøper du rettightene til å bruke softwaren.

Det er ikke selve "plastplata" du betaler for.

Derfor har du rett på ny.Dvs.GRATIS.

Har byttet både film og spill. Og fått de GRATIS.

 

Skjønte du det nå! :roll:

Lenke til kommentar

Aha!

 

Så hvis et spill jeg har bestilt fra en nettside (I norge), og den er blitt ødelagt, så kan jeg sende en mail og kreve at de sender meg en ny?

I så fall, hva skal det stå der da? "Cden min er ødelagt bla bla bla, kan dere sende meg en nY?"

 

Så enkelt?? :!:

Lenke til kommentar
Aha!

 

Så hvis et spill jeg har bestilt fra en nettside (I norge), og den er blitt ødelagt, så kan jeg sende en mail og kreve at de sender meg en ny?

I så fall, hva skal det stå der da? "Cden min er ødelagt bla bla bla, kan dere sende meg en nY?"

 

Så enkelt?? :!:

 

Det kan du gjøre. Men bruk noen flere bla og bildet av deg.

Lenke til kommentar
Tannkremtrikset! Ja det funker fettt. Ta en liten dråpe tannkrem på fingeren og smør dette jevnt utover platen (bunnen ;) )Skyll av i lunket vann slik at all tannkremmen er vasket av. Voila! Har brukt det selv med stort hell på ødelagte plater. Blir som ny.

 

Hm, interessant. Funker på musikk-skiver også?

Lenke til kommentar
får man et nytt spill gratis selv om det er din feil?

 

Er plata ødelagt. Uansett årsak. Har du krav på ny.Dvs. GRATIS.

Når du kjøper en software (som det i utgangspunktet ikke er mulig å ta backup av).

Kjøper du rettightene til å bruke softwaren.

Det er ikke selve "plastplata" du betaler for.

Derfor har du rett på ny.Dvs.GRATIS.

Har byttet både film og spill. Og fått de GRATIS.

 

Skjønte du det nå! :roll:

 

Og det gjør de helt uten videre på Elkjøp?

Lenke til kommentar
Tannkremtrikset! Ja det funker fettt. Ta en liten dråpe tannkrem på fingeren og smør dette jevnt utover platen (bunnen ;) )Skyll av i lunket vann slik at all tannkremmen er vasket av. Voila! Har brukt det selv med stort hell på ødelagte plater. Blir som ny.

 

Det har jeg allerede prøvd, funket ikke, men siden spillet fungerer utenom på den ene banen, så tror jeg at det skal gå bra !

Lenke til kommentar

Hvordan kan det være nettbutikken du handler på som skal ha ansvaret for å gi deg et nytt produkt, fordi du ikke klarer å håndtere discen ordentlig? Virker ulogisk. De sørger bare for at "softwaren" blir tilgjengelig for forbrukeren.

 

Om du ødelegger en disc, virker det mer logisk at utgiveren av f.eks. spillet sender et nytt produkt etter å ha mottatt den ødelagte varen. Da det er DE som eier "softwaren", som du har kjøpt rettighet til å spille.

 

Eller er det bare jeg som tenker rart?

Lenke til kommentar
Hvordan kan det være nettbutikken du handler på som skal ha ansvaret for å gi deg et nytt produkt, fordi du ikke klarer å håndtere discen ordentlig? Virker ulogisk. De sørger bare for at "softwaren" blir tilgjengelig for forbrukeren.

 

Om du ødelegger en disc, virker det mer logisk at utgiveren av f.eks. spillet sender et nytt produkt etter å ha mottatt den ødelagte varen. Da det er DE som eier "softwaren", som du har kjøpt rettighet til å spille.

 

Eller er det bare jeg som tenker rart?

 

Som kunde skal en alltid forholde seg til utsalgstedet.

Jeg har levert defekte spill og ventet i noen dager før importør, grosist, produsent eller hvem det nå kan være. Har sendt et nytt til butikken.

Men det har også skjedd, med en film, at jeg fikk en ny med en gang. Det var ikke noe problem. I den butikken.

Og du må selvfølgelig levere den defekte platen. En kan ikke bare forlange et nytt, uten videre.

Lenke til kommentar
Hvilke(n) butikk(er) har du fått igjen ny vare?

Og hvorfor skal ikke dette funke hos Elkjøp?

 

Har du lest alle innleggene?

Tror du burde det, før du stiller de "spørsmålene" der.....

 

Nå tror ikke jeg at vi to bor i samme område.

Men alikevell, :roll:

Det er helt UVESENTLIG vilken butikk en har handlet i.

Kjøpsloven gjelder i hele Norge. Ikke bare i "noen" butikker og "Drammen".....

 

Men nå er jeg ferdig med innlegg i denne tråden.

Så får en vær "teste" sine butikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...