Gå til innhold

Lydkort til HTPC


Anbefalte innlegg

 

Ja.

 

Den støtter også Dolby Digital Live og DTS Connect, som greier å lage en surround i spill for digital overføring.

 

Om den har hardware dekoding av DD og DTS? vet jeg ikke (for å spare CPU kraft), men den støtter det garantert i software. Skal du sende det direkte til receiver, fra DVD så er det ikke noe problem.

 

Det står at det er optisk og coax (via spidf). Må man ha en spesiell type Coax kabel, eller går det an å bruke en standard Monster Coax kabel jeg har liggende? Hvis ikke, hva slags kabel må jeg få tak i. Han som skal ha det er fiksert på Coax, det er derfor jeg spør. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Må man ha en spesiell type Coax kabel, eller går det an å bruke en standard Monster Coax kabel jeg har liggende? Hvis ikke, hva slags kabel må jeg få tak i. Han som skal ha det er fiksert på Coax, det er derfor jeg spør. ;)

 

75 Ohm's. Fordel med god skjerming. Unngå "TV-Kabel".

Lenke til kommentar
Men det er "vanlig" coax man skal bruke?:

 

1 x lyd - SPDIF-utgang - TOSLINK

1 x lyd - SPDIF-utgang - RCA

 

Når det et optisk utgang (TOSLINK) vil jeg anbefale å bruke optisk kabel dersom det er optisk inngang på receiver. Grunnen er nevnt tidligere i posten.

 

Coax er en coaxkabel med RCA-plugger i begge ender, ikke antenneplugger.

 

Begge deler finnes hos Elkjøp, Expert, HiFi-klubben med flere. Er avstanden normal, dvs 1 - 2 meter er det heller ikke nødvendig med "uberkvalitet" på kabelen. I og med at den overfører digitale signaler, er ikke signaltap noe særlig stort problem annet enn når lengdene øker.

 

Personlig brukte jeg en helt vanlig RCA kabel i lang tid, uten å legge merke til særlig forskjell i lyd.-

Lenke til kommentar

Lett å miste oversikten her. Skal selv kjøpe ny bærbar pc som bl.a skal brukes til musikkavspilling (mp3) koblet opp mot receiver.

 

Hva vil være beste løsning for musikk i stereo;

  • Bruke HDMI-utg på pc via TV som deretter er koblet optisk til receiver? (har ikke HDMI-inngang på receiver. Vil TV på noen måte konvertere lyden, eller går den uberørt gjennom TV til receiver med denne løsningen?
  • Bruke

VGA-utg på pc til TV for bilde og SPDIF fra pc til receiver for lyd?

 

Takknemlig for tilbakemelding.

 

HH

Lenke til kommentar

Gjør det enkelt, bruk denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=93974

 

Når du setter fra deg PCen, så plugger du den i. Da tar den automatisk over som lydkort, og du kan bruke optisk overføring av all surround lyd fra PCen direkte til forsterker.

 

Når du tar med deg PCen igjen, så sendes automatisk all lyd tilbake til det interne lydkortet igjen

 

 

 

Fås også i flere farger som man ser her: http://www.asus.no/products.aspx?l1=25&amp...amp;modelmenu=1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...