Gå til innhold

Hvor ofte bør man vaske dongeribuksa?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser ingen grunn til ås vaske buksa etter kun to dager, det sliter veldig på buksene å vaske de så ofte. Jeg kan godt bruke en bukse 2-4dager i strekk, for så å henge den til lufting mens jeg bruker en annen bukse. Deretter kan jeg når jeg finner det for godt bruke den samme buksa igjen i en ny 2-4dagers periode før den vaskes. Søler jeg på den eller lukter den vasker jeg den sølvfølgelig.

Lenke til kommentar

kommer an på hvor mye jeg bruker de det... som regel bruker jeg bare dongeribuksene mine toppen 2 timer om dagen.. til og fra jobb.. da kan det gjerne gå en uke eller noe mellom hver vask.. kanskje til og med mer.. men om jeg bruker en bukse 2-3 hele dager så er den klar for vask...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Vask den når den ser skitten ut/lukter surt i skrittet :p.

 

Det kan være fordelaktig å vaske den på vrangen, og bare 40 grader, dersom man vil beholde fargen bedre. Noen dongeribukser kan miste fargen uregelmessig avhengig av hvordan buksen bretter seg dersom du vasker den uten å vrenge den. Kanskje det hovedsaklig gjelder billige bukser, ikke vet jeg :p.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Spørs helt på omstendighetene. Bruker jeg buksen på en lang gåtur, eller svetter i den vaskes den selvsagt. Bruker jeg buksen bare på skolen, mens jeg kaster på meg en joggebukse i det sekundet jeg kommer hjem, så kan det gå 1-2 uker mellom hver vask.

 

Hiver jeg på en vaskemaskin og har plass til en bukse eller to til, så vasker jeg de bare for å få det gjort. Nå skal det sies at jeg ikke har bukser til 3k, men nærmere 300 spenn fra H&M osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...