Gå til innhold

Gran Turismo kanskje til PC (PC)


Anbefalte innlegg

Enkelte tror jo at PS3 har bedre hardware enn en PC til 30.000 ,- og at teknologien ligger lysår forran.

Hehe, ja, men sånn var det jo etter at ps2 var lansert og det tidlig ble snakk om ps3.

 

Et 8800gts 512mb kort kombinert med en c2d e8400 og 4 gig ram idag er jo like bra/bedre enn ps3 sin hw?

 

Når PS3 kom her i europa (og forsåvidt også usa), så lanserte nvidia 8-serien, som slår PS3 på ytelse.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GT til pc? joda sikkert greit det. men jeg mener de burde bruke tiden på å få til en sikkerlig skademotor til GT5 istede for å porte det til pc. så kan de heller vurdere det med med GT6. jeg vil tippe det blir langt mindre arbeid til GT6 dersom det også kommer til PS3, forid da har du grunnlaget fra GT5, slik som det var med GT3-GT4.

 

når det gjelder diskusjonen rundt det å kunne kjøre det på like bra eller bedre settings på pc vs PS3 så vil jeg si at det er billigere med PS3, men en god pc vil klare enda råere settings fordi de har mer krefter. men det koster jo lett 5 ganger så mye da, så det blir opptil hver enkelt å velge hva de vil bruke penger på.

 

Nei, det koster ikke "lett 5 ganger så mye" å få en PC som er vesentlig kraftigere enn enn PS3 på spillfronten. Halverer du estimatet ditt til 2.5 så er du nok endel nærmere sannheten.

 

AtW

du misforsto meg litt. jeg vet at en pc til 7,5k kan klare å slå en PS3 på ytelse. dersom du inkluderer en god kontroller, skjerm og tastatur og mus pakke så blir det kanskje litt lite med 7,5k. men da må du vel vurdere å ta med prisen på en god tv til PS3en også, så er du over 10k totalt der også.

 

jeg mente ikke at du måtte opp på 15k for å slå PS3, men det er ikke noe problem å bruke 15k på en god pc.

 

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklage valget av ordet "lett", men slik jeg har erfart det så stiger prisen på en pc lett til 15k når du først skal handle. sist jeg sjekka så bygde folk flest ikke en maskin for kun å overgå ytelsen til PS3. uansett så er poenget mitt at du misforsto meg litt, kanskje fordi jeg formulerte meg litt dumt.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan se er Gran Turismo 5 eneste grunnen til å kjøpe PS3, i hvert fall for meg. Jeg håper derfor inderlig at GT-serien en gang kommer til PC.

 

Etter min mening sliter GT5 med lav oppløsning og mangel på AA. Bilene er modelert bra og omgivelsene ser bra ut, men på en PC med høy oppløsning og full AA ville det sett langt bedre ut! :green:

 

 

Det var også en heftig diskusjon om at PC er så mye dyrere enn PC. Jeg ser ikke helt relevansen til artikkelen, men en PC behøver ikke koste stort mer enn en PS3. Hvis vi antar at "alle" kjøper en PC, så trenger man jo ikke plusse på mange tusen før denne PCen er på nivå med en PS3. Altså at man legger disse 3000 kronene det koster for en PS3 i en bedre PC...

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Enkelte tror jo at PS3 har bedre hardware enn en PC til 30.000 ,- og at teknologien ligger lysår forran.

Får ikke håpe den kommentaren der er siktet mot meg, for så dum er jeg ikke!!

 

Såklart skal en pc til 9000kr-13000kr slå PS3. Men for eks Unreal Tournament III til PS3 og PC er ganske lik grafiskt sett som mangen anmeldelser har påpeket

 

Og du som sa att ikke kjøp mer konsoller, hmm da går jeg glipp av alt for mangen storspill som kommer til 360, Wii og PS3, trenger ikke nevne dem engang, dem fleste vet hva spillene er :p

Lenke til kommentar
Er ikke så dyrt for å kjøpe en pc så driver alle PS3 spill så har komt ut til begge platformene, en kjapp kikk hos PS.no avslørte at 4.5k holder.

Ja sikkert, og jeg er "kongen" av Norge! SÅ du kan si den pcen jeg har som ble kjøpt i 2007 hos komplett.no til 4900kr klarer å ta PS3, ja sakligt

Amd 3800+, geforce 7650 GS 258mb videominne og 2048ram, denne klarte nesten ikke call of duty 4 på low og med jævla mye lagg og slowdowns mens ps3en kjører omtrent high uten problemer, du har nok bommet litt der

Lenke til kommentar
Er ikke så dyrt for å kjøpe en pc så driver alle PS3 spill så har komt ut til begge platformene, en kjapp kikk hos PS.no avslørte at 4.5k holder.

Ja sikkert, og jeg er "kongen" av Norge! SÅ du kan si den pcen jeg har som ble kjøpt i 2007 hos komplett.no til 4900kr klarer å ta PS3, ja sakligt

Amd 3800+, geforce 7650 GS 258mb videominne og 2048ram, denne klarte nesten ikke call of duty 4 på low og med jævla mye lagg og slowdowns mens ps3en kjører omtrent high uten problemer, du har nok bommet litt der

 

At du gjorde et dårlig kjøp betyr jo ikke at vi andre må gjøre det.

Du kommer altså med så elendige argumenter enkelte ganger at det rett og slett er latterlig :nei:

 

Du kan nok klare å sette sammen en maskin idag til 5'000kroner som har mer kraft enn en PlayStation3.

Om du har brukt 4'900kroner på en maskin hos komplett (som er en dyr nettbutikk også, så det er sagt) har da overhode ikke noe med oss andre å gjøre, eller hva situasjonen er idag. Når du skaffet den så kostet vell PlayStation3 mer enn den gjør idag også vil jeg tro..

 

 

Hvis du tenker på alle pengene du har brukt på PlayStation3, Xbox360 og Nintendo Wii og alt av spill og dilladall du må ha skaffet til det, Xbox Live osv.. Så har du for lengst passert prisen til en god Gamer-PC som hadde dratt spill langt bedre enn noen konsoll. Om du også hadde latt være å betale 5'000kroner for den PC-en, og brukt de pengene + pengene for konsollene så hadde du hatt en veldig god maskin, ingen tvil om det.

 

Om du ønsker å bruke så mye penger på forskjellige konsoller så får du fint gjøre det for min del, men du må da også akseptere at det finnes andre som prioriterer og foretrekker andre ting enn deg. At du tydeligvis foretrekker konsoll er helt greit, men at du kommer med så håpløse argumenter og sier at en PC er så dårlig og bla bla bla er bare idiotisk. Og dette har du nå gjort i flere tråder, hver gang jeg ser at du har postet så vet jeg at nå har du skrevet noe som hedrer konsollen, eller hakker ned på PC-Gaming..

 

 

 

Jeg betalte 10'000kroner for min PC for over 1år siden, den er fremdeles den dag idag langt kraftigere enn en PlayStation3 og jeg er stor fornøyd. Du sier det kommer så mange spill til konsoll du ikke kan gå glipp av, nå syntes jeg det kommer en del spill til PC som jeg heller ikke kan gå glipp av, og ettersom det jeg ser på som de beste konsollspillene kommer til PC (etterhvert hvert fall) uansett så er det ikke noe problem i det hele tatt for min del å ikke ha en konsoll..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Enkelte tror jo at PS3 har bedre hardware enn en PC til 30.000 ,- og at teknologien ligger lysår forran.

Får ikke håpe den kommentaren der er siktet mot meg, for så dum er jeg ikke!!

 

Nei, den var ikke siktet mot deg. :)

Lenke til kommentar
Du er flink å hedre pcen du ramguy

 

Men som sagt alle spillene som kommer til Wii og PS3 vil ikke dukke opp på pc unntaket er GT-serien som det ryktes det kommer til pc

 

Vil spill til wii dukke opp til PS3 og x360 da? Ellers er det vei ei heller slik at "alle spillene som kommer til PS3" ikke vil komme til PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
ATW: jeg har jo da Wii, 360 og PS3 så jeg slipper å bekymre meg ;)

Men nok om mitt tullskap:

 

Jeg er ikke så frelst av GT-serien så jeg gir blaffen mildt sagt viss det kommer til pc og PS3, da jeg er ikke så bilfrelst og ikke liker simulatorer generelt

 

Jeg kan jo like gjerne argumentere med at om man har en PC og en wii, så er det masse spill man ikke kan få på PS3 som er på disse plattformene. Jeg skjønner ikke helt argumentet ditt, når det gjelder utvalg, så knuser PC alle andre alterntiver. Og uansett hvilke du har, så vil det alltid være spill du mangler om du ikke har alle moderne konsoller.

 

AtW

Lenke til kommentar
ATW: jeg har jo da Wii, 360 og PS3 så jeg slipper å bekymre meg ;)

Men nok om mitt tullskap:

 

Jeg er ikke så frelst av GT-serien så jeg gir blaffen mildt sagt viss det kommer til pc og PS3, da jeg er ikke så bilfrelst og ikke liker simulatorer generelt

 

Jeg kan jo like gjerne argumentere med at om man har en PC og en wii, så er det masse spill man ikke kan få på PS3 som er på disse plattformene. Jeg skjønner ikke helt argumentet ditt, når det gjelder utvalg, så knuser PC alle andre alterntiver. Og uansett hvilke du har, så vil det alltid være spill du mangler om du ikke har alle moderne konsoller.

 

AtW

Men situasjonen er att jeg har alle, hadde det sist generasjon og. Det kommer til å fortsette hele veien!

Men for folk som gleder seg til GT5, jeg skal ikke være ett hinder, bare min mening att jeg ikke synes bilsimulator er noe gøy

Endret av Toman85
Lenke til kommentar
ATW: jeg har jo da Wii, 360 og PS3 så jeg slipper å bekymre meg ;)

Men nok om mitt tullskap:

 

Jeg er ikke så frelst av GT-serien så jeg gir blaffen mildt sagt viss det kommer til pc og PS3, da jeg er ikke så bilfrelst og ikke liker simulatorer generelt

 

Jeg kan jo like gjerne argumentere med at om man har en PC og en wii, så er det masse spill man ikke kan få på PS3 som er på disse plattformene. Jeg skjønner ikke helt argumentet ditt, når det gjelder utvalg, så knuser PC alle andre alterntiver. Og uansett hvilke du har, så vil det alltid være spill du mangler om du ikke har alle moderne konsoller.

 

AtW

Men situasjonen er att jeg har alle, hadde det sist generasjon og. Det kommer til å fortsette hele veien!

Og viss det kommer AGe Of Conan til konsoller, Crysis, Red Alert 3 og fler så for meg så har ikke pcen noe å stille opp med. Bare min mening

 

Så fint, en person med en wii, PS3 og en PC vil ha tilgang til enda flere spill enn deg. Jeg skjønner det er fint å ha alle de moderne konsollene, da har man tilgang til flere spill. Jeg ha også PC og flere konsoller. Men jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til med dette. Utvalget av spill er vesentlig større på PC, også om man tenker på unike titler. Hva vil du fram til, er det bare en observasjon fra din side at ikke alle spill finnes på alle plattformer, eller forsøker du å si noe om at konsoller har bedre utvalg enn PC?

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...