Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe meg audi allroad, men lurer på hvilken motortype


gyt6

Anbefalte innlegg

hei

 

skal kjøpe meg audi allroad 2001-2003 mod til en ca 350 000, men lurer fælt på hvilken motortype eg skal gå for. står mellom 2,7 biturbo (250 hk) eller 2,5 tdi (180 hk)

hvis det hadde blitt 2,5 tdi hadde eg kjøpt et dtk (diesel tuning kit fra biltuning.no) til 4990 kr og får då ca 221 dieselhester med 455 nm kontra 2,7 biturbo med sine orginalt 350 nm. går selvfølgelig an å sette på en chip og kommer då opp i ca 300 +- hk , men koster 6-9000 kr

pluss at den "roter" med div styringsenheter og det har eg egentlig ikke lyst til. dtk roter ikke med noe som helst annet enn optimalisering av signalene til og fra dieselpumpa.den kan monteres og fjernes helt uten noe form for justering.tenker og litt på den psyko veiavgiften til dieselbiler og.....hmmm

lyden i bensineren med effektannlegg e jo dritrå (smak og behag hehe):

noen tips

 

Takk for innspill :thumbup:

Endret av gyt6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

 

skal kjøpe meg audi allroad 2001-2003 mod til en ca 350 000, men lurer fælt på hvilken motortype eg skal gå for. står mellom 2,7 biturbo (250 hk) eller 2,5 tdi (180 hk)

hvis det hadde blitt 2,5 tdi hadde eg kjøpt et dtk (diesel tuning kit fra biltuning.no) til 4990 kr og får då ca 221 dieselhester med 455 nm kontra 2,7 biturbo med sine orginalt 350 nm. går selvfølgelig an å sette på en chip og kommer då opp i ca 300 +- hk , men koster 6-9000 kr

pluss at den "roter" med div styringsenheter og det har eg egentlig ikke lyst til. dtk roter ikke med noe som helst annet enn optimalisering av signalene til og fra dieselpumpa.den kan monteres og fjernes helt uten noe form for justering.tenker og litt på den psyko veiavgiften til dieselbiler og.....hmmm

lyden i bensineren med effektannlegg e jo dritrå (smak og behag hehe):

noen tips

 

Takk for innspill :thumbup:

 

Styr langt unna dieselsekerne til VAG, ventilmekanismen er langt fra brukbar, og det koster skjorta å reparere.

Lenke til kommentar
i see, men hvis eg kjøper sånn dtk som nevnt i min første post og får 221 hk med 455 nm. då skulle etter min menig gruse biturboen med sin 250hk og 350 nm i feks 0-100/150 eller???

 

Hei.

 

Hadde selv en 2002 mod 2,5 med chip (husker ikke hvilken), hadde vel rundt 225 hk.. dennne trakk kjempe bra når det kom litt turtall. kjøp heller 2,5 og chip istede for 2,7! Var så fornøyd at jeg kjøpte en 3,0 2007 når jeg skiftet ;)

Lenke til kommentar

hjertelig takk for alle tips folkens :thumbup:

 

var borte hos Sandven As idag siden det er de jeg bruker til å importere bil.(fantastisk seriøs bedrift og glimrende kundebehandling btw) og lurte litt på div ang import og å finne bil osv osv, men fekk blankt avslag gitt. de ville ikke importere en allroad i den prisklassen og modell nettopp på grunnlag av de negative sidene som er nevnt hittil og luftfjærsystemet på en sånn "gammel" bil så der gjekk allroaden i vasken. litt kjipt men sånn er det bare. gidder ikke kjøpe meg problemer

 

så då må eg finne på noe annet. kanskje en vanlig A6 med 2,7 biturbo eller er det samme greiene der og med kamaksling og de tingene der???

Endret av gyt6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...