The Stig Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 (endret) Som noen kanskje har fått med seg, har en video lekket, som angivelig viser GTA4 introen på en Xbox. Er dette ekte vare, eller er det et klassisk eksempel på viral markedsføring? Kopierer hva jeg skrev på Gametrailers og YouTube: Think this is a text-boox example of so called "viral marketing", in fact - I'm 100% sure it is. If you think about it, it makes sense. 1. The game is near release, so it would be plausible for this leak to occur. 2. There is no gameplay, hence, they (Rockstar) don't want too show to much. And as many have already pointed out, the first thing "I" would do, if I had a copy of GTAIV, would be to upload some gameplay. 3. The video in itself is very good ... too good. Someone able to make all this, had to have access to alot of source material and such. 4. The cover and disc lacks some markings that are seen on every legit copy, hence it's very unlikely that it's a gold edition of the game. It's very very few people that have access to a pre-gold edition, and I'm pretty confident that Rockstar knows who these people are. I'm sure there are some things I've missed, but you get the idea. Endret 14. april 2008 av the Stig
asad Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 (endret) Offtopic: At jeg satt her og leste denne posten kl 03:20 natt til mandag, 2 minutter etter den ble laga er en liten tragedie i seg selv. lol. Føler meg som cartman da han venta på Wii. Ontopic: Tviler på at det er rockstar som har sluppet ut den videoen der. Er nok noen med litt redigeringskills som har laga for å skape oppstyr. Endret 14. april 2008 av asad
The Stig Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Ja, det er selvsagt en mulighet at han har gjort dette på egen hånd - men det virker da litt teit gjør det ikke? Bruke så mye tid, bare for 5 minutter med "internet fame"?
Eremal Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Det har vært gjort før. Ser stadig vekk falske cover og game-discs før release av spill. Og mtp at den introen utelukkende besto av artwork som du finner andre steder på nettet så setter jeg falskhetsfaktoren til den videoen der til 90%. Men jeg utelukker ikke at den er ekte, men det er veldig usannsynlig. Men ellers har du igrunn rett. Rockstar ville med aller høyeste sannsynlighet visst hvem som hadde tilgang på spillet. Derfor vil jeg ikke tro at vedkommende ville lagt ut en slik video dersom han hadde hatt tilgang på spillet. Hvorfor? Fordi 1. Han risikerer å ikke lenger få spill tidligere. 2. Han ville trolig ikke sett seg tiden til å lage videoen fordi han, som alle andre, er hypa til spillreleasen og ønsker å spille det så fort som mulig. Så hvis den ikke er fake, så er det sannsynligvis viral marketing. Men jeg tror den er fake. Det samme vil jeg påstå de fleste andre gjør. Hva skal rockstar egentlig med viral marketing? Er vi ikke hypa nok?
The Stig Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Kan aldri få nok PR, aldri - enkelt og greit Det sagt, jeg utelukker selvsagt ikke muligheten for at det er en enkeltperson som har laget dette. Men det at alt er laget av tilgjengelig materiell er litt i gråsonen, ser det er veldig mange som skriver dette - men på litt mer seriøse fora (tenker da "hardcore" GTA-fora), er det ingen som har klart å grave opp alt av materiell man ser i filmen - filmen er dog enda for fersk til at man kan si A eller B 100% sikkert, tipper vi vet mer i løpet av dagene som kommer.
SurfingElite Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Hvorfor i alle dager viser han bare intro og loading om den er real?
The Stig Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Er det som er mitt ankepunkt også - det er det første jeg ville gjort. Fant forøvrig coveret han brukte nå på freecovers.net, under "custom" - virker stadig mindre troverdig dette
SurfingElite Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Er helt sikkert ikke ekte, la oss heler se frem til den endelige dagen
dannad Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Introen er blitt bekreftet falsk: While it was an impressive fake, a video recently surfacing on YouTube claiming to be the Grand Theft Auto IV intro provides more than enough suspicion to be confirmed bogus. KILDE
Laland Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Det fryktelig godt gjort av ham som lagde den ihvertfall!
The Stig Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Haha, fanatisk godt gjort å avsløre coveret - var jo utrolig åpenbart, men det hadde forbigått meg helt. Er litt lettet over at denne var falsk, da jeg syns musikken ikke stemte med tidligere GTA spill.
Vrengtpolvott Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Musikken som ble brukt i introen er musikk som er med i GTA4, men du har rett i at den ikke stemmer med det vi ser. GTA har alltid hatt rolig musikk uten vokal i de introene der.
The Stig Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Siktet selvsagt til introen ja, når jeg skrev "jeg syns musikken ikke stemte med tidligere GTA spill."
Filmvenn Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Vrengtpolvott: Bare bandet er bekreftet til spillet, ikke sangen som spilles der. That`s a diffrence..
Vrengtpolvott Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Vrengtpolvott: Bare bandet er bekreftet til spillet, ikke sangen som spilles der. That`s a diffrence.. Sikker på at det ikke er sangen også? Vet at det er gruppen, men var under inntrykket av at sangen også ble brukt. Det heter forresten "There's a difference.."
Filmvenn Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Kan være "Sleep Is Impossible", men jeg veit ikke om den er bekrefta eller ikke til spillet. Haha takk for rettelsen.
Vrengtpolvott Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Kan være "Sleep Is Impossible", men jeg veit ikke om den er bekrefta eller ikke til spillet. Haha takk for rettelsen. Ja, jeg mener å ha lest at det faktisk er den sangen som blir brukt i spillet, men godt mulig jeg husker feil og at det bare var den gruppa
langkaas Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Fake! Hvorfor bare ikke vise mer en intro og loading når du kan vise spillet?
Filmvenn Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Thanks Cpt. Åpenbart! Jeg tror alle har fått det med seg nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå