Gå til innhold

fotografi vs akam sin test av sony alpha 200


Anbefalte innlegg

Ja, så har bladet fotografi kommet med sin test av sony alpha 200. Dette fikk jo som kjent for de her på forumet ikke all verdens test på akam.

 

Men, i fotografi gjør det en MEGET GOD TEST....... Jeg begynner virkelig å lure hvordan det går an å få så til de grader forskjellige resultater....?

 

FOr min del stoler jeg på fotografi. ( den samsvarer også med utenlanske tester jeg har lest).

 

Mvh

Klyts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
A200 fikk IKKE en dårlig test av oss! At vi konkluderte med at det finnes bedre kameraer til samme pris, og at A200 skal ned en del i pris før det blir et godt kjøp, er IKKE det samme som slakt.

 

 

De som er interessert og har lest både deres test og fotografi sin skjønner hva jeg mener. F.eks sammendraget av bildekvalitet og dynamikk stemmer dårlig overens med blant annet fotografi sine målinger...Dette er jo kanskje det folk flest leser for å gjøre et valg av kamera..

Lenke til kommentar

Det er da fryktelig så hårsåre Sony-folket er for tiden. Det er jo til stadighet noen som klager over Akams "merkemobbing" for tiden. Er det virkelig så fælt at Are og Erik synes at prisen på A200 er for høy i forhold til hva det tilbyr? Er det så viktig at vi er nødt til å diskutere denne ene testen på ny til det uendelige?

 

Sorry, men jeg måtte bare ut med det. Det er blitt et lite tankekors for meg at Sony-fanboysen ser ut til å overgå Canon-fanboys en høy gang. Noe jeg trodde var umulig.

Lenke til kommentar
Det er da fryktelig så hårsåre Sony-folket er for tiden. Det er jo til stadighet noen som klager over Akams "merkemobbing" for tiden. Er det virkelig så fælt at Are og Erik synes at prisen på A200 er for høy i forhold til hva det tilbyr? Er det så viktig at vi er nødt til å diskutere denne ene testen på ny til det uendelige?

 

Sorry, men jeg måtte bare ut med det. Det er blitt et lite tankekors for meg at Sony-fanboysen ser ut til å overgå Canon-fanboys en høy gang. Noe jeg trodde var umulig.

Nikon fanatikerne er visst i like stor harnisk over at Akam våget å stille spørsmål om kvaliteten på batteri-luka til D300.

 

At Sony sine kameraer er dyrere enn konkurrentene er vel forøvrig ikke noen bombe; Sony er kjent for å være litt dyrere, sikkert fordi de prøver å gi inntrykk av å være litt eksklusive.

 

Tom

Lenke til kommentar

Det er neppe riktig strategi for å komme inn på markedet som ny aktør. Det er nok bare purunge nerder og Sony-fanboys (Minidisc, kompaktkamera og stereo) som faller for den strategien.

 

Edit: Dessuten dukker irritasjonen over trekk for batterilokk kun opp hver gang et test er ny, og hevder det samme. Diskusjonen om den aktuelle A200-testen dukker jo opp igjen og igjen med jevne mellomrom, selv om Akam ikke har kommet med noen nye påstander i saken. Og siden Are gang på gang har poengtert hva de virkelig mente med testen så blir det enda rarere, for ingen kan vel nekte på at A200 er i overkant dyrt i forhold til Pentax, Samsung og Olympus, ja til og med Canon og Nikon.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Ang batteriluka: Er det noe realistisk problem? Man slår ikke kameraet i bordet når man har den åpen. Å er man så redd så er det vel bare å kjøpe et ekstra å ha i baggen?

Det er meget mulig det ikke er noe problem.

Men spørsmålet/grunnen til at det blir kommentert er vel; Hvorfor putte en del av dårlig/tvilsom kvalitet på et ellers meget godt produkt ? Hvorfor ikke bare gjøre det gjennomført med en gang ?

 

Jo bedre og dyrere produkter blir jo mer er det smådetaljer som blir avgjørende og som man henger seg opp i...

 

Men for å holde denne tråden der den var; Jeg er enig med PM angående denne klagingen over testresultatet på Akam. De har presisert hva de mener og mente, at andre kan nå andre konklusjoner er naturlig.

 

Akam sier at det er et godt kamera, men de mener at prisen ikke helt kan forsvares når man ser hva andre kan tilby til lavere priser. Det er et negativt moment i alle tester der de tar hensyn til pris i konklusjonen.

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar
Det er da fryktelig så hårsåre Sony-folket er for tiden. Det er jo til stadighet noen som klager over Akams "merkemobbing" for tiden. Er det virkelig så fælt at Are og Erik synes at prisen på A200 er for høy i forhold til hva det tilbyr? Er det så viktig at vi er nødt til å diskutere denne ene testen på ny til det uendelige?

 

Sorry, men jeg måtte bare ut med det. Det er blitt et lite tankekors for meg at Sony-fanboysen ser ut til å overgå Canon-fanboys en høy gang. Noe jeg trodde var umulig.

Nikon fanatikerne er visst i like stor harnisk over at Akam våget å stille spørsmål om kvaliteten på batteri-luka til D300.

 

At Sony sine kameraer er dyrere enn konkurrentene er vel forøvrig ikke noen bombe; Sony er kjent for å være litt dyrere, sikkert fordi de prøver å gi inntrykk av å være litt eksklusive.

 

Tom

 

 

Ang batteriluka: Er det noe realistisk problem? Man slår ikke kameraet i bordet når man har den åpen. Å er man så redd så er det vel bare å kjøpe et ekstra å ha i baggen?

 

Tja, det er tydeligvis konkurranse om å være mest hårsår.

Lenke til kommentar
Det er da fryktelig så hårsåre Sony-folket er for tiden. Det er jo til stadighet noen som klager over Akams "merkemobbing" for tiden. Er det virkelig så fælt at Are og Erik synes at prisen på A200 er for høy i forhold til hva det tilbyr? Er det så viktig at vi er nødt til å diskutere denne ene testen på ny til det uendelige?

 

Sorry, men jeg måtte bare ut med det. Det er blitt et lite tankekors for meg at Sony-fanboysen ser ut til å overgå Canon-fanboys en høy gang. Noe jeg trodde var umulig.

 

Nuvel. Jeg må bare ut med det jeg også. Jeg er ikke hårsår...bare så det er sagt. Mener bare å stille et kritisk spørsmål vedrørende testene her på akam. De er meget lett tilgjengelig og mange legger de til grunn for sine kjøp...

 

Nettopp derfor bør det vel vere lov å stille spørsmål vedrørende testene når de avviker betydelig fra andre tester (de andre jeg har lest nemlig mer lik fotografi sine).

 

 

Akam sier det ikke forvarer prisen (testet 18.april), fotografi mener det er et sitat: "meget god kjøp til prisen" (fotografi nr 2, kom ut ca en uke etter akam sin test).

 

For min del stoler jeg mer på toralf sandåker og fotografi enn på akam. Vet ikke hva du gjør.

 

 

klyts.

Lenke til kommentar
For min del stoler jeg mer på toralf sandåker og fotografi enn på akam. Vet ikke hva du gjør.

Skal jeg være helt ærlig, så er jeg ikke helt sikker på Mr. Sandåker & Co. Jeg begynte å lese Fotografi igjen i fjor, etter mange års pause. Og jeg er ikke 100% overbevist på deres tester.

 

Jeg synes det er store variasjoner i testene rundt om kring, så man må nesten lese de alle for å få en ide om hvordan ting er.

 

Men jeg mistenker at det er en del ytre faktorer som påvirker resultatene. Lysforhold under testen, måle-metodikk, kamera-innstillinger, kvaliteten på objektivet som brukes, og variasjoner i produksjon (f.eks. hvor godt er kameraet justert fra verkstedet?).

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg bruker photozone.de som mitt opplsagsverk, de er vel naøytrale og gode?
Joda, men de som alle andre kan ta feil, eller få dårlige testeksemplarer. Nytter ikke å trekke konklusjoner fra én kilde, uansett. Jeg pleier å understøtte Photozone med bl.a. brukererfaringer fra Fredmiranda og SLRgear, i tillegg til andre tester dersom jeg finner (SLRgear har noe, DPreview har begynt sånn smått). Særlig på litt eldre og populær optikk, er brukererfaringer nyttige, da det ofte er rikelig tilgang på det. Dersom mer enn 20-25 brukere er noenlunde enige, har man fått fanget opp det man typisk kan forvente av variasjon.
Lenke til kommentar

Om Karl (photozone) får åpenbart dårlige resultater, så forsøker han å få tak i et annet. Kroneksempelet er Canon 24-70, som han måtte skaffe 4 eksemplarer av, før han fikk ett som var akseptabelt. Imidlertid er han også klar for å teste objektiver som helt åpenbart har feil (Nikkor 28mm f/1.4).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...