Gå til innhold

Nye hodetelefoner - ~1k


edge

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Skal kjøpe nye hodetelefoner. Satser på å få dem under tusenlappen. Skal kun brukes til musikklytting hjemme, så hovedsaklig skal de være komfortable og med god lyd.

 

Har prøvd AKG K171s og likte de veldig godt, men syntes faktisk de lå litt tungt på hodet.

 

Ser for tiden på Sennheiser HD595. Noen som har noe å si om dem?

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann,

 

Skal kjøpe nye hodetelefoner. Satser på å få dem under tusenlappen. Skal kun brukes til musikklytting hjemme, så hovedsaklig skal de være komfortable og med god lyd.

 

Har prøvd AKG K171s og likte de veldig godt, men syntes faktisk de lå litt tungt på hodet.

 

Ser for tiden på Sennheiser HD595. Noen som har noe å si om dem?

 

Takker for svar :)

 

HD595 er egentlig litt spesielle klokker , det er egentlig enten elsk eller hat . De kan virke veldig bassløse og muligens noe lyse , men igjen er de veldi detaljrike og jeg vil faktisk tørre å si varme . Men siden de er så bassløse er det veldig mange som missliker dem , jeg personlig likte dem ganske godt :)

 

Jeg kan forøvrig anbefale Grado på det varmeste , men dette er da bare om du har tenkt å bestille fra utlandet siden grado er stykt overpriset her i norge. (Grado SR80 eller SR125 er noe å se på )

 

Og et lite tips , Styr unda ALT som har noe som helst med merket SkullCandy å gjøre ... Overprisa møkk! :p

Lenke til kommentar
Er klar over skullcandy-bløffen ja.

 

Grado er snasne saker, men krever, såvidt jeg vet, en forsterker?

 

DT 770 pro skal sjekkes ut. Hvordan er komforten?

 

Grado vil dra nytte av en forsterker , men det vil vel strengt tatt de fleste headphones , men de har ikke mer en 32 ohms motstand så PCen din skal klare å dra de veldi greit.

Lenke til kommentar
Eneste problemet jeg ser er med DT770 Pro er at jeg kun finner 80 ohm versjon, og da regner jeg med at jeg må kjøpe en forsterker i tillegg :hmm:

 

Nesj kobla til bærbare dataen min og får mer en høy nok lyd, får også nok lyd med og bruke mobilen som mp3 spiller.

Er ikke noe og stresse med

 

Høy nok lyd er jo greit nok , en I-pod klarer å få høy nok lyd til et par Sennheiser HD650 på 300 ohm , men om den klarer å kontrolere lyden på en grei måte er jo en annen ting...

Lenke til kommentar

Jeg har 80-ohmsutgaven av DT-770 Pro, og iPod Touchen min har ingen problemer med å dra den. Jeg får riktignok ikke abnormt høy lyd gjennom de, men de demper såpass godt at det gjør ingen ting. Jeg bruker sjeldent mer enn 50-70% lydvolum.

 

Ellers er det et sabla godt headsett som kosta meg 0,95 laken på eBay for cirka et halvt år siden (regner med du får det enda litt billigere nå, med tanke på kursen). En ulempe med mitt er at det har ganske lang kabel (3 meter), med de finnes vel med snurrekabel også. Uansett er ikke dette noe problem med mindre du skal bruke headsettet mye on-the-go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...