Gå til innhold

Nå blir det stille


Anbefalte innlegg

Jeg har en tidligere modell av disse: https://prisguiden.no/product.php?productId=41580

kjøpt i USA for litt under 200 dollar for noen år siden. De funker bra mot susinga på fly, blir mindre trøtt i hue. Noe støy kommer gjennom kroppen også, kan man merke, særlig på gammeldagse tog. Man får imidlertid bedre lyd i hodetelefoner UTEN støydemping til samme pris. Funker greit med iPod.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva slags passive propper med mulighet til å "slippe igjennom lyd" kjenner du til utover forsvarets utstyr?

 

 

Til Shures passive propper (e2c, SE-serien m.m.) får du en Push-to-hear (PTH)-modul du kan henge mellom headsettet og lydkilden, der du kan velge å høre gjennom en integrert mikrofon heller enn å ta inn og ut headsettet. Sikkert ikke god nok lydkvalitet til at det er komfortabelt å holde en lang samtale, men mer enn greit nok til alle de små minisamtalene, der du _ikke_ har lyst til å bruke 30 sekunder på å få proppene inn igjen etterpå. :)

 

Joa, greit nok, men det er jo bare en hengende mikrofon, og en sak som lar deg velge mellom mikingang og høyttalerinngang, sånt kan jeg mekke selv :) Tenke mer på varianter der mikrofon og høyttaler er endel av selve proppe-systemet, og der man har større muligheter til kontroll og adaptiv oppførsel enn bare å slå ting på og av. Men takk for lenken uansett, den kan jo være nyttig denne også, selv om den er enkel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Må väre marketing BS dette vel. Bose, Panasonic og alle andre som har elektronisk stöydemping kommer vel på banen met motmeldinger etterhvert. Dessuten er det ikke heldigitalt för det er spdif/optisk inngang på dem.

 

(Quietcomfort 2 og 3 er fantastiske. Har utrolig mange timer i flysete med begge disse bak meg)

Lenke til kommentar

Quietcomfort 2, som ligger på 1500 kr med dagens dollar kurs. Store spørsmålet er hva som forsvarer prisen på 4500kr(evnt om det er så stor forkjell at det forsvarer prisen). Kjøpte selv Beyerdynamic DT 770 Pro som fungerer ca som vanlige øreklokker, demper masinga til dama og det holder lenge for meg.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Har selv Quiet Comfort 3 og anbefaler de på det sterkeste. I begynnelsen ble jeg kvalm av å ha de på, men det gikk heldigvis over. Skulle ønske at de fjernet mer høyfrekvent støy på fly, men det skal ikke mye musikken til før alt det er vekk. Er spent på hva det headsettet fra Sony kan gjøre på fly, det som tross alt må regnes som det beste stedet å bruke slike hodetelefoner.

Lenke til kommentar

Jeg TROR at headsettet demper lyden mer enn "bare" 28dB, mulig jeg har feil, men tror at de 28dB er kun den aktive delen av dempingen, klokkene har vel også en passiv form for demping, de er jo hel lukkende klokker, samme design som vanlige hørselvern. fjerner vel en del ekstra dB der og?

 

så om det faktis blir 70dB støy ved en 90dB gressklipper er litt usikkert.

 

ellers så er det stor forkjell på noise cancelling teknologi, har prøvd ett par 3 forkjellige sett, og det viste seg til at settet som dempet mest dB (på papiret) var mest ubehaglig.

ja, settet dempte mye mer lyd, men på en måte erstattet støyen med en slags "tom" lyd, forstå den som kan.... Følelsen en fikk av å sitte med den "billige" dempingen var som å få effekten av å høra på høy støy uten å faktis høre lyden...

resultatet var at det var bedre å sitte med ett headset som dempet lyden korrekt men mindre, enn ett headset som dempet mye men "billigt".

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er i Japan naa, og her har de disse her for 1800 kroner... Tror jeg tar og kjoper meg et imorgen jeg, var litt skeptisk da jeg saa paa de idag. Jeg ville bare sjekke hva prisen paa disse er i Norge, men den var altsaa temmelig mye hoyere :p

 

Testet de litt i butikken, og de virket helt fantastisk! De fjernet nesten all bakgrunnslyd, men man kunne hore folk snakke veldig bra. Det var bare stoyen i bakgrunnen som forsvant. Herlig! Gleder meg allerede til aa kjope de :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...