Gå til innhold

15k rpm hdd, til server/gaming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med sas. 4 disker gir ca 400 MB/s lesehastighet.

 

Skal man ha ssd, bør man også ha en god sas/sata kontroller. Og helst ha flere ssd i raid, da èn ssd gir max 110 MB/s for den heftigste mtron disken som koster 7k.

 

Altså SAS blir billig i forhold. SAS diskene er på nesten samme prisnivå som raptordiskene, bare at de yter en god del bedre.

 

Har 4 sas i raid-0 til Vista 64 og trives med det. Dog jeg har 6 stk sas disker i raid-0 til Server 2008 :mrgreen:

 

Personlig bruker jeg gjerne litt penger på en god diskkontroller for å få diskytelse som står i stil med resten av pc`en.

 

Gjett hvem som kommer først inn i battlefield 2 banene HVER gang da :tease:

 

Og pakke ut en 700 MB rarfil på 3-4 sekunder er ganske digg det også :p

Lenke til kommentar
trenger egentlig noe kjapt, har kjøpt en monster pc, og skulle ha bra harddisk løsning. Tror jeg tar 2 av WD 150gb 10k rpm :)

 

 

Som blir knust av 2 stk 1 tb disker av seagate 7200.11 disker til ca samme prisen. Raptor er dessverre utdatert. En grunn for at jeg ikkje har raptorer lengre ;)

Lenke til kommentar
trenger egentlig noe kjapt, har kjøpt en monster pc, og skulle ha bra harddisk løsning. Tror jeg tar 2 av WD 150gb 10k rpm :)

 

Som blir knust av 2 stk 1 tb disker av seagate 7200.11 disker til ca samme prisen. Raptor er dessverre utdatert. En grunn for at jeg ikkje har raptorer lengre ;)

 

At de blir knust er vel en rimelig overdrivelse, men de yter vel så bra med et unntak og det er søketid.

 

Er uansett enig med Nizzen, kjøp en av de nyeste diskene med høy tetthet.

-Samsung F1 750GB eller 1GB (250GB og 334GB plater)

-Seagate 7200.11 (250GB plater og den nye 320GB'ern med 320GB plate)

-WD 640GB (WD6400AAKS har 320GB plater)

-Hitachi P7K500 serien (250GB plater)

 

Foreløpige tester (få enda) viser at WD'n kommer best ut av det totalt sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...