Gå til innhold

Samme effekt på flere klipp - PPro 2.0 (LØST)


Anbefalte innlegg

God kveld godtfolk!

 

Jeg har drevet med premiere 2.0 en stund, men det er altså en liten ting jeg ikke finner ut av, og som irriterer meg til tider. Hvordan legger man på en lik effekt på flere klipp uten å måtte kopiere den til hvert enkelt klipp? Skulle tro det var bare å markere klippene og dra effekten over, men slik er det altså ikke...

Endret av hallojs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Premiere 2.0 er veldig gamalt no. Det vart lansert i september 1992, kun for Mac. Premiere Pro 2.0 derimot, er av litt nyare dato.

 

No er det lenge sidan eg brukte programmet, men det er iallfall tre måtar å gjere det på trur eg.

1. Legg til effekten på eitt klipp, gå inn i Effect Controls og kopier effekten. Merk dei andre klippa og lim inn.

2. Legg til effekten på eitt klipp og kopier sjølve klippet. Merk dei andre klippa og velg Edit --> Paste attributes. Er på høgreklikkmenyen ogso trur eg, hugser ikkje om det er nokon hurtigtast.

3. Lag ei ny tidslinje/sequence og flytt alle klippa inn i denne. Dra so den nye tidslinja inn i den fyrste tidslinja (der den fungerer som eit vanleg klipp) og legg til effekten til den.

Lenke til kommentar

Takker!

 

Mente Premiere Pro 2.0, noe emnetittelen også burde si noe om. Beklager hvis noen feiltolket dette pga min litt dårlige formulering.

 

EDIT: Prøvde nå, og metode 1 fungerte ikke, metode 2 fungerer, men det heter Past inserts og ikke Past attributes (står der den og, men er ikke aktiv), metode 3 fungerer også, men er en smule tungvindt.

 

Konklusjon: Legg på effekten på et klipp, kopier effekten, marker klippene du vil ha effekten på, velg Edit -> Past inserts.

Endret av hallojs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...