Gå til innhold

Lover ti timers batteritid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Atom er ikke tilgjengelig enda. Og det er en fordel å komme tidlig ut på markedet med et slikt produkt. Så slipper man å drukne i andre Atom baserte lanseringer.

Hvis det blir stor etterspørsel etter Atom, kan det og bli vanskelig for en liten produsent som Zepto å få tak i prosessorer før uti neste år en gang.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar
At prossesoren er rask nok tror jeg så absolutt.

Har selv en Asus EEE, den har en intel celeron på 630mhz, og 1gb ram. Kjører en n-lited XP og maskinen er mer enn rask nok!

På grunn avv SSD disken som sitter i den oppleves den faktisk som veldig rask.

Er forsåvidt enig, men i forhold til prisen synes jeg den er litt svak. En Asus EEE har bedre CPU og til under halvparten av prisen.

Lenke til kommentar
At prossesoren er rask nok tror jeg så absolutt.

Har selv en Asus EEE, den har en intel celeron på 630mhz, og 1gb ram. Kjører en n-lited XP og maskinen er mer enn rask nok!

På grunn avv SSD disken som sitter i den oppleves den faktisk som veldig rask.

Er forsåvidt enig, men i forhold til prisen synes jeg den er litt svak. En Asus EEE har bedre CPU og til under halvparten av prisen.

Selv om jeg ikke har sett en Asus EEE i virkeligheten, så ser den ut til å ha en filleliten skjerm med "gigantisk" plastramme. Ifølge Wikipedia så har det største batteriet, som er på 5200 mAh, en varighet på ca. 3,5 timer. Dette er heller ikke noe å rope hurra for. Den billigste versjonen koster 3600 kr i Norge. Det er ikke akkurat det jeg vil kalle særlig billig.

Lenke til kommentar

En ny utgave av EEE har litt større skjerm, noe som gjør at det ikke blir en like stor "ramme" rundt skjermen.

 

Men jeg er også skuffet over at EEE (og dens konkurrenter) ikke har blitt i nærheten så billig som jeg trodde de skulle bli. Slik jeg ser det har de ikke revolusjonert prisen i det heletatt. Tvert i mot er det flere vanlige bærbare, med mye bedre spesifikasjoner, som er en god del billigere. Batteritiden på disse er dog veldig svak.

Lenke til kommentar
En ny utgave av EEE har litt større skjerm, noe som gjør at det ikke blir en like stor "ramme" rundt skjermen.

 

Men jeg er også skuffet over at EEE (og dens konkurrenter) ikke har blitt i nærheten så billig som jeg trodde de skulle bli. Slik jeg ser det har de ikke revolusjonert prisen i det heletatt. Tvert i mot er det flere vanlige bærbare, med mye bedre spesifikasjoner, som er en god del billigere. Batteritiden på disse er dog veldig svak.

 

Poenget med EEE er ikke bare prisen, men også størrelsen. Den er MYE mindre enn de som du sier har "mye bedre spesifikasjoner", og tro det eller ei, men det er mange av oss som gjerne ville hatt en miniatyr pc med ikke-superbra-men-bra-nok HW i seg. Hvis du ser på pris på f.eks 12"(som er den minste "vanlige" størrelsen på pc-er i dag), ser du at prisen faktisk er revolusjonert. Du får ikke en 12" til under 6-7k, og ettersom folk kjøper 12" for størrelsen, er det enda bedre med en 9" med tilsvarende specs for under 5k.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig i. Den koster faktisk såpass mye at jeg ikke bare kan kjøpe meg en(nå har jeg riktignok hverken jobb eller penger, men den er litt for dyr).

 

Poenget mitt er at det ikke er mye penger for en så god og liten pc, men at den fortsatt ikke er billignok for hvermannsen. Vi kan nok glede oss til slutten av 2008 da de virkelig billige, små, raske og batteri-gjerrige pc-ene kommer på markedet=D

Lenke til kommentar
Trur ikke alle fikk med seg perfekt for skule pc, trenger ikke rare kraften for å kjøre tekstbehandler og 10 timer batteri tid slår mer eller mindre alle andre bærbare så ble listet opp.

Thinkpad X61 med extended battery og batteri i ultra-bay så får du ca 12 timer, men da stikker batteriet noe ut på baksiden. Jeg er faktisk imponert jeg :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at hovedgrunnen til at Zepto velger en CPuen som de er valgt er pris og allokering av Atom CPUer, Zepto er ikke såå store.. så de stiller ikke veldig langt fremme i køen når intel slipper godsaker.

 

Ryktes forsåvidt at Asus og Acer alene har fått store deler av de første måneders allokering på Atom cpuer. Førstnevnte pga EEEPC 900, og sistnevnte pga sin kommende 9" prosjekt.

 

Så kan man begynne å finregne på hvor mye som blir igjen til småprodusenter som zepto.

Lenke til kommentar
Trur ikke alle fikk med seg perfekt for skule pc, trenger ikke rare kraften for å kjøre tekstbehandler og 10 timer batteri tid slår mer eller mindre alle andre bærbare så ble listet opp.

Thinkpad X61 med extended battery og batteri i ultra-bay så får du ca 12 timer, men da stikker batteriet noe ut på baksiden. Jeg er faktisk imponert jeg :dribble:

 

Men hvor mye koster en x61 med ekstra batteri? Thinkpad laptops er noe av det dyreste (og best bygga).

 

Sobient: Tror vi må presse på at HW.no tester en av disse snarest mulig.

Lenke til kommentar
Trur ikke alle fikk med seg perfekt for skule pc, trenger ikke rare kraften for å kjøre tekstbehandler og 10 timer batteri tid slår mer eller mindre alle andre bærbare så ble listet opp.

Thinkpad X61 med extended battery og batteri i ultra-bay så får du ca 12 timer, men da stikker batteriet noe ut på baksiden. Jeg er faktisk imponert jeg :dribble:

 

Men hvor mye koster en x61 med ekstra batteri? Thinkpad laptops er noe av det dyreste (og best bygga).

 

Sobient: Tror vi må presse på at HW.no tester en av disse snarest mulig.

Jeg mente at jeg var imponert over zeptoen jeg ;) , det var for å sammenligne priser :p X61 med ekstra batterier ligger på 17000.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...