Gå til innhold

kjøpe blitz til portrett-bilder eller macro-objektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imorgen blir kjøpet:P jau, tok sin tid, men imorgen blir det mest sannsynlig kjøpt det:P

men noen anbefalte Sigma 530 noe, noen som vet litt om den og hvem ville du/dere valgt mellom canon 430ex og sigma 530?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Imorgen blir kjøpet:P jau, tok sin tid, men imorgen blir det mest sannsynlig kjøpt det:P

men noen anbefalte Sigma 530 noe, noen som vet litt om den og hvem ville du/dere valgt mellom canon 430ex og sigma 530?

Jeg har valgt - og det ble 430EX på meg.

edit: Men for å si det slik. Hvis jeg hadde fått en 530; så hadde jeg ikke solgt den for så gå å kjøpe en 430EX.

Tom

Endret av tomsi42
Skrevet

ok, sikkert sabla dumt spm :

men er jo 3,7 sekunders "reload" tid eller hva det heter, kan man kun ta 1 bilde pr 3,7 sekund da eller hvor mange bilder kan man ta før den må lades igjen? :p

Skrevet

Ladetiden går ut ifra hvor lang tid blitsen bruker på å lade opp etter en avfyring med 1/1 styrke - noe du skjeldent kommer til å bruke.

Min 430EX klarer å holde trutt med 40D på høyhastighet - fem eller seks bilder i sekundet.

Skrevet

Jeg har tatt bilder i serie (5 bps) med 430EX påslått. 3.7s er fra helt flatt batteri. Og hvis en blits-utladning tømmer batteriet, da er det mørkt. Som i en kullkjeller uten vinduer og lys.

Tom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...