Gå til innhold

Hvilket rpg liker du best, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hos meg så er det helt klart The Elder Scrolls IV Oblivion

Bare med å gå rundt er jævla koselig, flotte områder som blir fremhevet bra.

Synes og historien var også god, og jeg likte alle mulighetene med å være alt fra ranger til wizard!!

Levelsystemet som folk klager over, jeg synes den er enkel og grei :)

Så The Elder Scrolls IV Oblivion som er det beste for min del!

Planescape: Torment er uten tvil det beste RPG-spillet når det kommer til historien. Knuser alt av bøker jeg har lest.

Kan ta en fra hver sjanger:

- Baldurs Gate 2

- Suikoden

- Fallout

For de som lurer, fallout går mer under det samme som Morrowind, mens BG 2 strekker seg mer mot vestlige rollespill generelt(Mass Effect, Neverwinter nights).

eg synas mass effekt, og gta san andreas. (tells burnout paradice?) er best kan ikkje forklara koffer, bare synas dei er best.

(men så har eg heller ikkje spilt andre rpg spill heller då)

Burout Paradise telles ikke.. Men, det gjør ikke GTA heller.. Selv om det har enkle spor av karakteroppbygning.. Men, da kan også SSX og Tony Hawk kategoriseres som rollespill.. :p

Mass Effect har jeg hørt mye bra om, og jeg har det i hylla her uåpnet og det venter på dagen jeg fullfører GTAIV og Lost Odyssey.. :)

Lost Odyssey, sammen med Crisis Core, er av de nyere rollespillene jeg liker godt, mens jeg er inne på det! Syntes FFX (Ikke nyere tid lengre, men) var greit nok, og samme med Folklore.. Utenom disse er det ingen som har fått interessen min..

Edit: Morsomste rulletekst øyebklikk er fra Crisis Core med:

Original FFVII Soundtrack

Nobou Uematsu (Please Smile)

Begynte å le litt når jeg så det! Musikken fra FFVII fikk meg til å starte med piano, så har sterkt forhold til musikken i dette spillet.. :)

Endret av Pebble

selv anbefaler jeg de fleste final fantasy spillene, men siden de er så mye omdiskutert så bestemmer jeg meg for å snakke om Grandia!

Grandia er et helt utrolig spennende og morsomt RPG-spill til Playstation one og en eller annen sega maskin.

Dette spillet byr på mange elementer som humor, action og romanse.

Man blir godt kjent med karakterene i spillet, og føler med dem når man spiller, i alle fall jeg :)

Musikken er fantastisk på de fleste steder i spillet, jeg vil til og med si at theme sangen og mange av de andre er på lik linje med final fantasy-seriens Nobuo Uematsu! Det sier litt, for jeg er en stor fan av han, og har kjøpt fysiske CD-er med soundtrackene til flere av spillene.

Spillet er et typisk adventure spill hvor hovedpersonen er en ung gutt som begir seg ut i verden for å følge farens fotspor som en eventyrer.

Spillet er barnevennelig, men det trekker ikke ned, det er helt utrolig bra spill synes nå jeg.

Battle systemet er veldig godt gjennomført og du går ikke lei av combatene med det første, slik man gjør i mange spill.

Og om du vil kan du unngå de fleste enemy encounters også, for monstre/fiender går fritt rundt i området du er i.

Spillet er ikke av det nyeste, men er et godt RPG spill jeg anbefaler på det varmeste.

Dette er på min topp RPG liste sammen med alle final fantasy spillene, chrono trigger, chrono cross og xenogears! :D

Gothic serien, uten tvil.

Gothic 2 er standaren av rollespill. Du har stemmning, personlighet, karakterer, mysterier og ikke minst følesen av at alt du sier/gjør teller inn på hvordan miljøet rundt deg. Feks, banker du opp en så vil han ikke ha mer med deg å gjøre. PERFEKT!

Helt enig. Gothic 2 er kanskje det beste spillet noen gang laget. Ikke glem det perfekte kampsystemet. Litt uvant i begynnelsen, men blir man flink nok kan man drepe en orc som lvl 1. Og jeg må framheve historien og stemningen igjen. Helt fantastisk.

Nå har jeg begynt å spille morrowind. Jeg liker systemet alt er bygd opp som, som jeg har fått på følelsen av er i likhet med Oblivion sitt (dette skal snart kjøpes).

Jeg spiller en Orc Imperial og har The Warrior som stjernetegn. Holder på med noen sidequests i den store byen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...