Gå til innhold

Spill PC vs PlayStation 3

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg klarer ihvertfall ikke å tolke det utsagnet der til noe annet enn at du mener at selv om det er dyrere å kjøpe en pc så er det bedre fordi du stjeler spillene.

Det går jo begge veier da, skal man først stjele et spill hos Spaceworld for eksempel, har det ingenting å si om det er pc spill eller x360 eller PS3.

joda, men prøvde bare å vise fordeler/ulemper med pc. skal ikke nekte på at det kan tolkest feil, men som TCi sa. la oss ikke diskutere piratkopiering her. for det kan en egen tråd lagest.

Vertfall en ting vi er enige i :p

Men som sakt, jeg ville valgt PS3 for bilspill f.eks, mens holdt meg til PC-en når det kommer til FPS og strategi spill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Per dags dato er det ingen piratkopiering til PS3.

Og jeg håper du har innsett at piratkopiering er en stor grunn til at pc-spillmarkedet i dag hovedsaklig består av halvdårlige ports fra Xbox360, kjipe generiske shooters som Crysis, MMO'er og the Sims.

For å svare trådstarter, jeg ville valgt PS3, rett og slett pga alle storspillene som er på vei, bare MGS4 alene er sannsynligvis verdt konsollen.

PC-markedet består ikke hovedsaklig av det i antallet titler nei, nå er det riktinok mye dritt som kommer ut på PC, men det er jo så uendelig mange titler som kommer ut, at det kommer mye bra også. Men såklart, det er alltid kjipt å få en port av et skytespill fra x360, og se at det er nok en oppskrytt middelmådig tittle man har i hendene.

For meg er PC grunnstammen i spillingen, med sin enorme mengde kvalitetstitler, med konsoller som supplement. Konsollene erstatter jeg så snart en duganes emulator kommer på markedet, så slipper jeg å ha så mange bokser.

AtW

Endret av ATWindsor
Skrevet

For ca 7mnd. siden stod jeg mellom valgene å oppgrader pc`en eller kjøpe meg konsoll. Har aldri eid en konsoll før,men valget falt dog for en 60Gb ps3. Har ikke angret meg for det, fordi det har ikke kommet ET bra spill til pc innen denne perioden jeg har hatt lyst på. Siste pc spillet jeg spilte var COD4. Og etter det har jeg ikke en gang fyra maskinen.

Å spille på ps3 med 40"LCD og hjemmekino anlegg til 20000 er klart en helt annen verden,men mangel på bra pc spill titler er synd. Prioriteringen hos utviklere ligger der hvor det er penger å hente,altså konsoll. Ingen tvil om at piratvirksomhet dreper pc som spillmaskin.

Spill på konsoll må bygge videre på det konsollene er gode for,mens pc kan oppgraderes og bli bedre og bedre. konsollene idag er bra,men om 3-4 år fra nå kan vi ikke sammenligne den teknologiske overlegenheten til pc. Men hvis spillmarkedet til pc stagnerer så stagnerer også viljen til utviklingen av pc som spillmaskin. Hvis pc blir en nisje maskin for bare mmo og strategi spill tror jeg også nvidia og ATI vil dempe utviklingen sin.

Pc`en min blir ikke oppgradert før Battlefield 3 og Empire Total war kommer ut. Altså sikkert ikke før 2009 en gang.

Så moralen er: SLUTT med ulovlige nedlastinger,kjøp spill og støtt utviklere.

Skrevet (endret)
For ca 7mnd. siden stod jeg mellom valgene å oppgrader pc`en eller kjøpe meg konsoll. Har aldri eid en konsoll før,men valget falt dog for en 60Gb ps3. Har ikke angret meg for det, fordi det har ikke kommet ET bra spill til pc innen denne perioden jeg har hatt lyst på. Siste pc spillet jeg spilte var COD4. Og etter det har jeg ikke en gang fyra maskinen.

Å spille på ps3 med 40"LCD og hjemmekino anlegg til 20000 er klart en helt annen verden,men mangel på bra pc spill titler er synd. Prioriteringen hos utviklere ligger der hvor det er penger å hente,altså konsoll. Ingen tvil om at piratvirksomhet dreper pc som spillmaskin.

Spill på konsoll må bygge videre på det konsollene er gode for,mens pc kan oppgraderes og bli bedre og bedre. konsollene idag er bra,men om 3-4 år fra nå kan vi ikke sammenligne den teknologiske overlegenheten til pc. Men hvis spillmarkedet til pc stagnerer så stagnerer også viljen til utviklingen av pc som spillmaskin. Hvis pc blir en nisje maskin for bare mmo og strategi spill tror jeg også nvidia og ATI vil dempe utviklingen sin.

Pc`en min blir ikke oppgradert før Battlefield 3 og Empire Total war kommer ut. Altså sikkert ikke før 2009 en gang.

Spillmarkedet til PC stagnerer allereie og viljen til utvikling av PC-spel har allereie starta å skrenke seg inn til MMO og Strategi only. Men Age of Conan blir utvikla til Xbox og Command & conquer 3 blir utvikla til konsoll.

I år er det ingen releases på PC-plattforma, til no, som har vore aktuellt å kjøpe. Ingen. På konsoll sida har det komt bøttevis med titlar som eg kunne ha tenkt meg å kjøpt om det kom samtidig på data.. I år har eg kun kost meg på Warcraft 3 på b.net, the witcher, fortsatt COD4(online) og lasta ned Total war 2 Medieval på steam. Der alle desse titlane har komt før 2008.

Eg har dessverre ikkje muligheit til å kjøpe meg verken konsoll eller tv, så det er uaktuelt :/

Eg håpar for all del dette snur, for PC DOMINERAR konsollen på gameplay. Tastatur og mus er 1000000x betre, og det veit alle.

Endret av AshtraY
Skrevet (endret)

Nå må denne dommedags profetien om at PC-en er en døende plattform snart ta slutt. Den lever i beste velgående. At spill også kommer til konsoll er bare et resultat av at spill blir dyrere og dyrere, og at utgivere/utviklere vil sikre seg mer penger.

Det er startet en PC-allianse nå, som jeg regner med lirker ut av seg mye interessant. At konsollene får mer oppmerksomhet er bare noe som blir en periode etter en ny generasjons konsoller kommer. PC-en har overlevd alt av konsoller før, og kommer til å leve i mange år til. Uten PC ville utviklingen stagnere.

Endret av TCi
Skrevet

Liker begge deler jeg.

Pc har noen fordeler og konsoll andre.

Pc leder når det gjelder grafikk, men jeg er en av de ''optimist?'' som tror ps3 har enda en del å gå på og maskinvaren ikke blir utnyttet.

Jeg har cod4 på både pc og ps3, og jeg kan ikke si at det er så mye bedre på pc. Og det er + å spille på en 42tommer med greit anlegg.

Aner ikke hva jeg liker best, trenger begge deler for å dekke en helhet... :p

Pc er og mer en hobby, leke med hardware og kjøpe nytt utstyr.

Skrevet

Age of Conan blir utviklet til PC først, og X360 etterpå. Det er med andre ord ikke noen middelmådig konsollporting vi skal få her.

Spillmarkedet til PC lever fortsatt i beste velgående, det er ikke sjelden det kommer ut meget gode spill, og slik kommer det trolig til å fortsette. PC leder utviklingen, konsollene drar nytte av dette da de følger etter.

Skrevet

Spillmarkedet til PC stagnerer allereie og viljen til utvikling av PC-spel har allereie starta å skrenke seg inn til MMO og Strategi only. Men Age of Conan blir utvikla til Xbox og Command & conquer 3 blir utvikla til konsoll.

I år er det ingen releases på PC-plattforma, til no, som har vore aktuellt å kjøpe. Ingen. På konsoll sida har det komt bøttevis med titlar som eg kunne ha tenkt meg å kjøpt om det kom samtidig på data.. I år har eg kun kost meg på Warcraft 3 på b.net, the witcher, fortsatt COD4(online) og lasta ned Total war 2 Medieval på steam. Der alle desse titlane har komt før 2008.

Eg har dessverre ikkje muligheit til å kjøpe meg verken konsoll eller tv, så det er uaktuelt :/

Eg håpar for all del dette snur, for PC DOMINERAR konsollen på gameplay. Tastatur og mus er 1000000x betre, og det veit alle.

Hva med portal? Audiosurf? Kanes War, Sam & Max-spill, Sins of a solar empire? Frontlines? På xbox 360 og PS3 er det vel i mine øyne stort sett Devial May Cry og Burnout som har vært interessante tilter hittil i år. Smak og behag såklart, men jeg ser ikke helt at ståa er så grusom på PC-plattformen. I tillegg er det så mange gode titler gitt ut tidligere på PC at man har nok bare med å kose seg med 2007-spill om dagen.

AtW

Skrevet

Mye som rakker mot konsoller ser jeg!

Og han som sier att pc er 100000x bedre gameplay en konsoll, javel så det betyr att Call Of Duty 4 kan ikke nytes på en ps3/360 da der styres det med en håndkontroll istede for en pc med mus og tastatur?

For meg så er det konsoller som er tingen da jeg slipper store ugifter på å oppgradere hardware for flerfoldige "lakner". Pr idag så er jeg sikret med konsoller ihvertfall 5 år til :)

PS3 får da bedre spill enn pc i dette året og neste for eks, MGS4, KZ2, Resistance 2, Gran Turismo 5, God OF War 3 og sikkert mangen fler. Og dem jeg nevner der kommer kun til PS3!

Skrevet

Og han som sier att pc er 100000x bedre gameplay en konsoll, javel så det betyr att Call Of Duty 4 kan ikke nytes på en ps3/360 da der styres det med en håndkontroll istede for en pc med mus og tastatur?

For meg så er det konsoller som er tingen da jeg slipper store ugifter på å oppgradere hardware for flerfoldige "lakner". Pr idag så er jeg sikret med konsoller ihvertfall 5 år til :)

PS3 får da bedre spill enn pc i dette året og neste for eks, MGS4, KZ2, Resistance 2, Gran Turismo 5, God OF War 3 og sikkert mangen fler. Og dem jeg nevner der kommer kun til PS3!

Det er jo som alltid smak og behag, jeg kan nevne titler som antakelig kommer til å bli bedre en disse i mine øyne som kommer ut til PC: Fallout3, Starcraft 2, Spre, Far Cry 2, Empire: Total War, HL2: Ep3 osv. Det blir antakelig et bra år for begge skulle man tro. Men jeg tror ikke vi kommer noe særlig nærmere av å liste opp spill på begge sider.

AtW

Skrevet

Når man ikke begrunner svarene sine så er det bare å ignorere det.

Det finnes veldig mange positive ting med konsoller. Poenget var bare at PC kan så mye mer, og trenger ikke koste så altfor mye mer heller om man vet hva man gjør. For "folket" er en konsoll det perfekte valget for spill. Da trenger man ikke bekymre seg for maskinvarekrav, om spillene er kompatible (foruten hvilken plattform), patcher kommer automatisk/eller er fraværende og en rekke andre ting.

Skrevet

Jeg skjønner ikke "problemet" med at noen av de nevne kommer til andre plattformer også? Spillene blir jo ikke mindre artige av den grunn i seg selv (selv om det indirekte kan påvirke). Personlig pleier jeg å holde meg til PC-versjoner av slike spill, da de nesten uten unntak er bedre, de har bedre grafikk, bedre konrollmuligheter, de patces opp i større grad, de åpner for brkergenerert materiale, og ikke minst er de billigere.

AtW

Skrevet

Denne diskusjonen har vell blitt tatt utallige ganger før. Og hver gang har jeg komt frem til at pc ikke er dyrer, og like bra som konsol. De varer også like lenge. Men pc har som atw sier fordel av å vere mye mer fleksibel. Og i mine øyne har ikke konsol noe serlig med spill som kan hamle opp med det jeg finner på pc.

Skrevet

Det er også viktig å huske på at en high end pc i dag, er ikke high end om måneder lenger. Skal man ha det beste av det beste for å få topp utdragning av dataen så må man ut med noen tusen lapper i året. Med en konsoll så har man primært to investeringer som da er selve maskinen og selvfølgelig en TV. Og når begge disse varene skal klare å vare i noen år så blir det fort mer økonomisk gunstig å kjøpe en konsoll kontra en skikkelig god pc. Men for mannen i gaten så er det også mye enklere å håndtere og bruke en konsoll i motsetning til en data som kan gjøre uendelig flere ting, noe som ofte forvirrer.

Skrevet
Det er også viktig å huske på at en high end pc i dag, er ikke high end om måneder lenger. Skal man ha det beste av det beste for å få topp utdragning av dataen så må man ut med noen tusen lapper i året. Med en konsoll så har man primært to investeringer som da er selve maskinen og selvfølgelig en TV. Og når begge disse varene skal klare å vare i noen år så blir det fort mer økonomisk gunstig å kjøpe en konsoll kontra en skikkelig god pc. Men for mannen i gaten så er det også mye enklere å håndtere og bruke en konsoll i motsetning til en data som kan gjøre uendelig flere ting, noe som ofte forvirrer.

Nå varer jo en gaming PC ganske lenge om man bare vil. Det er ikke noe behov for å ha det beste av det beste til enhver tid. Man kan fint kjøre spill på en par år gammel PC. Jeg kjøpte et lavere mellomklassekort for snart 3 år siden(?) og det funker fint til mange spill.

AtW

Skrevet

Ja min pc er fult på høyde med ps3 og den er 2 år gammel nå. Sparer mye penger på at jeg slipper å kjøpe nye kontroller og dyre spill osv også. Så mye dyrere blir det ikke. Det argumentet holder rett og slett ikke.

Skrevet (endret)
sant at pc er dyrere. men husk på at der slipper du å betale for spillene. desuten har du muligheten til å oppgradere.

Er det ikke bra når vi alle kan få ting gratis? Verden blir et bedre sted å leve med slike som deg, stå på.

Endret av Jorchi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...