Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sexnekt som straff


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dessverre så finnes de og det er akkurat det som er tema for diskusjonen. :)

 

Ja om en gutt er sammen med ei jente som bruker sex som pressmiddel,skjønner jeg virkelig ikke hvorfor han forblir i forholdet. Om sex har så stor betydning for han,framfor at han er glad i henne osv. Om han ikke klarer å komme til buns i problemet hvorfor jenta gjør dette sammen med henne. Om situasjonen ikke blir bedre så får han vel kvitte seg med dama da.... Ser ingen annen løsning på problemet dessverre!

Lenke til kommentar
Dessverre så finnes de og det er akkurat det som er tema for diskusjonen. :)

Om sex har så stor betydning for han,framfor at han er glad i henne osv.

 

Nå er jo det å ha sex det mest intime man kan gjøre med ett annet menneske så det av alle ting er vel "viktig" i ett forhold. Altså total hengivenhet til den man er glad i. Å missbruke dette for å presse partneren sin eller for å oppnå noe viser vel heller at den av de to i ett forhold som gjør dette ikke er glad i sin partner og ikke omvendt. Du tenker jo stikk motsatt av hva som er realiteten kjære deg. Burde ikke den som føler seg forsmådd og tyr til sexnekt heller fortelle partneren sin hva som er galt fremfor å bruke sex som en vektstang for å oppnå noe som partneren sannsynligvis ikke vet er ett problem engang.

Lenke til kommentar
Eller skjuler jenter sin sexfiksering for omgivelsene? Det er jo ganske stereotypisk at gutten skal nedlegge jenter mens jentene skal være jomfruelige og helst uberørte. Tenk over det du. Jeg tror nok at du styres mer av de innlærte stereotypene enn du er klar over.

 

 

Nei vet du jeg bryr meg svært lite om hva andre mener om meg,i den grad at jeg ville valgt å skjuler deler av megselv og la være å snakke om ting. Er ganske så åpen av meg å snakker om det meste. Snakker ut om det meste,er åpen når det kommer til sex,i alle fall til dem jeg er i forhold til.

 

Du synes at jeg styres av innlærte sterotyper enn jeg er klar over??

Hvordan kan du sitte å si det når du ikke engang kjenner meg som person.

 

Jeg synes du drar alle jenter under en kam her,alle er ikke like. Jeg er på min måte,bryr meg lite om at jeg skal gi uttrykk til andre at jeg er jomfruelig osv. De jeg har har forhold til vet godt jeg ikke er det når det kommer til å ha sex,samme om jeg vet det om dem. Er skjeldent man finner en jomfru på 25 nå til dags. Men samma det.. Gidder ikke gi utrykk for at jeg er en annen person enn jeg er. Jeg har bedre ting å bedrive tiden min enn å være skuespiller ass.

Lenke til kommentar

Så nå sier du plutselig at du har sterk seksualdrift? Nå får du jammen bestemme deg jente. :)

 

Red.: Det var forøvrig du som sa at jenter hadde lavere seksualdrift enn gutter, jeg påpekte at dette er strengt idividuelt. Så om noen skjærer noen under en kam her så må det være deg.

 

[spøk]Det er vel ikke så greit å holde styr på hva man selv sier bestandig. Årsak konsekvens vet du, kanskje du har tenkt på sex i mellomtida. :D [/spøk]

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Gutter tenker mye oftere på sex enn det jenter gjør. Gutter har et mye større behov for å runke vis dem ikke får seg noe. Jenter har ikke dem samme drivselen i så sterk grad. Så det er ikke pisspreik.

Har du noe som underbygger den påstanden? Greit å ha noe å slenge i bordet med, før du spyr ut med "fakta." Den eneste forskjellen, slik jeg ser det, er at gutter er langt mer åpne om sine drifter.

 

Ja når jenter snakker om forskjellen på seg og gutter. venninder seg imellom. Derfra har jeg det fra. Vet hva jenter snakker om bak ryggen til gutta. Det er ganske vanelig at gutter er mere sexfikserte enn jenter,sier ikke at jenter ikke kan være det. Men det er noen hakk høyere på menn i de fleste situasjoner. Slik jeg har merket meg. Sånn generelt sett!

Det der er din subjektive mening og ikke fakta.

Lenke til kommentar
Så nå sier du plutselig at du har sterk seksualdrift? Nå får du jammen bestemme deg jente. :)

 

Red.: Det var forøvrig du som sa at jenter hadde lavere seksualdrift enn gutter, jeg påpekte at dette er strengt idividuelt. Så om noen skjærer noen under en kam her så må det være deg.

 

[spøk]Det er vel ikke så greit å holde styr på hva man selv sier bestandig. Årsak konsekvens vet du, kanskje du har tenkt på sex i mellomtida. :D [/spøk]

 

 

Ikke missforstå ordene mine du!!! Si meg når har jeg sagt til deg at jeg ikke har sexual drift i det hele tatt? Slutt å missforstå meg!! Jeg sier at jeg klarer meg fint uten,det er ikke noe problem. Men jeg selv ville nok ikke hatt problemer med å prate om se til noen om det ble et tema. Slik som nå. Jeg er ikke sexfiksert 24/7. Klarer meg fint uten sex,alt dreier seg ikke om sex i mitt liv. Men jeg er ikke den type jente som skjuler ting for andre å holder ting tilbake for å gi andre utrykk jeg er en annen en jeg er. Alle de som kjenner meg som person vet det. Men ikke i den grad at

 

Si meg hvorfor dro du diskusjonen over på meg som person? Trodde vi satt å diskuterte satt å diskuterte saken her jeg. Før du begynnte å ta besluttning om hvordan jeg var som person når du ikke vet hvem jeg er,eller noe om meg.

Lenke til kommentar

de som eventuelt har ingått sexnekt, sikker på at det ikke har vært under settingen fleip? altså, ingenting forundrer meg, men likevel høres det jo unektelig litt merkelig ut å bytte sex mot tjenester i et forhold, for det er jo det de da gjør. skal ikke utdype hvilke asosiasjoner tanken gir meg...

jeg har selv utrykt noe slik som: "får passe deg nå, ellers blir det ikkeno på ei uke", eller lignende, men jeg har da aldri ment det...- og gubben har da definitivt forstått at det er fleip.

Lenke til kommentar
Gutter tenker mye oftere på sex enn det jenter gjør. Gutter har et mye større behov for å runke vis dem ikke får seg noe. Jenter har ikke dem samme drivselen i så sterk grad. Så det er ikke pisspreik.

Har du noe som underbygger den påstanden? Greit å ha noe å slenge i bordet med, før du spyr ut med "fakta." Den eneste forskjellen, slik jeg ser det, er at gutter er langt mer åpne om sine drifter.

 

Ja når jenter snakker om forskjellen på seg og gutter. venninder seg imellom. Derfra har jeg det fra. Vet hva jenter snakker om bak ryggen til gutta. Det er ganske vanelig at gutter er mere sexfikserte enn jenter,sier ikke at jenter ikke kan være det. Men det er noen hakk høyere på menn i de fleste situasjoner. Slik jeg har merket meg. Sånn generelt sett!

Det der er din subjektive mening og ikke fakta.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg har hørt det et annet sted utenom det. Hvor vet jeg ikke. Men tror at det har noe med at menn produserer mere av testosteron eller noe enn det kvinner gjør. Dette er noe som øker sexysten mere. Siden da kvinner produserer mindre så sier det jo at sexlysten er lavere.

 

Shoot me if im wrong!

Lenke til kommentar

Jenter vil ha sex like ofte som gutter. Det viser tall fra datingtjenesten Q500s medlemsdatabase.

 

På Q500 blir alle medlemmene tilbudt å ta en psykologisk test som skal hjelpe dem med å finne en partner de passer sammen med. Flere enn 21 000 har tatt testen, og tallenes tale er klar: Blant menn vil 36,9 prosent ha sex én til to ganger i uken, mens tallet hos kveinnene er på 34,2 prosent.

 

Ikke overrasket

 

Dette tallet viser altså det motsatte av den vanlige forestillingen i samfunnet, om at menn har lyst på sex oftere enn kvinner.

 

- Dette er likevel ikke overraskende tall, sier Dagfinn Sørensen, som er psykolog og spesialist i klinisk sexologi, og som har analysert tallmaterialet for Q500.

 

- Tallet ligger tett opptil den faktiske praksisen. En seksualvaneundersøkelse som er utført av Folkehelseinstituttet i Norge viser at folk gjennomsnittlig har to samleier i uken, forteller Sørensen, som til daglig driver den private klinikken Sexologispesialisten i Tromsø i Norge.

 

Selv om tallene fra denne undersøkelsen gjelder for vanlige folk som er medlem av en datingtjeneste på internett, er materialet så stort at de kan fortelle noe om sexønsker i befolkningen generelt.

 

Gutta skryter på seg

 

En vanlig effekt i undersøkelser som handler om sex, er at gutta sier de har større seksuelle behov enn de egentilg har, mens jenter sier de har mindre behov enn de egentlig har. Dette begrunnes ofte med sosiale forventninger om at menn skal være virile og utholdende, mens kvinner skal være tilbakeholdne og kyske.

 

- I dette materialet kan vi kanskje se en motsatt effekt, sier Sørensen.

 

- Det er mulig at kvinner her har overrapportert hvor mye sex de ønsker for å gjøre seg mer attraktive, ettersom det er en forventning om at menn ønsker sex ofte. Mennene kan ha underapportert av samme grunn - altså at de ikke vil ”skremme bort” potensielle partnere ved å ha for store seksuelle behov, sier Sørensen.

 

Likevel konkluderer Sørensen med at tallene ikke viser noe annet enn at folk flest verken ønsker eller trenger sex mer enn 1-2 ganger i uken.

Lenke til kommentar
Jenter vil ha sex like ofte som gutter. Det viser tall fra datingtjenesten Q500s medlemsdatabase.

 

På Q500 blir alle medlemmene tilbudt å ta en psykologisk test som skal hjelpe dem med å finne en partner de passer sammen med. Flere enn 21 000 har tatt testen, og tallenes tale er klar: Blant menn vil 36,9 prosent ha sex én til to ganger i uken, mens tallet hos kveinnene er på 34,2 prosent.

 

Ikke overrasket

 

Dette tallet viser altså det motsatte av den vanlige forestillingen i samfunnet, om at menn har lyst på sex oftere enn kvinner.

 

- Dette er likevel ikke overraskende tall, sier Dagfinn Sørensen, som er psykolog og spesialist i klinisk sexologi, og som har analysert tallmaterialet for Q500.

 

- Tallet ligger tett opptil den faktiske praksisen. En seksualvaneundersøkelse som er utført av Folkehelseinstituttet i Norge viser at folk gjennomsnittlig har to samleier i uken, forteller Sørensen, som til daglig driver den private klinikken Sexologispesialisten i Tromsø i Norge.

 

Selv om tallene fra denne undersøkelsen gjelder for vanlige folk som er medlem av en datingtjeneste på internett, er materialet så stort at de kan fortelle noe om sexønsker i befolkningen generelt.

 

Gutta skryter på seg

 

En vanlig effekt i undersøkelser som handler om sex, er at gutta sier de har større seksuelle behov enn de egentilg har, mens jenter sier de har mindre behov enn de egentlig har. Dette begrunnes ofte med sosiale forventninger om at menn skal være virile og utholdende, mens kvinner skal være tilbakeholdne og kyske.

 

- I dette materialet kan vi kanskje se en motsatt effekt, sier Sørensen.

 

- Det er mulig at kvinner her har overrapportert hvor mye sex de ønsker for å gjøre seg mer attraktive, ettersom det er en forventning om at menn ønsker sex ofte. Mennene kan ha underapportert av samme grunn - altså at de ikke vil ”skremme bort” potensielle partnere ved å ha for store seksuelle behov, sier Sørensen.

 

Likevel konkluderer Sørensen med at tallene ikke viser noe annet enn at folk flest verken ønsker eller trenger sex mer enn 1-2 ganger i uken.

 

 

Men for å være nøyaktig så er ikke akkuratt den en datingundersøkelsen den mest beste kilden man kunne brukt her da. Da det er bare gjennomført på folk som er på søken etter partnere. Altså andre deler av befolkningen er ikke brukt i denne undersøkelsen her. Så da blir jo ikke akkuratt denne utregningen helt nøyaktig for å bruke som en kilde,det er akkuratt som nettby og blink skulle tatt en slik undersøkelse som dette. Ville ikke brukt det som 100% fakta.

Lenke til kommentar
Gutter tenker mye oftere på sex enn det jenter gjør. Gutter har et mye større behov for å runke vis dem ikke får seg noe. Jenter har ikke dem samme drivselen i så sterk grad. Så det er ikke pisspreik.

Har du noe som underbygger den påstanden? Greit å ha noe å slenge i bordet med, før du spyr ut med "fakta." Den eneste forskjellen, slik jeg ser det, er at gutter er langt mer åpne om sine drifter.

 

Ja når jenter snakker om forskjellen på seg og gutter. venninder seg imellom. Derfra har jeg det fra. Vet hva jenter snakker om bak ryggen til gutta. Det er ganske vanelig at gutter er mere sexfikserte enn jenter,sier ikke at jenter ikke kan være det. Men det er noen hakk høyere på menn i de fleste situasjoner. Slik jeg har merket meg. Sånn generelt sett!

Nå er jo det, som nevnt lengre opp, subjektivt og mer eller mindre en samfunnsmessig antagelse som ansees som fakta. Det blir på samme måte som at det er oppe og vedtatt at kvinner elsker sladder, mens menn ikke gjør det. Når man derimot går ting litt å sømmene reflekterer det ikke nødvendigvis virkeligheten. Fult mulig kvinner elsker sladder, men menn henger definitivt ikke etter. Det finnes til og med de som påstår at menn liker det mer enn kvinner. F.eks er det ikke uvanlig å høre om DEN jævla inkompetente, overbetalte pappskallen på jobben. Kort sagt, kjønnmessige stereotyper stemmer langt fra alltid.
Lenke til kommentar

Det stemmer nok at forskjellen mellom gutter og jenter ikke er like stor generelt sett som mange tror. Jeg har kompiser som har relativt lav sexlyst, mens for eksempel dama mi har mer sexlyst enn selv meg, når man er borte fra hverandre er det ikke uvanlig for henne å fingre 4-5 ganger på en dag. Langt mer enn jeg runker med andre ord.

 

Men ja, jenter som bruker sex som pressmiddel er patetisk. Krangler og slik er irrelevant for temaet.

 

Jeg synes også det er en stor myte at sexlivet nødvendigvis dabber av etter en stund. Hvis man begge har et positivt og nyskjerrig forhold til sex så er det ingen grunner til at sexlivet skal falle sammen. Såklart går det i bølger, men at det blir permanent dårlig er bare en egens feil.

Lenke til kommentar
Gjest Jente 25

sexnekt er latterlig, men jeg tviler ikke på at det brukes, personlig syns jeg synd på de fleste av kjærestene til venninnene mine, fordi de herses med... Kvinnfolk er faen ta meg umulige :p

 

Jeg vil våge å påstå at det er stor forskjell på "hvis ikke du betaler middagen får du deg ikke noe på ei uke" og andre, litt lignende, ting som involverer krangling. Hvis ei jente kan nekte kjæresten sex på grunn av noe helt lavpanna, som at bursdagsgaven ikke var dyr nok, så er det tydelig at hun ikke har interesse av å ha sex med ham, eller mangler hjerne (eller begge deler). = dump.

 

Problemet, tror jeg, er at det er en del mannfolk som (for helv.) ikke fatter når de har gjort noe galt (veldig ofte fordi kvinnfolket for helv. ikke vet hvordan de skal få ham til å fatte det - er så fine ting :p). Og noen kvinnfolk har problemer med å snakke om ting. Komboen er interessant. Selvsagt, det er ikke veien å gå å marsjere opp og si "nå får du deg ikke noe på ei uke" som om det skulle løse noe. Myter er at menn har mer behov for sex enn jenter, and being a girl vet jeg godt at menn og kvinner reagerer forskjellig på mangelen på sex (jeg har vært i en del avstandsforhold, enough said). Derfor kan det hende at kvinnfolk bruker det som et middel i desperasjon, når det da kommer til ting som involverer krangling, hvis de har problemer med å ta opp problematiske spørsmål og sånt. Betyr ikke at jeg støtter det da, men jeg tror nok det er mye av den også.

 

Å voice det er uansett idioti. Altså, hvis jeg krangler med typen kan jeg nekte sex, men da sier jeg ikke til ham at "nå nekter jeg deg sex", og da er det heller ikke som om jeg har satt meg ned og bestemt meg for å bruke det som en straff mot ham. Det blir en mer slags indirekte ting, på grunnlag av at jeg er sint, og sex er ikke et option når jeg er sint. Selvsagt har jeg ikke lyst når jeg er sinna på fyren. Altfor mange kvinnfolk tror at om de bare oppfører seg surt nok mot typen over lengre tid så skal han til slutt si unnskyld eller angre, men jeg tror heller at lysten til å be om unnskyldning minker jo surere jenta er. Hvis hun virker umulig å få gjort glad igjen, og bare er sur og kald for å være sur og kald, i tillegg til å slenge dritt om at hun skal nekte deg sex, ja nei da... har du et kjipt kvinnfolk.

 

Til slutt vil han kanskje angre på hva han eventuelt har gjort, men da på feil grunnlag; fordi hu er så forbanna sur :p

 

Men jeg sporer av (JEG KJEDER MEG), point being; sexnekt for idiotiske ting er .. idiotisk. Spør dem hvorfor de gjør det, og hvis de ikke har et vettug svar eller avslører en eller annen problematikk i forhold til å hanskes med konflikt som kan forstås.....dump dem. De er manipulative.

 

PS: Tøfler er kjedelig, husk det alle sammen, tør å krangle :p

Lenke til kommentar
sexnekt er latterlig, men jeg tviler ikke på at det brukes, personlig syns jeg synd på de fleste av kjærestene til venninnene mine, fordi de herses med... Kvinnfolk er faen ta meg umulige :p

 

Jeg vil våge å påstå at det er stor forskjell på "hvis ikke du betaler middagen får du deg ikke noe på ei uke" og andre, litt lignende, ting som involverer krangling. Hvis ei jente kan nekte kjæresten sex på grunn av noe helt lavpanna, som at bursdagsgaven ikke var dyr nok, så er det tydelig at hun ikke har interesse av å ha sex med ham, eller mangler hjerne (eller begge deler). = dump.

 

Problemet, tror jeg, er at det er en del mannfolk som (for helv.) ikke fatter når de har gjort noe galt (veldig ofte fordi kvinnfolket for helv. ikke vet hvordan de skal få ham til å fatte det - er så fine ting :p). Og noen kvinnfolk har problemer med å snakke om ting. Komboen er interessant. Selvsagt, det er ikke veien å gå å marsjere opp og si "nå får du deg ikke noe på ei uke" som om det skulle løse noe. Myter er at menn har mer behov for sex enn jenter, and being a girl vet jeg godt at menn og kvinner reagerer forskjellig på mangelen på sex (jeg har vært i en del avstandsforhold, enough said). Derfor kan det hende at kvinnfolk bruker det som et middel i desperasjon, når det da kommer til ting som involverer krangling, hvis de har problemer med å ta opp problematiske spørsmål og sånt. Betyr ikke at jeg støtter det da, men jeg tror nok det er mye av den også.

 

Å voice det er uansett idioti. Altså, hvis jeg krangler med typen kan jeg nekte sex, men da sier jeg ikke til ham at "nå nekter jeg deg sex", og da er det heller ikke som om jeg har satt meg ned og bestemt meg for å bruke det som en straff mot ham. Det blir en mer slags indirekte ting, på grunnlag av at jeg er sint, og sex er ikke et option når jeg er sint. Selvsagt har jeg ikke lyst når jeg er sinna på fyren. Altfor mange kvinnfolk tror at om de bare oppfører seg surt nok mot typen over lengre tid så skal han til slutt si unnskyld eller angre, men jeg tror heller at lysten til å be om unnskyldning minker jo surere jenta er. Hvis hun virker umulig å få gjort glad igjen, og bare er sur og kald for å være sur og kald, i tillegg til å slenge dritt om at hun skal nekte deg sex, ja nei da... har du et kjipt kvinnfolk.

 

Til slutt vil han kanskje angre på hva han eventuelt har gjort, men da på feil grunnlag; fordi hu er så forbanna sur :p

 

Men jeg sporer av (JEG KJEDER MEG), point being; sexnekt for idiotiske ting er .. idiotisk. Spør dem hvorfor de gjør det, og hvis de ikke har et vettug svar eller avslører en eller annen problematikk i forhold til å hanskes med konflikt som kan forstås.....dump dem. De er manipulative.

 

PS: Tøfler er kjedelig, husk det alle sammen, tør å krangle :p

 

 

ehhh in short: DITCH THE BITCH! finnes bedre der ute! (sagt det før?, ...åja...whatever)

:cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...