Gå til innhold

Russetid til 1,4 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva folk bruker sine egne penger på angår meg ikke. med mindre de skal spille utenfor huset mitt når jeg sover (neppe aktuelt :p ) Det er som på en fotball kamp, noen har brukt mye penger på sjerf og drakt, andre kjøper kansje en wiener. Sånn er det for russen og. Tror jeg brukte 5-6 tusen på russetiden min, inkludert bil og annlegg, drikke etc

Lenke til kommentar

Ja det er fullstendig høl i hue å bruke så mye penger i russetida!

 

I følge min mening, så skal russetida være fyll, fest og rølp.. Det har jo gått helt av skaftene og dreier seg heller mer om hvem som har den dyreste bussen, eller det beste anlegget og bling bling bling.. Alt avhenger jo selvfølgelig om man har foreldre som er rike :roll:

 

Da jeg var russ, så var det rølping hele veien på de aller aller fleste, er jo det som er gøy! Ikke dette evige motetrend wannabe maset..

 

Det hele blir liksom for dumt...

Lenke til kommentar
bling bling bling.. Alt avhenger jo selvfølgelig om man har foreldre som er rike :roll:

Noe særlig bling har ikke jeg merket eller sett noensinne, vet ikke hvor du har det fra... Og hvis du leser artikkelen så har ingen fått et øre av foreldrene, de har tjent det inn selv. Så har nok ikke noe med rike foreldre å gjøre i dette tilfellet nei. I andre tilfeller derimot...

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Nå snakket jo selvfølgelig generelt! Og jeg vet ikke hva din definisjon på hva "bling" er , men for meg så er det at man er opptatt av å vise utenpå at man har mye penger.. Man gjør det veldig tydelig.. skjønner?

 

Jeg tror nok ikke det er så veldig mange ungdommer i dag som har råd til å bruke så mange tusen på en russefeirng liksom.. Fra mitt synspunkt så synes jeg det er tullete å bruke så mye penger på en russefeiring..

 

 

Blåbær: var den til meg?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

jeg ville selv sikkert ha vært med på en sånn buss hadde jeg bare måtte brukt 35000 da sjangsen får og selge den er stor, og da får man litt igjen pluss masse morro.

det er tross alt siste morro før studier og arbeidslivet det er snakk om siste sjangse til og bare være barn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ja det er fullstendig høl i hue å bruke så mye penger i russetida!

 

I følge min mening, så skal russetida være fyll, fest og rølp.. Det har jo gått helt av skaftene og dreier seg heller mer om hvem som har den dyreste bussen, eller det beste anlegget og bling bling bling.. Alt avhenger jo selvfølgelig om man har foreldre som er rike :roll:

 

Da jeg var russ, så var det rølping hele veien på de aller aller fleste, er jo det som er gøy! Ikke dette evige motetrend wannabe maset..

 

Det hele blir liksom for dumt...

Altså: Generell fyll og rølp er bare sunt, så lenge det er billig! Brukes det mye penger på annet i tillegg, blir "det hele liksom for dumt".

 

:!:

Lenke til kommentar

Man må jo forsikre dette greiene her også da.. og i russetida så er ting dømt til å få skader eller bli ødelagt.. Det koster å ha noe dyrt.. Og den summen får man ikke igjen om man selger, de må jo ha full kasko på bussen..

 

 

Det er ikke sunt med rølp i den forstand selvom det er moro, men er liksom det russen egentlig burdte være da, synes jeg.. det er tross alt en feiring for ungdommer som er ferdig med mange års skolegang, de fleste har ikke mye penger å legge i en slik feirng. MEn de som har penger får da selvsagt gjøre som de vil! Jeg synes bare det blir litt for mye av det gode..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Ja den var til deg melisma. Og de er ikke ute etter å vise at de har penger, men heller at de har et fint buss med bra anlegg og dermed får oppmerksomhet fra andre som igjen gjør dem et bra sted å feste som igjen gjør jobben med å finne en dame enklere.

 

Uansett så er det stor konkurranse skolene imellom om å ha den beste bussen. At de velger å litt arbeid i det kan vel ikke skade noen, bortsett fra om de spiller musikk for høyt der det ikke skal skje.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok ikke det er så veldig mange ungdommer i dag som har råd til å bruke så mange tusen på en russefeirng liksom.. Fra mitt synspunkt så synes jeg det er tullete å bruke så mye penger på en russefeiring..

 

Alle trenger ikke bruke så heftig mye penger på russetiden, da alle får ta del i de store invisteringene. Bussene kommer på alle de store treffene og skaper liv for alle.

Lenke til kommentar
Ja det er fullstendig høl i hue å bruke så mye penger i russetida!

 

I følge min mening, så skal russetida være fyll, fest og rølp.. Det har jo gått helt av skaftene og dreier seg heller mer om hvem som har den dyreste bussen, eller det beste anlegget og bling bling bling.. Alt avhenger jo selvfølgelig om man har foreldre som er rike :roll:

 

Da jeg var russ, så var det rølping hele veien på de aller aller fleste, er jo det som er gøy! Ikke dette evige motetrend wannabe maset..

 

Det hele blir liksom for dumt...

Altså: Generell fyll og rølp er bare sunt, så lenge det er billig! Brukes det mye penger på annet i tillegg, blir "det hele liksom for dumt".

 

:!:

 

Poenget er jo at hele poenget med russetida er rølp. Russen skal ikke ha verdens feteste anlegg med plasmastorskjerm på taket. De skal kjøre rundt i bråkete gamle VW-er, konsentrere seg om konglene og rampestrekene sine, drikke seg dritings på landstreffet, ha tilfeldig sex i skogen og ligge i grøfta og spy. Dette passer vestkantsfolket svært dårlig, så at de lager sin egen russefeiring er i og for seg forståelig. De må jo få lov til å feire slutten på 12 års skolegang de også.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt waste å bruke så mye penger og tid på et slikt anlegg siden du bare kan bruke det de få gangene på Tryvann og Stavanger. Men det er alltid noen som vil toppe fjorårets anlegg osv. De 10 kassene vi hadde festet på taket på bussen vår da jeg var russ i 06 holdt utmerket :p Fikk jo heller ikke spillt særlig høyt før det ble bråk med enten naboer eller politiet.

 

Jeg tror nok ikke det er så veldig mange ungdommer i dag som har råd til å bruke så mange tusen på en russefeirng liksom

Kommer an på prioriteringer og vennekrets. Nå er det jo lengst ikke alle som har et slikt mega-anlegg heller. Budsjettet blir også stort når 24 stk bidrar med flere tusen kroner.

Lenke til kommentar
Nå snakket jo selvfølgelig generelt! Og jeg vet ikke hva din definisjon på hva "bling" er , men for meg så er det at man er opptatt av å vise utenpå at man har mye penger.. Man gjør det veldig tydelig.. skjønner?

Det er det alle utlendinger tror, derfor kjører de rundt i dyr Audi eller BMW med speilblanke felger og sidespeil.

Lenke til kommentar
Nå snakket jo selvfølgelig generelt! Og jeg vet ikke hva din definisjon på hva "bling" er , men for meg så er det at man er opptatt av å vise utenpå at man har mye penger.. Man gjør det veldig tydelig.. skjønner?

Det er det noen men langt fra alle utlendinger tror på samme måte som noen nordmenn tror akkurat det samme., derfor kjører de rundt i dyr Audi eller BMW med speilblanke felger og sidespeil.

Fiksa litt på den jeg. Endret av Lightningwolf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...