Gå til innhold

Nettop kjøpt 360, 3 raske sp.


artaz

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte nettopp en Xbox360-Arcade og Lost Oddysey. Sitter fortsatt på jobb og skal rigge opp dette i kveld. Jeg har jo da 2 muligheter hvor jeg skal plasere den. Har plass inne i TV bordet, den er åpen forran, ingen dør og er ganske romslig. Hadde PS3'en min der før, men flyttet den opppå benken når den bråkte noe når den lå inne i der.

 

Så hvis noen har noe feedback på denne problemstillingen, hadde det vært magisk.

Lurer på om:

1. Xbox bråker uansett så mye, uansett lufting, eller vill den være noe mer stillegående oppå benken.

2. Er det større fare for å få RROD når den ligger i TV benken?

3. Stående eller liggende?

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Jeg vil anbefale å ha den liggende.

Av personlig erfaring og rundt 15 kamerater.

Kun de som har den stående, har fått RRoD.

 

Den må ha lufting, ikke inni et tett rom hvor det blir varmere enn romtemperatur vil jeg si.

Lenke til kommentar

1. Jeg TROR at X360 har en slags thermostatstyring som altså gjør at maskinen kjøler etter behov. Støyen fra viftene vil altså være avhengig av hvor mye lufting det er hvor maskinen står.

Sjøl har jeg min X360 plasserit inne i et romslig tvbord, men har en liten boks under xboxen som hever den ca 20cm fra gulvet, slik at den kan trekke inn friskluft fra rillene under også.

2. RROD er vel pga overheat? Jeg fikk RROD på min første X360, og den lå plassert med masse rom rundt seg, men fikk altså RROD allikevell. Er vel kommet noen flere kjøleelementer i maskinen i ettertid som gjør den mindre følsom.

Se bildet 273809_RROD.jpg

3. Jeg har min liggende. DVD-rom bråkte MYE mer i stående posisjon. Vet ikke om dette gjelder alle. Vent på flere svar på dette punktet å se hva andre har å si :)

 

edit: skrivefeil, seff ..

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar
En firmwareendring i dvd spilleren tuner ned hastigheten. Slik som Kenzuke har gjort...

 

Men ett spørsmål til det bilde lengere opp. Er det Halo3 Edition av Xbox 360? Ligner ja, men ser ikke detaljene slik som jeg har...

Det der er nok min helt vanlige premium utgave av X360. Helt hvit med chrome dvd-skuffe.

Lenke til kommentar
Nå ja amored...det ha nå litt med saken å gjøre, det blir jo så varmt at loddepunktene rett og slett går i "oppløsning" og fører da til HW feil, som da blir til RROD.

 

Rett meg hvis jeg tar feil :)

Er nok ikke feil det. Jeg sier bare at "koden" 3 lys, betyr hardware-feil :)

Har en 360-håndbok her et sted, hvor det står hva hver "kode" betyr, men finner den ikke nå.

Lenke til kommentar
En firmwareendring i dvd spilleren tuner ned hastigheten. Slik som Kenzuke har gjort...

 

Men ett spørsmål til det bilde lengere opp. Er det Halo3 Edition av Xbox 360? Ligner ja, men ser ikke detaljene slik som jeg har...

Det der er nok min helt vanlige premium utgave av X360. Helt hvit med chrome dvd-skuffe.

 

Bildet?

Mitt drev er tunet for stillhet
Hvordan har du gjort det uten en firmware endring?
Lenke til kommentar
Nå ja amored...det ha nå litt med saken å gjøre, det blir jo så varmt at loddepunktene rett og slett går i "oppløsning" og fører da til HW feil, som da blir til RROD.

 

Rett meg hvis jeg tar feil :)

Er nok ikke feil det. Jeg sier bare at "koden" 3 lys, betyr hardware-feil :)

Har en 360-håndbok her et sted, hvor det står hva hver "kode" betyr, men finner den ikke nå.

Kjenner godt til hva de forskjellige lysene betyr. Men RROD er vanligvis, eller alltid, forbundet med at loddingen mellom GPU/GFX og hovedkort går i stykker pga hypping endring i temperatur på maskinvaren. Overopphetning gjør rett og slett at loddepunktene mister kontakt.

Det er derfor 'the towel trick' _kan_ hjelpe, ved at du -med vilje- overoppheter boxen så mye at punktene smelter sammen igjen.

 

 

En firmwareendring i dvd spilleren tuner ned hastigheten. Slik som Kenzuke har gjort...

 

Men ett spørsmål til det bilde lengere opp. Er det Halo3 Edition av Xbox 360? Ligner ja, men ser ikke detaljene slik som jeg har...

Det der er nok min helt vanlige premium utgave av X360. Helt hvit med chrome dvd-skuffe.

 

Bildet?

Mitt drev er tunet for stillhet
Hvordan har du gjort det uten en firmware endring?

Ja, altså hvis du siktet til det bildet av Xboxen over med RROD, så er det min boks. Som altså ikke er Halo edt.

Den endringen blir gjort hver gang jeg starter Xboxen på den måten at en chip midlertidig flasher dvd-romen. Chipen heter Xeon 360.

Lenke til kommentar
Hvordan "tuner" drevet?

For å være helt ærlig så vet jeg ikke helt hva som gjøres, men etter at chipen ble satt inn, så hører jeg ikke drevet lengere. Ingen lydforskjell om det er plate i drevet eller om drevet står åpent. Sikkert noe softwaregreier som får drevet til å spinne saktere. Er i hvert fall ingen treghet med dette heller :thumbup:

Lenke til kommentar
Er vel noe med lyset som får den til å se litt grønn ut, men jeg ser tydelig at det er en Premium. En Halo Edt. er vel enda mer militærgrønn enn det der.

 

Need for Speed Carbon du har liggende oppå xboxen?

Koveret skal i alle fall være hvit sikkert.

 

Her ser dere en Xbox 360 Halo Edition:

 

post-123709-1208984155_thumb.jpg

 

 

 

btw. Hva skjer med det bildet av fyrn i senga?? WTF? :confused:

Han mener bilde over. Ikke dette:

Skulle prøve på noe slikt, men men... Får være til neste gang.

post-123709-1208990299_thumb.jpg

 

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...