Gå til innhold

Fx vs Radeon 9700pro......


Anbefalte innlegg

Hei....Jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt 3d-kort....jeg er i tvil om hva jeg skal kjøpe...har et ganske stort budsjett...først hadde jeg tenkt og kjøpe fx men så leste jeg at det ikke var så bra og i tilegg var det ganske mye dyrere en radeon 9700pro...Men får noen dager siden var jeg på komplett og så at asus sin utgave av Fx var kommet...Asus bruker jo og ha best versjoner av Nvidia kort og i tilegg var det 600kr biliggere en de andre Fx utgavene.....

 

Er Asus sin versjon av Fx best som vanlig???

Skal jeg heller gå får Radeon??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hahaha. GeForce FX. Lol. Ville ikke engang vurdert det! Det bråker helt SYKT og gir ræva ytelse hvor pengene. Dessuten kommer Ati med nye brikker som er mye bedre hvert øyeblikk :)

 

er enig at det ikke ser lyst ut for FX, men det burde få en onkli sjans får bare alle kaller det elendig, der fram til en test av fx kortet her på hardware.no :)

Lenke til kommentar
"Asus sin versjon bset som vanlig"

vet ikke helt hvor du har fått det fra da men:)

 

jeg har gainward, kicker kammeraten sitt Asus ( GF 4 Ti4600)

jeg ville gått for Gainward GF FX eller ventet til Juni for NV31/34

 

 

NV31/34 er low end som neppe støtter Dx9 og er trege som juling iallefall i følge Inquirer,ingen som spiller ønsker disse.

Tenker du mener NV35 som kommer til sommeren etter ryktene.

 

 

 

 

 

The faster of the two new Nvidia cards, the NV31 scored 2389. We cannot make a comparison to the Radeon 9500 and 9500 PRO as we are away from our LAB at the moment. If someone has a Radeon 9500 PRO and similar configuration we would like to update the article with its result as well.

 

You can note that card is about half the speed of the Radeon 9700 Pro.

 

Its mainstream brother, the NV34 was unable to score more than a thousand. To be precise it got 879 marks making it only 37% of the speed of the NV31.

http://www.theinquirer.net/?article=8031

Lenke til kommentar
"Asus sin versjon bset som vanlig"

vet ikke helt hvor du har fått det fra da men:)

 

jeg har gainward, kicker kammeraten sitt Asus ( GF 4 Ti4600)

jeg ville gått for Gainward GF FX eller ventet til Juni for NV31/34

 

 

NV31/34 er low end som neppe støtter Dx9 og er trege som juling iallefall i følge Inquirer,ingen som spiller ønsker disse.

Tenker du mener NV35 som kommer til sommeren etter ryktene.

 

 

 

 

 

 

The faster of the two new Nvidia cards, the NV31 scored 2389. We cannot make a comparison to the Radeon 9500 and 9500 PRO as we are away from our LAB at the moment. If someone has a Radeon 9500 PRO and similar configuration we would like to update the article with its result as well.

 

You can note that card is about half the speed of the Radeon 9700 Pro.

 

Its mainstream brother, the NV34 was unable to score more than a thousand. To be precise it got 879 marks making it only 37% of the speed of the NV31. http://www.theinquirer.net/?article=8031

 

 

ah jepp, var NV35 :)

sorry:)

men enquier er jo verdens største binge for BS også da:P

Lenke til kommentar

Har du vannkjøling så kan du jo kjøpe Geforce FX hvis du kan få et til en hyggelig pris.

 

Gainward sine Geforce FX kort skal bare bråke 7dB (les 27dB), men disse er desverre fryktelig dyre pga av masse dritt du ikke trenger som de syns det er gøy å putte i bundlen sin. :D

 

Men har du lyst på et 3D kort til en hyggelig pris idag, så er vel Sapphire Radeon 9700 Pro det beste valget vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Eh...at referranse versjonen til Nvidia bråker mye har forbanna lite å si på det reelle støynivået på Geforce FX når det kommer i butikken.

 

Gainward har jo sagt at de skal lansere et FX kort på 7/27Db...

 

 

men jeg ville heller venta til etter CeBit, sjekka de nye ATi kortene, og gort meg opp en mening etter det...CeBit er jo bare 1.5 uker til da..

 

hvis du vil, kan jeg undersøke dem ATi korta litt nærmere når jeg er der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...