Gå til innhold

ATi Radeon 9xxx


Tom88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror kjøleløsningen varierer litt. Den ser ikke så alt for imponerende ut, men mange klarer å klokke kortet ganske mye med standard kjøling.

Jeg har selv et Sapphire R9700 som er klokket til 344/310 med standard kjøling. Det er sikkert mulig å klokke det høyere men jeg gidder ikke å teste lenger.

Dette kortet er det snakk om her.

Lenke til kommentar

Er da ikke noe i veien med kjøleløsningen til sapphire? Selv har jeg klokket mitt 9700PRO til 380/710 uten artifacts! Den kjøler minst like bra som andre løsninger. Hercules har også ramsinks, men rammen som brukes på r300-kort skaper så lite varme at dette har svært liten effekt i praksis.

Lenke til kommentar
Sapphire er ikke noe jeg ville velge.

Personlig tar jeg en "Built by ATi" modell, kanskje dyrere men er bedre nedkjølt og er mer stabil.

Alle jeg kjenner har et "Built By ATi" kort.

 

Trodde det var Sapphire som lagde kort for ATi jeg men, mulig jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Kjøpte et Sapphire 9500 fra Komplett nylig (nye versjonen, sort PCB, rambrikker 4 på rad og ikke L-form). Det fulgte med en relativt støysvak kjøler merket Sapphire, men har byttet til en Zalman heat pipe.

 

Uansett lar kortet seg klokke sinnsykt høyt uten modifisering (398 MHz kjerne, maks hva overklokker-utilitien klarte) uten problemer. RAMen er noe annet, da. 3,6 ns Hynix RAM, som klarer 306 MHz uten artifakter.

 

Ellers ser det ut som den firkanten rundt kjernen er lavere på disse nye kortene, og Zalman-pipen får god kontakt.

 

Edit: glemte å si at overklokkingen gikk like greitt med både originalkjøling og Zalman-pipen (grunnen til at jeg skiftet til Zalman er at maskina står på lesesalen..)

Lenke til kommentar
Sapphire er ikke noe jeg ville velge.

Personlig tar jeg en "Built by ATi" modell, kanskje dyrere men er bedre nedkjølt og er mer stabil.

Alle jeg kjenner har et "Built By ATi" kort.

 

Trodde det var Sapphire som lagde kort for ATi jeg men, mulig jeg husker feil.

 

I motsettning til NVIDIA lager ATi noen av kortene selv mens de selger brikkene og minnet til selskap som Sapphire, Hercules, Club 3D, osv.

Jeg foretreker de kortene som ATi har

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...